Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel miért károsabb a...

A dízel miért károsabb a környezetre, mint a benzines autó?

Figyelt kérdés

2022. nov. 20. 21:58
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
90%

az apró korom részecskék miatta amit kitol a kipufogóján


Egy diesel személyautó kb 1000 szer több rákkeltő apró porszemcsét tol ki mint egy benzines társa

2022. nov. 20. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%
Mert az a por ami kijön az sokkal finomabb szemcséjű.
2022. nov. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Revolúcióbiológus ***** válasza:
84%
Nem az a baj, hogy a környezetre káros, hanem az, hogy azon belül főleg az emberi egészségre, ha nem szűrik meg jól a kipufogógázt.
2022. nov. 20. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
80%
Több szálló port és nitrogén-oxidot bocsájt ki.
2022. nov. 20. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
De a benzines meg több co2-t, nem?
2022. nov. 20. 23:29
 6/13 anonim ***** válasza:
72%
De.
2022. nov. 20. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
És az nem baj? A CO2 szennyezőbb, mint a nitrogén-oxid
2022. nov. 21. 00:42
 8/13 anonim ***** válasza:
79%
Aco2 széndioxid nem mérgező.te is azt lélegzed ki😉 üvegház hatású gáz csupán. Hozzájárul a globális felmelegedéshez. A nitrózus gázok viszont tényleg mérgezőek
2022. nov. 21. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
40%

Nem károsabb, csak mindíg kell hogy az emberek vitatkozzanak és veszekedjenek.

Így előtérbe nyomták az elektromosakat.

Például néhány éve még milyen szmog volt a fa és szén tüzelés miatt.

Most már ez se baj, mert sok ehhez kapcsolódó ágazat és ipar a fidesz közeli kezekbe került.

Ezt kivánja az ő érdekük hogy most a dizel legyen a bűnös.

Inkább az is lehet ott hogy a benzines jóval többet fogyaszt és a hatalomnak az a jobb.

Több lenne a hasznuk ha minden autó benzines lenne.

Na de az embereknek az a jó ha valakit tudnak szidni és ezért sok dolgot meg nem látnak.

2022. nov. 21. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
67%
Ha kicsit utánanézünk a környezetvédelmi szabályozások mögött milyen számok vannak: Euro5 óta részecskekibocsájtásra egy dízelre semmivel sem megengedőbb a norma, mint egy közvetlen befecskendezésű benzinesre! Nincs ezerszeres szorzó, pontosan ugyanannyi a határérték. Nitrogén-oxidra km-enként 0,02 grammal van több megengedve egy dízelre. Azaz 100 km-en 2 grammal, nem kilogrammal, vagy tonnával bocsájthat ki többet, mint egy állítólag "környezetkínélő", "egészséges hegyi levegőt kipufogó" benzines. Kicsit túl van tolva a fejekben ez a téma, nem kicsit! Nem állítom, hogy nem kell foglalkozni vele, de nem ez az, amitől mind meghalunk. Vannak sokkal komolyabb környezeti és egészségügyi problémák a világban, amivel senki nem foglalkozik. Például az autók kibocsájtásán ilyen töredék grammokon megy a szőrözés, mikor a lakossági fűtés, akár a szén, fa, ne adj isten szemét, de még a környezetkímélőnek titulált gázfűtés is tonnaszám nyomja a légkörbe a port, mérgező vagy "csak" üvegház hatású gázokat. Az iparról ne is beszéljünk, főleg az USA-ban, Ázsiában. És ez senkit nem érdekel, nem zavar, látszólag teljesen rendben van.
2022. nov. 21. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!