Ezt hogyan tehetnem?
v10 5.2 fsi motor fordulatszamat akarom novelni.
Ez hogyan lehetseges,es meddig lehet novelni,ha a fordulatmeroben a 9 mar piros?
csak kivancsisagbol kerdezem ezt...
A motor maximális fordulatszámának több tényező szab határt.
Az egyik az, hogy milyenek a gázáramlási viszonyok a motorban, mennyi az a legrövidebb idő, ami alatt teljesen meg tudja tölteni és ki tudja üríteni a hengert a motor. Ez megszabja a legrövidebb szívó- és kipufogóütem hosszát, ez által a maximális fordulatot.
A másik az, hogy a motor alkatrészei milyen terhelést bírnak el: az alternáló tömegek mekkora fordulatszám esetén terhelik túl a felfüggesztésüket, az apró kiegyensúlyozatlanságok mikor rázzák szét a motort és a súrlódási veszteségek mikor nőnek akkorára, hogy felemésztik a motor nyomatékát. Illetve a vezérlés is gondot okozhat: az időzítése sosem teljesen pontos és egy fordulat fölött már előfordulhat, hogy a vezérműlánc játéka is elég ahhoz, hogy a dugattyú a kelleténél közelebbi kapcsolatba kerüljön a szeleppel.
A harmadik a segédberendezések problémája: mennyire szorítható le két gyújtás közti idő úgy, hogy normális szikrát kapj, milyen gyakran tud úgy befecskendezni a befecskendező, hogy szépen, tisztán porlasszon.
Ezeket kell megfelelően változtatni. Az elsőn segíthetsz egy nagyobb nyitási szögű, nagy szelepösszenyitású vezérléssel, portolt hengerfejekkel, nagy átáramlási keresztmetszetű, alacsony áramlási ellenállású szívó- és kipufogóoldallal. A másodikon a motor ún. blueprintelése javíthat: ekkor mindent tökéletesen, a gyárinál jobban egyensúlyozol ki, nagy pontosságra törekedsz, hogy a pontatlanságok ne zavarjanak be magas fordulaton.
A harmadik esetben egy darabig kibírják a gyári rendszerek tartalékai, de ma már egész sok típusra van versenyre optimalizált gyújtás és befecskendezés - viszont gyakran az ilyen rendszerek, a megfelelően átírt ECU-val tökéletesen alkalmatlanná teszik az autót a hétköznapi közlekedésre, mert a magas fordulat miatt dús keveréket állítanak be (részint "biztos, ami biztos" - alapon, hogy ha nem tökéletes a befecskendező, akkor is meglegyen a kellő üzemanyagmennyiség), ami alapjárat közelében dadogást okoz. De ugyanígy sántikáló, gyenge alapjárat lesz a vége a nagy vezérműtengelynek is.
Vagyis: lehet növelni a fordulatszámot, de egy annyira kihegyezett motornál, mint a VAG 5.2 FSI-je, nem érdemes, mert azzal már a hétköznapi használhatóságot veszélyezteted. El kell dönteni, mit akarsz: ha nagyobb fordulat kell, akkor pályagépet kell építened. Utcára bőven elég - sőt, még sok is - az, amit ezt a motor magától tud.
könnyített lendkerék+főtengely, sport kipuffrendszer és egy jól optimalizált szívórendszer ;) de ha igazán ütőset akarsz akkor tetetsz bele sport vez.tengelyt is.
De arra számolj hogy egy misis alatt nem fogod megúszni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!