A három német prémium miért nem fektet többet az ilyen autókba?
A 2010-es évek közepén az volt a terv, hogy fektetnek. Az A3-asból 4 karosszéria is volt (3 ajtós, 4 ajtós, 5 ajtós, kabrió), az 1-es BMW-re is épült mindenféle típus, a Merci pedig most vágta vissza az A-osztály modellpalettát.
A COVID alatt iszonyatosan felment a kereslet a drágább modellekre, jelenleg nem éri meg olcsó autókat gyártani nekik.
Nyilván külön-külön nem fognak elektromos modellt csinálni se az Audi az A szériából végig, meg a bmw se az össze létező családból.
Ott van az e-tron meg az i szériás bmw, akinek ilyen kell, az megtalálja a neki valót.
Amúgy meg mire kihoznák a pl A1 elektromos változatát nem érné meg megvenni
Így van, ahogy már írták, minden autógyártónak nagyon komoly piackutató-elemző részlege van. Sok autós szakember, újságíró szokta is mondani, hogy manapság egy márkát és egy modell fejlesztését már inkább a gazdasági szakemberek, és nem a mérnökök vezetik - ennek része az is, hogy meghatározzák, milyen modellt éri meg piacra hozni és ott tartani, illetve melyik az ami nem hoz elég profitot, így ki kellene vezetni a költséghatékonyság érdekében - nem véletlenül nem lesz több VW Passat (legalábbis szedán változatban), Ford Mondeo, vagy most már úgy tűnik hogy Ford Fiesta.
Ha visszanézel, a 2000-es években és előtte is ha valaki autót szeretett volna vásárolni, akkor pénztárcájának és használati módjának megfelelően vagy vett kisautót, vagy kompaktot, vagy szedánt/limuzint, esetleg kombit. Na még a 2000-es években ott volt az egyterű is, ha valaki a kombinál is praktikusabb autót szeretett volna.
Viszont a BMW X5, Porsche Cayenne és szép sorban sok más SUV elkezdett megjelenni már a 2000-es évek elején, és 2010 környékére már ott voltunk hogy mindenki SUV-t vagy annak a kisebb változatait ("crossover") szeretett volna venni, és aki megteheti, azt is vesz újonnan. Mert ez a divat, mert rájöttek sokan hogy jobban szeretnek magasabban ülni, mert egy magasabbra épített autó egy félig-meddig fals biztonságérzetet nyújt, és elvileg praktikusabb (gyakorlatban azért ez nem mindig igaz).
Aki mondjuk 10 éve VW Polot vett volna, az ma T-Crosst vesz. Aki VW Golfot, az ma T-Rocot. Aki VW Passatot, az Tiguant. Aki Phaetont (ami már nincs is), az meg Touareget. A VW Golf egy ikon, azt ettől függetlenül aki józanul lát és nem érti a SUV / crossover hypeot még mindig megveszi, Audi A3 is biztosan sokáig lesz még hiszen a Golf alapjain van, viszont a Merci A-oszály, BMW 1 nem feltétlen éri már meg a gyártóinak, hiszen inkább GLA-t, X1-et, esetleg a "mini-X6"-nak kinéző X2-t veszi meg helyette. Nézz csak szét az utcán! Ahány új kompakt autót látsz, annak a legnagyobb része céges, hiszen nekik jobban megéri, magánszemélynél leginkább az emelt alternatívákat látod.
Ugyanígy kikopott például a kabrió is, nézz csak vissza, a '90-es évek végén és addig volt mindenféle kompaktból kabrió, a Golfból is, a Ford Escortból és korábbi Focusból is, Astrából is, 206, 306, 307-es Peugeot-ból és lehet sorolni. Ma hol vannak ezek. Sehol. Mert bár a 2000-es évek elejéig ezek egészen népszerűek voltak, a VW Eos vagy Opel Cascada már sokkal kevésbé kellettek a népnek, valahogy leszoktunk a kabriózásról, már szinte kizárólag a prémium szegmensben kapsz belőlük.
@7, az i3 nagyon hosszú pályafutáson van túl, már ideje volt leváltani, bár új i3 nincs, de iX1 jön rövidesen. Az i3 még egy "kísérleti" elektromos autó volt, a kinézete is ezt sugallta, futurisztikus még ma is pedig 10 éves dizájn. Ma már nem kell ez, az elektromos autó el van fogadva. Most már abból is SUV meg crossover kell.
Amit kihagytam, hogy például a kompaktokra visszatérve - ahogy egyre kevésbé népszerűek azok körében akik tudnak költeni új autóra, nyilván a budget gyártók kezdenek inkább fókuszálni rá. A Kia Cee'd / Hyundai i30 és társai elég jót mennek most is, mert olcsók, nem kapsz crossovert hasonló tulajdonságokkal annyiért amennyiért egy olyat hazavihetsz. Ha viszont mondjuk BMW 1-est nézel, amin egy Golfhoz képest is, de pláne egy Kiához képest ott a hatalmas prémium felár, annyiért már találsz nem prémium hasonló méretű crossovert. Például T-Rocot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!