Napi használósra régi 25-30 éves Toyota Corollát v. W124-es Mercit használnátok azért mert eddig bevált és nem sok gond van velük vagy inkább fiatalítanátok?
Ezekkel a tényleg már veteránkorú vagy lassan veteránkorú autókkal annyi van, hogy hacsak nem szeded szét egyszer az utolsó csavarig mindenét és cserélsz ki vagy újítasz fel benne mindent is (amelyik autókkal ez történik, elvileg azok sem "olyanok" már mint a gyári, de én nem tudom mert nem vezettem ilyet), akkor folyamatosan lesz mit csinálni rajta. Alapvetően a W124 a többi akkori Mercihez hasonlóan egy eléggé golyóálló konstrukció, az OM601 ami abban a 200d-ben van egy tipikus régi előkamrás Merci motor, ezekre szokták mondani hogy a használt étolajjal is elmegy ha úgy van, de azért inkább ne menjen - ha a minimális karbantartást amit igényel megkapja, akkor tényleg örök élet még így 30+ évesen is. Maga a W124 is még az a jó régi Mercedes, hibátlan összeszerelési minőséggel, elképesztő masszív mindene, a mai alsóbb kategóriás Mercedesek példát vehetnének róla a szinte újkoruktól zörgő belterükkel és csilivili kijelzőikkel amik úgy gyűjtik az ujjlenyomatot mintha muszáj lenne.
Csak a rozsda. Azzal fogsz szenvedni. Ezeket a régi Merciket majdnem mind a rozsda öli meg, a technika túléli az anyagot. Azt javaslom hogy ha te tényleg sokáig szeretnél még egy ilyet megtartani és használni vagy elrakni a jövőnek, akkor amint megvetted vedd kezelésbe a rozsdát, akkor is ha valami csoda folytán egyelőre jól áll az autó. Rá kell szánni a pénzt, de akkor a legnagyobb és szinte egyetlen jellemző problémaforrást kipipáltad egy időre. Persze csak ha minőségi munkát végez a lakatos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!