Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autógyártók mi alapján...

Az autógyártók mi alapján döntik el hogy melyik olajgyártót válasszák gyári olajnak?

Figyelt kérdés
Le is tesztelik a különböző gyártók különböző olajait, vagy azt válasszák ki aki előnyösebb üzletet ajánl? Gondolom valami teszt csak van, mert mindenféle pancsolt olajra szinte nem is adnak típusjóváhagyást a gyártók.

2022. okt. 8. 21:31
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%
Mészáros lőrinctől veszik mind
2022. okt. 9. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
67%
Biztos, hogy az ár komoly szerepet játszik, de nyilván elő van írva az olaj minősítése, ami tartalmaz motorkopás tesztet is. Ezen kívül sok gyártó előír egyedi paramétereket. Valószínűleg azt választják, aki ezt a legolcsóbban előállítja nekik. De lehet, hogy vannak partnerkapcsolatok, hosszútávú szerződések, közös fejlesztések. Viszont az már nem biztos, hogy a márkaszervizben azt az olajat kapod, ami a gyárban az autóba került.
2022. okt. 9. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
61%
Amelyik gyártó jobb üzleti ajánlatot ad. Olyan olajat már akárki gyárt aki a minősítéseknek megfelel, másfelől már alig gyártanak olyan szar motort, ami a gariidőt ne futná ki egy akármilyen, de viszkozitásban passzoló OLAJJAL. Motorok milliói futnak random olajokkal. Papíron megvan a 0w20, kifizetés, valójában meg benne van az olcsó 5w30. Egy mai motor 10 évet igy is elmegy.
2022. okt. 9. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
(véletlen volt a nagybetű)
2022. okt. 9. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
#3 Amúgy az olcsó olaj szerintem nem véletlen olcsó. Szagoltam már milyen egy olcsó olaj, teljesen büdös a frissen bontott olaj, nem olaj kellemes olajszagú mint mondjuk egy Castrol.
2022. okt. 9. 16:03
 6/11 anonim ***** válasza:
50%

Habár le lett pontozva az előző, igaza van. Azért ez szakmán belül nem egy holdraszállás. Autók jórészébe tök alap mondjuk 10W40 olaj kell. Van egy rahedli gyártó akik ezt le tudják gyártani. És minősítése is van mindenkinek.


Felső kategóriából válogatva szerintem marhára mindegy, hogy egy Castrolt, egy Motult, egy Liqui Molly, egy Pennzoil, Mobil, Total, Shell, vagy mi a halált választanak az adott modellhez. Hótmindegy. Egyiknek az olaja pont olyan mint a másik. Olyan minimális különbségek vannak, amiket a te mint hétköznapi felhasználó nem észlelsz. De még teszteken se gondolom hogy kimutatható különbség van.


Egyik modellhez ilyen olaj van, másikhoz amolyan. A sportmodellek az érdekesebbek, ahol feltételezem szigorúbb követelményeket támasztanak kenéstechnikailag. De ezek is olyanok, amiket a fennt leírt nagy gyártók (illetve azon kívül egy csomó másik) teljesíteni tud lazán.


Úgyhogy igen. Ki milyen árat tud ajánlani, mit vállal, stb... Illetve autógyártók figyelnek a megfelelő beszállító diverzifikációra. Tehát nincs olyan hogy valakinek csak egy motorolaj beszállítója (gyártó) szállít. Mert az kvázi monopolhelyzetben lenne. Az meg nem jó az autógyárnak.


Egyébként ez hogy "gyári olaj" ez teljesen értelmezhetetlen... gyártó által előírt / ajánlott olajok vannak, aminek megfelel nagyon nagyon sok olajgyártó terméke. Ha a Corollába Shellt öntenek a gyártósor végén, de az Aurisba meg Castrolt, akkor melyik gyári olaj? Akkor ha a Corollába teszel Castrolt, akkor az nem gyári olaj? Nem, mert nem azt öntötték bele eredetileg a gyárba, igaz? Amúgy meg 10 méterrel arrébb ezt öntik az Aurisba. Akkor hogy van ez? Gyári ez vagy nem? Értelmezhetetlen.


Egyik gyártó terméke pont annyira gyári mint a másiké.

2022. okt. 13. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Utolsó: szerintem valaki mérges lett ránk :D

Kíváncsiságképp megnéztem, hogy az autóm motorjára mit ír elő a gyártó. Viszkozitást, teljesítményszintet. Gyakorlatilag nem találtam olyan olajat az adott viszkozitásban, ami ne felelne meg. Még a teherautókhoz és munkagépekhez használt olajok nagy része is teljesíti amit kell. Persze lehet, hogy egy Parnalubbal nem szerződött a Toyota, de attól még ők is nemzetközi sztenderdek szerint gyártanak olajokat.

Ha nem hiszünk a ráírt betűnek, akkor azt kell gondolnunk, hogy a gyártók direkt hazudnak. Mi szab határt annak, hogy tetszőleges, vagy akár az összes gyártóról ezt feltételezzük? Nem maradna semmilyen támpont. Ha mindenféle betűt kétkedéssel fogadunk, akkor egy megoldás van: mindig más olajat tegyünk az autóba. Ami megint nem biztos, hogy jó.

2022. okt. 13. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

6: Szerintem az utóbbi 10-15 évben nem sok olyan autó jött ki, amibe 10W40 olaj kell. Nem olyan rég eladott, 14 éves Skodámba is 5W30 vagy 0W30 volt az előírás. Az újabba még beletölthető az 5W30, de már 0W20 az ajánlott. Ezzel is gurul le a szalagról. Vannak autók amik 0W16-tal járnak.

Az üzemanyag takarékosság/CO2 kibocsátás, fejlett katalizátor, részecskeszűrő, hibrid hajtás, start-stop miatt már nagyon komoly követelmények vannak a motorolajokkal szemben.

Rengeteg gyártó rendelkezik saját jóváhagyással. Keletiekre talán kevésbé jellemző, de az európai gyártók nagy része egyéni előírásokat támaszt az általános szabványokon kívül. Csak a szigorú, gyártói előírásoknak megfelelő motorolajat javasolják a motorba tölteni. Több márkának van is "gyári" olaja, pl. van VW vagy BMW márkájú motorolaj is. Nyilván valamelyik nagy olajvállalat gyártja nekik, de kifejezetten az ő igényeikre, az ő motorjaikhoz fejlesztve.

Szerintem érdemes ezeket az előírásokat betartani, mert még a szerelőnek sincs fogalma róla, hogy mit és miért ír elő a gyártó. Sokan nem figyelnek erre, aztán megy a csodálkozás, mikor problémák vannak a motorral. Nem egy ilyen motorról lehet olvasni, amit a rossz olajjal ki lehet nyírni. Eldugul az olajzójárat, lehal a turbó, megkopik a vezérműtengely...

2022. okt. 13. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Revolúcióbiológus ***** válasza:
60%
Régen nyilván nemzeti érdek volt, hogy a franczia gyárak a TOTAL/Elf olajait vegyék, az olaszok a Seléniát/Enit, a britek a Castrolt és ezt úgy marketingelték, hogy "közösen fejlesztenek" az autógyárral, hogy a piaci közgazdászok ne pécézzék ki őket. Ma már szinte mindegy - aki többet ajánl és jobb a motorsport-marketingje az felragaszthatja a matricáját a motortérbe. Mivel az olajipar eléggé amerikaiak uralta a legtöbb gyártó kénytelen-kelletlen velük fog kapcsolatba lépni, hiába tudná egy lengyel vagy görög gyártó olaja is ugyanazt a minőséget. Meg hát a vevők elég sznobok is, nem venné ki jól magát, ha a MOL vagy az OMV matricája díszelegne a legújabb Merci motorházteteje alatt, ezek nem olyan menő márkanevek, hogy fel merjék ragasztani egy több milliós autóra, ahhoz nagyon sokat kéne fizetnie az olajcégnek.
2022. okt. 14. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
64%

9: Ez is benne lehet, hogy egyszerűen marketing miatt nem kerülhet be egy kevésbé ismert márka a gyártóhoz. De azért nem minden gyártó köti az orrunkra, hogy ki gyártja neki az olajat.

Az sem kizárt, hogy a kisebb márkák egyszerűen be sem jutnak egy tenderen, mert nem tudnak versenyezni a nagyokkal. A MOL-nak van szintetikus olaj terméke, de a MOL nem gyárt szintetikus alapolajat, tehát valakitől vásárolja az összetevőket, majd összekeveri. Nyilván nem fog tudni jobb árat adni, mint maga az alapolaj/adalék gyártó. Lehet, hogy nekünk olcsóbb a boltban a MOL olaj, mint a Shell, de az árak megfordulhatnak, ha nagy tétel eladásáért versenyeznek. Aztán az sem kizárt, hogy a márkás olajat is mondjuk az OMV vagy a MOL gyártja bérgyártásban, mert éppen úgy éri meg a feleknek. Ezeket a részleteket csak az ismeri, aki ezen a területen dolgozik.

2022. okt. 14. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!