Mi az oka hogy a legtöbb autóban így működik az üzemanyag szintjelző?
Na hát az enyém szépen fokozatosan mutatja.
AZ valami gagyi autó lehet.
Ja és #3-ra nem kell hallgatni, buta szegény. MINDEN autó így működik, ez egy ugyanolyan alapvető dolog az autókban, mint az, hogy a sebességmérő többet mutat a valós sebességnél.
Nekem pl. egy 2008-as full extrás H Astrám van, igaz nem mai darab, de szerintem kellően modernnek mondható, ráadásul a saját idejében egy nagyon magasan szerelt autónak számított. Fedélzeti számítógép, esőérzékelő, fényérzékelő, tempomat... manapság ezek nem kiemelkedőek, azonban még sok mai autó is ezek nélkül jön ki, akkoriban ez kiemelkedő volt. Na de a lényeg: ebben az autóban az üzemanyagszintből számított megtehető távolság 25 kilométer alatt nem ír ki távolságot, csak annyit, hogy: --
Ez is pont ugyanez. A sofőr ránéz, "bazmeg nincs benzin" és megy a kútra, nem fog az út szélén ragadni. Ez nem "gagyiság" kérdése, minden autó ilyen, a legmodernebbek is. A sofőrt védi. Ezek alapján én pont azt az autót hívnám gagyinak, amelyikben nincs ilyen. Ha ennyire nem tiszteli a sofőrt, na AZ lenne a gagyi. Lenne... ha létezne ilyen autó, de nem létezik.
Azért az F és a G astra a maga idejében jó kis autók voltak....
Nekem is furán dolgozik az üzemanyagmérő... háromnegyed tankig nagyon lassan megy majd utána fél tankig valamennyivel gyorsabban.
Fél tankig közel 800km-ert tudok leautózni, holott a valóság meg 600km lenne.
Féltől negyedig begyorsul majd negyedtől üresig megint lassabban mutatja :)
Szintén H Astra, csak 2005.
Full extrából hiányzik az állófűtés, kulcs nélküli nyitás és indtás, valamint a panorámaszélvédő. Továbbá "csak" félbőr ülések vannak benne, nem full bőr. Egyébként minden benne van, ami akkor elérhető volt hozzá. Nem behozott autó és semmi nem utólagos beszerelés. A teljesség igénye nélkül:
- Színes kijelzős navigációs rendszer (ma már persze nem nagy szám, 2005-ban nagyon nem volt általános.)
TPMS rendszer már akkor, 2005-ben! Gyári szenzorszett a téli és nyári kerekekben is.
- 18" gyári alufelni
- Ülésfűtés, félbőr kárpitokkal.
- Természetesen gyári kartámasz, gerinctámasz minden irányba állítható ülések.
- Megvilágított piperetükör a napellenzőben a vezető és utasoldalon is.
- Gyári napszemüvegtertó.
- Három részben dönthető hátsó üléssor.
- Csomagtérpadló alatt gyári rendező.
- Gyári hűtő/fűtő box.
- Quickheat rendszer, azaz akkor is meleget fúj a fűtés, ha hideg a motor, elektromos rásegítéssel.
- IDS+, azaz aktív, adaptív csillapítású sport futómű.
- Gomyomásra kapcsolható sport funkció, kikapcsolható ESP.
- Aktív kanyarkövető bixenon fényszórók.
- Esőszenzor, fényszenzor.
- Front, oldal, függönylégzsákok.
- Aktív fejtámlák.
- 7 hangszóró, Aux bemenet.
- Az ablakok természetesen hátul sem kurblisak.
- Gyári ledes hangulatvilágítás.
- Fűthető elektromosan állítható és elektromosan behajtható tükrök, belső tükör fényérzékelős.
- Gyári tolatóradar.
- Tempomat szerintem akkor se volt már valami hű de nagy durranat.
- Hűthető kesztyűtartó.
- Stb.
Na a lényeg: nekem kb 120-150 km-ig meg sem mozdul a mutató teletank után. Akkor kezd el csökkenni, de elég komótosan, kb féltankig. Utána viszont sokkal jobban zuhan. Negyed tank alá 10 éve mióta megvan, nem nagyon engedtem, ott nem tudom mi van.
Gondolom erre az a magyarázat, hogy a tank nem egyenletes keresztmetszetű teljes magasságában. Felül szélesebb lehet, lefelé keskenyebb.
Azt is megfeleltem, hogy nagy tempójú, tartós jobb kanyarban "megemelkedik a szint" a mutató szerint. Gondolom ekkor meg a centrifugális erő miatt ahogy megbillen, okozhatja ezt. Utána gyorsan visszamászik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!