Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda 6 2011-2 vagy 3. generác...

Állnév kérdése:

Mazda 6 2011-2 vagy 3. generációs Ford Focus?

Figyelt kérdés
kis suhanc vagyok elso autom lenne, ezeket hasznaltan vennem 2 millam lenne ra. aki ert hozza segithetne vagy esetleg masik autokat tanacsolni. elsodleges szempont jol nezzen ki xd. neztem audia4eket meg 3-as bmw-ket de szerintem ezek tobbet lennenek a szervizben, ilyen 2008-sok.

2022. szept. 21. 21:22
 1/4 anonim ***** válasza:
nekem Focusom volt 10 évig, imádtam :))))
2022. szept. 21. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
48%

Én a Mazdát hanyagolnám a rozsdásodásra való hajlama miatt. E kettő közül a Fordot választanám. De szerintem ez az összeg inkább a 2. generáció faceliftre elegendő.

Fordból Fiesta nem játszik? A régebbiből több 2.0 ST is van, ami belefér a keretbe, és abban szerintem fülig ér az ember szája. Vagy a fiatalabból van fent ennyiért néhány 1.4 vagy 1.6. Az 1.25-ös szerintem nem fiatalnak való.

Szerintem bölcs döntés, hogy a lerúgott prémium kategóriát kerülöd. Bár egyes dízel motorok megkímélt állapotban vállalhatók, de ilyet már nehéz kifogni. Ugyanez igaz lehet egy Skoda Octavia 2 RS TDI-re, ami szerintem egy jól sikerült forma. Nekem a legmagasabb km futású, mégis legmegbízhatóbb autóm volt, bár már nem gyári motorral vettem.

2022. szept. 21. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
46%
Ford egy unalmas céges autó, míg a Mazda azért vagányabb, de át kell nézetni, hogy ne legyen rozsdás.
2022. szept. 22. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Hülyeség hogy a Mazda 6-nak ez a második generációja is feltétlenül rohad, ez már egy sokkal jobb generáció ebből a szempontból, mint az első generáció, ami tényleg messze kerülendő. A családban 6 éve van ilyen autó nálunk, egy pörsenés nincs rajta, Olaszországból jött be amikor meg lett véve, azóta változó hogy szabad téren vagy fedett beállóban áll, még mindig hibátlan.


Ezt a Ford Focust is ismerem, mert céges autónak kaptam egy évre még egy régebbi munkahelyemen (1l 3 henger benzin, manuális).


Nem egy kategória a kettő, a Focus kompakt, a Mazda6 egy kategóriával feljebb van. Ennek ellenére bizonyos dolgokban a Focus jobb, például a zajszigetelés ebben a Mazdában botrányosan rossz, míg a Focusban egészen jó, a Focus valamivel csendesebb volt autópályán.


A beltér tekintetében egyik sem lett a kedvencem, a Focus elég fapad felszereltség volt, kopogó műanyagok, 20 ezer kilométer után már itt-ott rossz úton cicergő beltéri elemek - bár persze itt érdemes figyelembe venni, hogy mivel céges autó volt és gyakran siettem vele, nem kíméltem túlságosan. A Mazdában van most 230 ezer kilométer, továbbra is kellemes a beltér, nem zörög, nem hangoskodik benne semmi, csak mint már említettem, hátul kispórolták a zajszigetelést és pályatempónál már nem csak az 1.8-as szívó benzin hangja erős, de a gördülési zaj is kifejezetten zavaró, főleg a hátul ülőknek. A Mazdában a beltérrel a legnagyobb baj, hogy ezek az aluhatású műanyag betétek mindenhol ott vannak, és borzalmasan karcolódnak, tényleg nagyon figyelni kell rá hogy szép maradjon.


Amit szoktak mondani, hogy a Fordokat jó vezetni a konkurenciához képest, mert jó a futómű. Ezt abból a szempontból aláírom, hogy még ez a fapad céges is szinte-mondhatni élvezetesen vezethető volt egy szerpentines útszakaszon, tényleg picivel több a visszajelzés és közvetlenebb a kormányzás, mint mondjuk egy Golfban. De ahhoz képest amit a Mazda tud, a Ford semmi. A Mazda nálunk 1.8-as 120 lovas benzines, tehát erősnek nem erős, de méretéhez képest a kasztni nem nehéz, a kormányzás szinte sportautósan direkt és jól súlyozott, a gázreakció már szinte túl érzékeny is (de nekem pont ezért tetszik), és emiatt a szuper gázreakció miatt még a kis 120 lóerős motorral is egész sportosnak érződik. A futómű elég kemény, rossz utakon nem nagyautós a futása, cserébe élvezetes útszakaszokon tényleg egy élmény vele kanyarogni, úgy tartja az ívet és olyan szépen helyezhető, hogy tényleg nekem egy hatalmas meglepi volt amikor első pár alkalommal mentem vele, pedig mondták sokan hogy ezt nagyon tudja. Tényleg nagyon tudja.


Szerintem a Mazda akkor lehet egy jó vétel, ha nem zavar a zajszigetelés gyengesége (vigyél el egyet olyan tesztkörre, ahol 100 felett is tudsz vele menni mindenképpen), és ha szereted a sportos karakterű autókat, mert a Mazda tényleg az, annak minden előnyével és hátrányával.

A Ford pedig tényleg tipikus cégesautó fíling, vezetni azt is valamivel jobb a konkurenciánál, ahogy írtam, Golfnál, Kia Cee'd-nél mindenképpen élvezetesebb és szerethetőbb autó az én szememben, de semmi extra, és a motorok megbízhatósága szerintem nincs ott, ahol a Mazdáé. Ebben a Mazdában is csak szívó benzinmotorokat találsz, ezek mind elég tartós és nem horror áron fenntartható konstrukciók ennyi idősen is, a miénkkel sem volt még semmi számottevő gond egy klíma- és hűtésproblémán kívül ami elvitt kicsit több mint százezret. Én egész biztos hogy magamnak nem az 1.8-ast venném, mert az autó karakteréhez nagyon illene több erő.

Cserébe szívó benzines szedánhoz képest egészen keveset fogyaszt az 1.8-as motorral, olyan 6-8 liter között elvan bármilyen körülmények között. A Ford persze kevesebbet evett ennél az 1 literes turbóssal.

2022. szept. 22. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!