Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson karburátor (16N3-4)...

Simson karburátor (16N3-4) javítható még, vagy csere? Többi lent

Figyelt kérdés

Van egy gyári 16N3-4 es karburátor a motoron, aminek annyi problémája akadt 36 év alatt, hogy eldeformálódott a torokátmérője. Valószínű amiatt mert meghajlott a beömlőnyílásnál miután erősen lettek meghúzva a csavarok. Így a torok egy ovális henger aminek átmérője függőlegesen 16mm vízszintesen 13-14mm. Szemből nézve csak a jobb oldala deformálódott belül és csak a végénél kb. 1cm hosszban. A kérdés az, hogy javítható-e egy esetleges fúrással (vissza 16mm-re), vagy cserélni kell?


Másik probléma az, hogy melegen lehetetlen beindítani a motort (hidegen se nagyon megy) és nincs is alapjárat egyáltalán csak egy hosszú kör után.


Már rengetegszer nulláról beállítottam, teljesen üzemmelegen volt alapjárat (miután meghajtottam) akkor nem volt vele semmi gond. Hűlt egy kicsit már nem lehetett vele mit kezdeni. Ez a másik kérdés lenne hogy ezzel mit alakítsak? Mert már kicsit irritáló, hogy problémázik. (Gyújtás 100% hogy nem lehet az az első mindig amit megnézek)



2022. szept. 11. 16:40
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

Ezer éves Simsonoktól ne várd azt,hogy jó lesz.Talán ha németországból rendelsz hozzá komplett blokkot,vagy alkatrészeket.Az itthoni széthajtott kismilliószor szétszedett Simsonok mind rosszak.

Melegszik,elmegy az alapjárat,fullad,sokat kap,keveset kap,csörög a tűgörgő,állandóan gyertyaslusszot kap és lehetne sorolni miminden kínlódás van már ezekkel.

2022. szept. 11. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Nem ócsárolást kértem, hanem választ, de ha nem tudod tartani magad akkor legalàbb másnak kommentelj.. egyébként meg nem kell sorolni milyen bajai vannak ha valaki csak használja és nem foglalkozik vele, mert úgy látszik te is ilyen tulaj lehettél. Az enyém érdekes módon nem csörög, nem fullad :)
2022. szept. 11. 19:45
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Lehet venni vadonat új BVF karburátorokat szerencsére a mai napig, szerintem érdemes lenne. Felfúrással nem érdemes próbálkozni, még egy Simson esetében is ezek az átmérők elég pontosan be vannak lőve, és ha valóban deformálódott az öntvény, ott más is elmehetett, vagy eleve ki lehet kopva. Szóval én az új BVF-re szavaznék.
2022. szept. 11. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2022. szept. 11. 20:35
 5/6 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!

1 vagyok.Az egész fiatalkoromat végig Simsonoztam,85-2000-ig,már akkor is voltak ilyesmi gondok,amiket írsz,de akkor még lehetett venni eredeti NDK alkatrészeket.

3 -as írja,hogy lehet venni új karbit.Nekem 2007-környékén is volt egy Simsonom,amihez ont karbi kellett,olyan újakat lehetett kapni,hogy semmit nem ért,azonnal beletörtek a fúvókák,amikor állítani akartam valamit.

Nem ócsárlásból írtam,hanem ezek legtöbb esetben tények.Napi szerelgetésre nagyon jók,meg tanulni bütykölni,de napi megbízható használatra nem.

Akkor írom a várt választ:

Venni kell egy új karburátort,nem érdemes a régit javítgatni.

2022. szept. 12. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
#5: lehet venni indiai, tajvani karbit, amik gyárilag öntvényhibásak, meg lehet venni BVF-et, amivel nincs gond. Sajnos igaz, hogy sok a szar alkatrész, de a karburátor az pont az a kategória, amiből még lehet kapni újonnan is jót.
2022. szept. 12. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!