Hidrotőke hibajelenség, mitől lehet?
Hali, egy kérdés hátha valaki tudja rá a választ mert kíváncsi vagyok :)
Az egyik hidrotőke a 10 közül néha nekiáll csattogni, és itt jön az érdekes rész:
Csak üzemmeleg motornál és csak akkor ha kihúzatom a kocsit vagy álló helyzetben felpörgetem a motort pár másodpercig.
Alapjáraton nem csinálja, kivéve a pörgetés után de akkor is 2-3 perc múlva elmúlik a hangja.
Azt értem én, hogy "kimegy" belőle az olaj, főleg melegen mert ott már még hígabb.
De mégis, hogy van ez? A technikai kérdése érdekelne... hogy tudja elereszteni az olajat magából magas fordulaton? :)
Kiszedtem, szétszedtem mind a 10 darabot... meg is nyomkodtam, kiganyéztam, nem segített.
Illetve egy pro tipp jöhetne, hogyan jöjjek rá melyiket cseréljem ki?
Nem lenne kedvem 5-6 alkalommal mindig lecsavargatni a vez.tengelyt és lottózni, hogy melyik lehet az :D
Nagyjából hallom, hogy nem az 1-es henger, de akkor is marad még 8 lehetőség.
Esetleg pörgessem fel a motort, hogy csattogjon majd egyből állítsam le, hogy az olajnyomás ne tudja felnyomni olajjal, majd szelepfedél le, vez.tengely ki és nyomkodjam végig valami alu rúddal és amelyik könnyen/könnyebben lemegy az a ludas?
"Nagyjából hallom, hogy nem az 1-es henger, de akkor is marad még 8 lehetőség."
Kilenc henger, tíz hidrotőkével? Miféle autó ez?
Egyébként az összeset kell cserélni, egyforma igénybevételnek vannak kitéve, a többi is meg fog szólalni hamarosan.
10 hidrotőke, mi a búbánat motor ez? 5 hengeres?
Nem biztos, hogy hidrotőke, ami pontosan ugyanilyen hangot ad ki:
1 Kopott(megszorult) dugattyú billeg a hengerben, gyújtásra koppan.
törött szelepvezető, kopott vez.tengely, himba, hibás porlasztás.
gondolom régi audi, merci, nem ugrik már be, mik mentek 5 hengerrel.
merci himbás volt úgy rémlik.
Igen, régi öthengeres merci :)
Nem himbás szerencsére :D
1: eredeti már nincs szerintem, max elfekvőben aranyáron...
az utángyártott meg sokszor rosszabb mint az autóban lévő vagy bontott cucc.
(szívtam már meg drága utángyártott márkás cuccal, azóta óvatosabb vagyok).
Ez az 1 kb 2 éve kezdte el ezt a csattogást...
A többi jó, szóval azokat nem cserélem.
Alapjáraton simán hallani, hogy csak 1 csattog.
2: kopott dugattyú kétlem, hogy csak kihuzatás után csattogna :)
Egy az egyben ugyan olyan hangot ad ki mint amikor hidegeb beindul a motor és 2-3 másodpercig csattognak egy picit a hidrotőkék majd elhalkulnak.
Porlasztók tökéletesek.
Vez.tengely meg no comment: [link]
Azért átjön a képen, hogy semmi baja... és ha az autóval egy idős akkor kb 1,4 millió km-ert futott vez.tengely.
Igazából csak a "mechanikája" érdekelt volna, hogy hogyan tudja elengedni az olajat egy hidrotőke nagyobb fordulat miatt.
"Nagyjából hallom, hogy nem az 1-es henger, de akkor is marad még 8 lehetőség."
Igen kicsit félreérthetően írtam bocsi :D
Hengerenként 2 hidrotőke ugye, 5 henger összesen az 10 hidrotőke, tuti nem az elsőtől jön a hang szóval 2 hidrotőke kiesik és marad 8 :)
Igen erre gondoltam én is, de amikor nem csattogott és úgy szedtem ki akkor mind jó volt :)
Valszeg akkor be kell melegítenem a motort és felpörgetni, hogy neki álljon csattogni és egyből leállítani a motort hogy ne kapjon olajnyomást és úgy szétszedni/megnézni őket.
Sajnos már egyre jobban halnak ki az öreg dízeles szakik.... :(
Remélem az anyagiam engedni fogják, hogy tovább vigyem ezt amíg élek.
Amíg élek nekem kell egy öreg dízel merci. Örök szerelem!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!