Nagyban rontja a Volvo megítélését az, hogy kínai lett?
Szerintem csorbul a renomé.
Én maradok a jól bevált 1998-as V70-emél, ami sosem hagy cserben. Pedig van benne francia, meg német is..ja meg csak erre van pénzem.
Ez egy érdekes, és tanulságos eset.
Ugyanis valóban jellemző a Volvo megítélésénél, hogy "ááá kínai", az már nem lehet jó.
Pedig a kínaiak befektetőként vannak jelen, nem kínai munkások dolgoznak az üzemekben, a tervekre sem lehet állítani hogy kínai tákolások, és a minőség sem esett vissza látványosabban, mint bármelyik konkurens márkánál.
Az tény, hogy a Volvokat sem több évtizedes tartósságra gyártják már, de az jellemző az egész autóiparra.
Mindezekkel együtt, a presztízs vesztés tagadhatatlan, csak nehezen számszerűsíthető, nem azt szokták mondani, hogy rossz a Volvo, hanem azt, hogy drága - ez is a presztízs vesztés jele, nem olcsó autókat gyártottak régebben sem a köztudatba valahogy nagyon benne van, hogy a kínainak olcsónak, olcsóbbnak kell lenni.
Egyáltalán nem rosszabb minőségű és a megitélés sem .
SZinte minden kinai már a világon.
AZ összes elektronika, műszaki dolog, a ruha nemű, cipők és ezek mind minőségek.
Persze, mert az így megy, hogy pár ember vesz egy autógyárat...
Normális ember pedig nem teszi lejjebb ezért a Volvo-t, végülis a Polestar-t is ki tudták növeszteni a Volvo-ból így.
Nem most lett kínai, már évekkel ezelőtt megvolt a tulajdonosváltás.
A gyárakat nem rombolták le, a gyártósort nem zúzták be, a munkások nagy részét nem rúgták ki. A gyártás nagy része nem Kínában folyik. Az, hogy milyen nemzetiségű a tulajdonos, majdnem édes mindegy.
Más márkájú autókban is vannak "made in China" gyári alkatrészek, ahol pedig nem kínai a tulajdonos. A kínaiak is tudnak minőséget gyártani, ha azt kérik tőlük és meg is fizetik.
a kínai turisták(is) rémüldözni járnak európába. Elmúlt az a világ, amikor Kína a szegénység egyik példája volt.
Ma már mindenük különb, mint amiről mi azt hisszük, hogy jobbak vagyunk...sajnos nem.
A kínaiak nagy kockázatot vállaltak, hogy beszálltak a Volvóba..(és nem csak csendestársak)
Már nem a kínai diákok mennek a Hardvar egyetemre tanulni, hanem a harvardi diákok mennek kínába tanulni(járműgyártást is)
Tátott szájjal nézik a 600 km/h-val elsüvítő expessz vonatot a nyugati vasútmérnök hallgatók..
#8#
Az érték, az ár a presztízs nem feltétlenül jár kéz a kézben.
A presztízs azt jelenti, hogy jó hírnév, elismertség.
A Volvo presztízs vesztésének az oka, hogy a kínai termékeknek nincs jó hírneve, nem vívtak ki elismerést.
A veszteség úgy is bekövetkezett hogy az autókat ugyanott, és ugyanazok gyártják, akik a kínai befektetők előtt is dolgoztak rajta.
Nem egy nagy zuhanásról van szó, de érzékelhető a bizalomvesztés.
Befektetők nélkül csődbe ment volna a gyár, autógyártáshoz kevés néhány milliárd euro, a kínaiak nem csak pénzt, piacot is vittek az üzletbe
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!