Az autósok több kárt okoznak a BKK-nak, mint a bliccelők?
Ez egy 20-30 évvel ezelőtt elég életszerű problémafelvetés volt, amikor is valóban 30-40 percekbe került átjutni a Nagykörút egyik feléről a másikra mind trolikkal, mind 15-ös busszal. Fizető parkolási övezetek, buszsávok, buszfolyosók, sétálóutcák, bütykökkel elkerített villamossínek mesében se voltak ismeretesek, két és fél órás péntek délutáni buszkörök annál inkább. Ma már azért "annyira" nem rossz a helyzet, hogy a fél üzemanyagfogyasztás araszolásra menne el, vagy hogy ez lenne a pénzhiány első számú kiváltója... de természetesen lenne bőven ezen a téren is még szétcsapni, teljesen egyetértek a kérdés által sugalmazott véleménnyel.
Ami nagyon sok plusz üzemanyagot kivesz, az például az, hogy a zöldhullám nem a buszokra van állítva, így - ha van autó, ha egy szál se - minden egyes megálló után kicsúsznak belőle, megkapják a piros lámpát, és kétszer kell újra elindulni. Ezt is beszámolod, már biztos többe kerül, mint a bliccelők. Nem beszélve róla, hogy az utas számára is idegőrlő, a menetidő meg kétszeres. A megállókat meg általában túlteszik a lámpa után, hogy a kanyarodókat ne zavarja a megálló, így tényleg kétszer kell megállni, és elindulni. Elvileg meg kéne egy viszonylaton hússzor állni, így viszont negyvenszer kell, azaz hatvanszor mert ki-be parkoló, leforduló, rakodó autók is szarakodnak előtte.
A lakosságtámogatási fejkvóták meg mennek ám ki az agglomerációs településeknek az úgynevezett "budapesti autósok" után, amiből a főváros egy kanyit nem lát, csak hall, szagol, és élvezi a károkozásukat.
És végső soron még az benzinsapkájukat is abból a pénzből fizetik, amit te a közértben kenyérért leteszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!