Feszültségmérőt köthetek egyenest az akksira?
Lehet ugyebár kapni beépíthető fesz.mérőket autóba, de odáig sokat esik a feszültség, és nem a valós értéket mutatja. Ezért kérdem hogy köthetem-e egyenest akksira?
Vagy hogy érdemes csinálni hogy jó legyen?
Álló helyzetben, reggelről 12.6 volt a feszültség, és járó motornál alapjáraton 13.3. Ha emelem a fordulatot több a feszültség, de akkor is keveslem. Attól félek nem tölt eleget a generátor. Viszont eddig (kb március óta) nem volt töltve az akksi, tehát normál használat mellett töltött eleget a generátor annyira hogy ne merüljön le. Viszont most a mélyládával lehet nem lesz túl jó a helyzet. Valószínű új generátor kéne vagy felújítás, de elsőkörben a fesz.mérőt szeretném megoldani, mivel arra most van keret, és ha biztos gyenge a generátor akkor amint lehetőségem lesz rá foglalkozok vele, de addig is jó lenne látni a feszültséget, és ha esetleg kell lekapcsolom a zenét vagy valami.
Bocs ha hülyeséget írok, igyekszek..
Ha a szivargyújtó áramkörén nincs semmi fogyasztó, akkor nem kéne jelentős feszültségesést mérned.
De természetesen az a biztos, ha közvetlenül az akkura kötöd a mérőt.
Mikori autó? A modernebb autókban már "okos" generátor van, összevissza változtatja a feszültséget attól függően, hogy mit csinál a motor. Ugye próbál mindig motorfékezéskor tölteni, hogy üzemanyagot takarítson meg.
Jól mondja a kérdező. A szivargyujtónál az én autómban is 0,3-0,4 V-tal kevesebbet mutat a multiméter, mint közvetlenül az akksin. Akkor is, ha nincs terhelés és nem jár a motor sem.
De szerintem nem éri meg emiatt külön vezetéket húzni. Megszokja az ember, amit a szivargyujtóba dugott 1-2 dolláros valami mutat.
Viszont, ha valaki mégis közvetlen vezetéket "implementál" az akksitól, akkor a + szálra biztosítékot kell rakni. A pólus közelében.
0,5V esés az rengeteg, ha nincs fogyasztóval terhelve. Ott valami nem kerek. 13,3V is elég vérszegény, de lehet ott is van valami kontakthiba és a generátoron megvan a normál töltés.
17 éves autóm van, de tizedre ugyanannyit mérek az akkusarun, mint a szivargyújtón és az autó menüjében a kijelzőn is (fogalmam sincs hol méri) ugyanannyit ír ki.
A generátoron mérek 0,05-0,10V-tal többet. De mivel 17 évesek a kontaktusok, és az akku is tulajdonképpen fogyasztó, amíg teljesen fel nem töltődik, ennyi szerintem még belefér. 0,5V rengeteg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!