Mazda 2 mik a legdrágább szerelni való tételek pl motorcsere? Kb 2008es évjárat 1.4 75 lóerő, mennyire szamitsak?
Gondolkozok veszek egy ilyen autót, de elég nagy a szórás az árban. Gondolkozom melyikkel jarnek jobban, ha veszek egyet kb 3500-4000 euróért vagy egyet 5 ezerért? Csak mert 1000-1500 euró az 400-600 ezer forint...tudom mázli a használtautó vásárlás de most egy ilyen benzines kisautonal mik lehetnek a legdrágább tételek ha tegyük fel belenyulok egy rossz vételbe? Motorcsere? Váltó? Kuplung? Ezek szoktak drágák lenni?
Első autóm lenne, de nem tudom eldönteni egy 5000 ezer eurós jobban megéri mint egy olcsóbb amiben pár dolgot kicserel az ember, ha rá is költöm a különbözet felét vagy egészét akkor nagy meglepetés már csak nem ér...
Tanácsok tapasztaltabb társaim? Ki mit gondol, minden meglatast szívesen veszek :)
Ez volt nekem is az első autóm, Mazda 2, 1.4 és 75 lóerő. :D Én 2013-asat vettem, akkor volt 5 éves. Majdnem 3 évig használtam és hibátlan állapotban adtam el 8 évesen. Soha semmi baja nem volt, igazából a motorja, váltója pont rendkívül megbízható. Én Ausztriában vettem viszont, ezt fontos tudni. Itt az osztrák Mazdákra viszont egyáltalán nem jellemző a rozsda, mint a magyar Mazdákra szokták mondani. Szóval lehet, hogy neked ott Magyarországon arra figyelned kéne. Itt Ausztriában nincs rozsdás Mazda (meg igazából a világ bármely másik pontján sincs), de Magyarországon még mindig hallok ilyen rémtörténeteket ezzel kapcsolatban. Szóval nézd meg, hogy nem-e rozsdál. Ha nem, akkor nem lesz vele bajod sose. Én imádtam, mentem vele hegyen-völgyön, pályán, mindenhol kiválóan ment, abszolút baráti autó. Őszintén, bármikor visszavásárolnám, ha arra lenne szükségem. Csak azért cseréltem le, mert meglett a pénz az álomautómra (Mazda mx-5).
Úgyhogy hajrá, én bátran ajánlom, nekem nagyon bevált az az autó. Ha nem rohad, akkor nem lesz vele nagy bajod, valószínűleg. Persze 14 éves autóról beszélünk, bármi közbejöhet, de ez minden autóra elmondható, ha ilyen korban nézegetel, ezzel mindig számolj, márkától függetlenül. De a Mazdák pont a megbízhatóbb kategória, úgyhogy én venném. 🤷
Minden jót! 🙏
Egy lakatolás még több.
Nem éri meg hulladékot venni
Mazdák rohadnak 2010 előtt, az azutániak már jobbak de jól meg kell azért nézni őket alulról is, szóval minimum szervizben átvizsgálás kérése.
Ezt leszámítva amúgy jó autók, kevés problémával, szóval ha nem rohad, akkor első autónak remek.
Karosszériacsere (vicc). Igazából ki se derül milyen a motor, váltó, mert 15 éves korukra már ementálivá rohad az aljuk. Mázlista akinek mégse ilyen, valószínű vigyázott rá. Van aki télen elteszi az autót, de még esőben is ha lehet. Amint nekiállsz rendesen használni, vége. Hibás volt a gyártástechnológia, nem tudsz mit tenni. Van 25 éves Corollám 400 ezer km-el. Minden ajtó, küszöb közel rozsdamentes. Picit piros ahol az emelő meghúzta, de nem terjed tovább. Ez lenne a normális.
Nézegesd meg az utcán álló ennyi idős Mazdákat. Fogj egy kis tükröt, nézz alájuk. El fog menni a kedved. Találsz esetleg párat, amikre a nepper tüsszentett egy kis alvázvédőt. Azalatt mégjobban rohad, kiszáradni se tud.
#7 "Ausztriában nem hinném, hogy elhanyagolnának bármi javíttatást is(MO: amíg gurul addig hajtjuk aztán ha szar, eladjuk"
Ez a két mondat eléggé üti egymást. Először azt mondod, hogy ők nem sajnálják rá a pénzt, aztán pedig azt, hogy ha szar, akkor eladják... azaz nem javíttatják.
Egyébként alapvetően mindkettő igaz, csak így általánosítva eléggé üti egymást a két kijelentés. :D Nyilván van ilyen is és olyan is, aki nem akar eladni, azok nem szarakodnak a javíttatással, mint itthon. Aki viszont eladja, azoknak a többsége általában a rohadás miatt adja el. Nem egy osztrák/német behozott autó fordult már meg nálunk, 10-ből 9 rohad mint a disznó sajnos. Sóznak ezerrel és ez meg is teszi a hatását még azoknál az autóknál is, amik alapvetően megfelelő/elfogadható gyári védelemmel rendelkeznek, de a 2000-es évekbeli Mazdák és Hondák... leírhatatlan állapotban hozzák őket be Magyarországra.
Ha nem akar az ember ettől tartani, akkor olyan országban keresgél, ahol az éghajlat miatt nem gyakori jelenség a fagy és az utak sózása, azaz dél, például Olaszország. Az Alpoktól lefelé már nem nagyon van problémájuk a faggyal és úgy Róma környékéig az emberek is normálisak, igényesek, én ezt a szakaszt tartom a legjobbnak külföldi autóvásárlás szempontjából. Rómától lefelé már csökken az igényesség, Szicília meg maga a fertő.
#8 "aki nem akar eladni, azok nem szarakodnak a javíttatással, mint itthon"
Na én is jó félreérthetően fogalmaztam. A "nem szarakodnak"-ot úgy értem, hogy nem problémáznak, nem fillérbaszóskodnak, kifizetik és kész. Míg itthon képes elkezdeni háborogni, ha mersz egy ezrest emelni az árakon és inkább elmegy a sarki jóskához kókányoltatni. Nyugatabbra ilyen nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!