Ki mit tart a legnagyobb hátránynak a saját autóval kapcsolatban?
Semmi. Ha berelnek autot akkor az dragabb lenne, ha taxiznek akkor az is dragabb lenne, busz nem visz el mindenhova es hajnali 3 kor nincsenek is jaratok.
Az en 15 eves automnak annyi volt az elmult 3 evben a karbantartasa hogy 1 szett abroncs, olajcsere rendszeresen es egy uj aksi. Ezt siman kitudtam fizetni. Par aprosag elromlott de filleres tetel es otthon megjavitottam.
Engem nem kert meg soha senki hogy vigyem el mert a rokonaimnak is van autoja.
Nem lakom a belvarosban, hanem hazban, igy a hazam elott parkolok. Hany ember lakik a belvarosban? Igazabol az uzletek felett van par lakas es ennyi. A legtobb ember panelban lakik, tarsashazban, csaladi hazban ahol a parkolas megoldott.
#4: nagyjából minden igaz amit írtál, kivéve az utolsó bekezdést, mert az nagy marhaság..azért nem indoklom, mert te még soha nem jártál a benti kerületekben, de Gazdagréten, Kelenföldön, és egyéb panelrengetegben sem..
#1: ott a pont. Szóról szóra igaz.
Nem igazán értem a kérdést. Mi az, hogy hátrány? Hátrányt valamihez képest szoktunk meghatározni, itt viszont nem tudom mihez képest kellene.
Az autózásnak vannak velejárói. Vannak költségei, sokan észre sem veszik hogy mennyi ameddig még nem volt autójuk: kell rá fizetni kötelezőt, ami ha fiatal vagy és nem volt még kocsid (tehát bonus-malusban még A0-s vagy), akkor akár 100-150 között is lehet évente, autótól, lakhelytől, nemedtől, korodtól és biztosítótársaságtól függően. Aztán kell fizetni súlyadót is, na nem olyan sok, autódtól függ mennyi, olyan 15-30e/év átlagos autóknál. Kell még tankolni, ami nyilván egyre gázabb mostanában, azért ha mondjuk olyan havi 1000-1500km-t mész ami egy átlagos használatnak mondható, sok tízezret otthagysz a kutaknál minden hónapban. Meg aztán van a szervizköltség, nyilván ez nagyban függ attól hogy milyen autód van, de attól is hogy neked milyen a hozzáállásod - ha hagyod felhalmozódni a problémákat mert nem szervizeltetsz rendszeresen, akkor még egy Swiftnél is be tud figyelni hatszámjegyű javítás, komolyabb autóknál ennél sokkal-sokkal több is. Ha nem értesz hozzá és egy fékcserét vagy olajcserét sem oldasz meg magadnak, akkor a szerelők is le fognak rántani, alkatrészt is mindig teljes áron fognak számlázni, sokszorozódik minden. Nem lehet mondani erre pontos összeget, de azért annyit mondok, hogy én nem vagyok a problémahalmozós fajta, sok mindent magamnak javítok otthon, de még az olcsó járkálós autónkkal is (régi Swift) nincs olyan év hogy 70-90 ezret ne költenék szervizre, általában apróságokból jön ki.
Szóval nagy költség, nyilván a pénztárcádtól és az ahhoz vásárolt autó típusától is függ hogy mennyire.
Emellett a fővárosban például rohadt idegesítő vezetni, mindenki tolakszik, mindenki feszült, mindenki dudál, mindig dugó van, nem is feltétlen gyorsabb napközben, mint a tömegközlekedés. Pláne mint a bicikli.
Az előnyei meg egyértelműek. Szabadságot ad, az esetek nagy százalékában a leggyorsabb módja az A-ból B-be jutásnak (a motorkerékpárt leszámítva persze), legegyszerűbb módja a szállításnak, kényelmes, bármikor rendelkezésre áll és nem menetrendszerűen közlekedik. Meg persze ha szereted az autókat, akkor élvezeti faktora is lehet a vezetésnek.
Kérdező!
Arra gondolsz, hogy autót tartok, ám közben a hátrányáról filozófálok?
Mert ez meg nem fordult a fejemben.
Nehéz elképzelni, azért vásárolok már egy autót, hogy aztán legyen miért siratni magam. :O
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!