1.2 es Opel Ecotec motornál mire kell figyelni?
Vétel után a fojtószelepházat érdemes kitakarítani, olajcsere (fék és váltó IS), szűrőcsere (benzint és pollent IS), akkumulátort beméretni, alvázat átvizsgálni, ha hosszú távra tervezel, akkor egy alváz- és üregvédelem is mehet. Hűtővizet is lecserélném, ki tudja, hogy mikor volt utoljára. Ablakmosó tartályba önteni, lapátokat leellenőrizni, fékeket kitakaríttatni. Kipufogódobok állapotát is érdemes megnézetni valakivel, akinek van szerelőaknája. Meg mehet egy mindenre kiterjedő takarítás, tisztátás, ennyit az öreg autó is megérdemel. Ha a váltószoknya kopott, akkor van egy oldal, ahonnan 2-3 ezerért tudsz rendelni. Törött műanyag elemek, beltéri dolgok lehet lesznek bontóban is, nem kell belőlük feltétlenül új. Ha az első lámpatestek bemattultak, azt is ki lehet políroztatni. Van a Mannolnak polírozó készlete, vagy szerelő megcsinálja 5-6 ezerért. Gumik állapotát ne hanyagold el, ha már öregek, vegyél vagy újat, vagy gumisnál valami 80-90%-ost. Téli gumicserén tudsz spórolni, ha téli-nyári szettjeid vannak és otthon cseréled magadnak.
A nívó pálcát pedig figyeld, nehogy egye az olajat! Olaj nélkül nem sokáig fog életben maradni. 5w40-nél vastagabb olajat nem tennék bele, az is legyen szintetikus, a szűrők közül pedig Hengst, Knecht, Mahle, Mann, ezekkel nem nyúlsz mellé. Nem érdemes a legolcsóbbat venni, ezen már ne spórolj.
Még a gyertyákat is cserélném. Az EGR lutri, hogy meddig bírja, a takarítas nem hoz tartós megoldást. A lambdaszondák szintén behalnak egy idő után. Írod, hogy a szelepfedél tömítés enged, nálam is előfordul, ha cserélitek, akkor Elringnél szarabbat ne vegyél bele. Az ablaktörlő mechanikát is érdemes szétszedni és megzsírozni, mert ki tudja mikor volt utoljára?
Szerintem kb. ennyi. Feltételeztem, hogy első autód, azért írtam ennyit.
Volt 1x ilyen motoros g astrám, hát......
500km alatt megevett 1 liter olajat, f*ngom nincs mitől, mert szét lett szedve a motorja, és jó volt.
Alapjáraton zakatolt mint egy mozdony, illetve sokszor hunyorgott az olajnyomáslámpa, így is adtam el....
16 darab hidrotőke, gagyi vécéláncos vezérlés, extra vékony hajtókarokkal, a csapágyazás a főtengelynek megy egy vicc.
Ehhez képest azért látni 3-400 ezer km-t futott ilyen motorokat.
Eléggé szervízigényes.
Bár most van egy renaultom, aminek a motorjával semmi baj nincs, elmenne rengeteget, ha......nem lenne kismillió elektromos f*szsága, menet közben leáll, felpörög a motor, összevissza működnek a kormánykapcsolók, stb....
vegyé új autót, ez a modern kor mottója. :(
#5
Nálam a vezérlést 100 ezrenként cserélni kell :D Abból én Inát választanék. Meg a vízpumpában a tömszelence is elfosta magát, de nekem az külön van a vezérléstől. Az olajszűrőház tömítése is megadhatja magát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!