Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.2 es Opel Ecotec motornál...

1.2 es Opel Ecotec motornál mire kell figyelni?

Figyelt kérdés
Nos, adott egy 1.2-es G Astra, Ecotec benzines motorral. Hallottam a túlzott olajfogyasztásukról. Ez a példány speciel nem eszi az olajat, és szinte porszáraz a motortér is. Egyedül a szelepfedélnél van egy kis borsónyi könnyezés, amit majd meg kell nézetnem. Szeretném ha a későbbiekben sem enné az olajat, ezért arra lennék kíváncsi hogy mikre kell odafigyelni ennél a motortípusnál, és milyen műveleteket érdemes véghezvinni az állapota megtartása érdekében? Előre is köszönöm

2022. aug. 16. 22:26
 1/10 anonim válasza:
90%
Igazából minden autóra igaz, hogy olajcsere periódus 10-12 ezer kilométer, ha csak városba használod akkor 8 ezer inkább lehetőleg ne a legolcsóbb Tescosat töltsd bele, hidegen max 3000-ig hajtani amíg felmelegszik (az olajnak tovább tart mint a víznek) és nagyjából ennyi. Ha most vetted és nincs számla vagy bármilyen dokumentáció, hogy a vezérlés mikor lett cserélve akkor inkább azt is cseréltesd le szettben. Remélem tudtam segíteni.
2022. aug. 16. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Alapvetően melegen 2500-nál váltok, hidegen városban meg 2000-nél. Köszönöm a válaszod:)
2022. aug. 16. 23:51
 3/10 anonim ***** válasza:

Vétel után a fojtószelepházat érdemes kitakarítani, olajcsere (fék és váltó IS), szűrőcsere (benzint és pollent IS), akkumulátort beméretni, alvázat átvizsgálni, ha hosszú távra tervezel, akkor egy alváz- és üregvédelem is mehet. Hűtővizet is lecserélném, ki tudja, hogy mikor volt utoljára. Ablakmosó tartályba önteni, lapátokat leellenőrizni, fékeket kitakaríttatni. Kipufogódobok állapotát is érdemes megnézetni valakivel, akinek van szerelőaknája. Meg mehet egy mindenre kiterjedő takarítás, tisztátás, ennyit az öreg autó is megérdemel. Ha a váltószoknya kopott, akkor van egy oldal, ahonnan 2-3 ezerért tudsz rendelni. Törött műanyag elemek, beltéri dolgok lehet lesznek bontóban is, nem kell belőlük feltétlenül új. Ha az első lámpatestek bemattultak, azt is ki lehet políroztatni. Van a Mannolnak polírozó készlete, vagy szerelő megcsinálja 5-6 ezerért. Gumik állapotát ne hanyagold el, ha már öregek, vegyél vagy újat, vagy gumisnál valami 80-90%-ost. Téli gumicserén tudsz spórolni, ha téli-nyári szettjeid vannak és otthon cseréled magadnak.


A nívó pálcát pedig figyeld, nehogy egye az olajat! Olaj nélkül nem sokáig fog életben maradni. 5w40-nél vastagabb olajat nem tennék bele, az is legyen szintetikus, a szűrők közül pedig Hengst, Knecht, Mahle, Mann, ezekkel nem nyúlsz mellé. Nem érdemes a legolcsóbbat venni, ezen már ne spórolj.

2022. aug. 17. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Még a gyertyákat is cserélném. Az EGR lutri, hogy meddig bírja, a takarítas nem hoz tartós megoldást. A lambdaszondák szintén behalnak egy idő után. Írod, hogy a szelepfedél tömítés enged, nálam is előfordul, ha cserélitek, akkor Elringnél szarabbat ne vegyél bele. Az ablaktörlő mechanikát is érdemes szétszedni és megzsírozni, mert ki tudja mikor volt utoljára?


Szerintem kb. ennyi. Feltételeztem, hogy első autód, azért írtam ennyit.

2022. aug. 17. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Volt 1x ilyen motoros g astrám, hát......

500km alatt megevett 1 liter olajat, f*ngom nincs mitől, mert szét lett szedve a motorja, és jó volt.

Alapjáraton zakatolt mint egy mozdony, illetve sokszor hunyorgott az olajnyomáslámpa, így is adtam el....

16 darab hidrotőke, gagyi vécéláncos vezérlés, extra vékony hajtókarokkal, a csapágyazás a főtengelynek megy egy vicc.

Ehhez képest azért látni 3-400 ezer km-t futott ilyen motorokat.

Eléggé szervízigényes.

Bár most van egy renaultom, aminek a motorjával semmi baj nincs, elmenne rengeteget, ha......nem lenne kismillió elektromos f*szsága, menet közben leáll, felpörög a motor, összevissza működnek a kormánykapcsolók, stb....


vegyé új autót, ez a modern kor mottója. :(

2022. aug. 17. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Még annyit, hogy nálam a gépkönybe be van írva, hogy az olajfogyasztás 1000 km/ 0,5 liter IS lehet. Ez is Ecotec motor.
2022. aug. 17. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#5


Nálam a vezérlést 100 ezrenként cserélni kell :D Abból én Inát választanék. Meg a vízpumpában a tömszelence is elfosta magát, de nekem az külön van a vezérléstől. Az olajszűrőház tömítése is megadhatja magát.

2022. aug. 17. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Először is nagyon szépen köszönöm a sok választ. Az autó kb 5 hónapja van nálam, rokonomtól hoztam el, ő volt az első gazdája. Sokat foglalkozott vele, és az utóbbi időkben elég sok dolgot cserélt rajta, majd megkérdezem hogy pontosan miket, és a többit bepótolom.:) Az autó korához képest kifejezetten jó állapotnak örvend, rozsdafolt sincs rajta, kiveve 2 pörsenést a hátsó sárvédő íven. Olajat szerencsére nem eszik, én is hallottam ezeket a tényeket erről a motortípusról, ezért is tartottam tőle. Nyilván gondolom ez attól is függ, hogy ki hogyan használja, legalábbis gondolom. Én nem taposom, nem nyomom ki a szemét szegénynek, úgy használom ahpgy egy kisteljesítményű városi autót kell. Olajcsere már nagyon érik, most rendeltem új gumikat, futómű állítás is lesz ezzel egybekötve. Utána lakatost terveztem, de lehet előbb a motor műszaki állapotát fixálom. Ha van még fontos tudnivaló azt örömmel várom, és nagyon köszi mindenkinek a választ.:)
2022. aug. 17. 08:14
 9/10 anonim ***** válasza:
27%
arra kell figyelni hogy ne vedd meg:D
2022. aug. 17. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Még a csomagtartó teleszkópjai jutottak eszembe, de gondolom azok rendben lehetnek nálad. Nálam mindkettő rövid időn belül elromlott, kb. 8 éve vettem kettő utángyártottat, azóta nem volt velük gond.
2022. aug. 17. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!