EGR szelepet miért szokták kiírni, kiüttetni?
Nem tanácsos, le szokták falazni. Így próbálnak spórolni sokan egy olyan alkatrész cseréjén, ami bizonyos időközönként elkezd hibakódokat dobálni, majd be is hal.
Műszakin úgy tudom már kötelező kiolvasni az autó számítógépéből a hibakódokat, azon kibukna a turpisság. A műszerfalon az EGR ledet is gyakran leragasztják fekete szigszalaggal.
De gondolom a korrupt vizsgaállomások miatt ebben sem lesz egy ideig érdemi változás.
"EGR szelepet miért szokták kiírni, kiüttetni?"
Mert egy olyan környezetvédelmi megoldás, ami tönkreteszi az autót.
Brilliáns ötlet egyébként a nitrogénoxidok csökkentésére.
A brilliáns ötleteket viszont már inkább az Ott-motor elfelejtésével kellene folytatni.
Ugyanazért, amiért az összes hasonló környezetvédelmi berendezést (katalizátor, dpf, scr stb.).
Az autó alap működését nem befolyásolja, csak az emissziója lesz rosszabb, ha nem működik. Tehát gyakorlatilag azért mérgezik a levegőt, hogy spóroljanak az üzemeltetési költségen.
Az EGR szeleppel az a gond, hogy nem csak 2 állása van, hogy nyitva és zárva, hanem majdhogynem analóg, szinte bármilyen állapotba lehet vezérelni. A probléma az, hogy van állapot visszajelzés, ha a vezérlő azt parancsolja az EGR-nek, hogy nyisson ki 30%-ra, de vagy megakad, vagy a hibás érzékelő miatt azt a választ kapja, hogy az EGR 25%-ra van nyitva, akkor már dobja is a CHECK ENGINE hibát.
A koszolódást sokszor lehet tisztítani spray-el és az EGR szelep számítógépről való megjáratásával a két végállás között.
#14
Nálam ez a koksz eltávolítás eddig még nem hozott tartós megoldást. Ha már megjelenik a check lámpa, akkor hamarosan csereérett lesz.
De az is lehet, hogy nem jó szerelőhöz hordtam eddig a kocsit.
15: Nálam is ez volt, takarítás után rövid időn belül újra jött a hibakód. Cseréltetem és kész. Egy élet alatt kb. egyszer kell, ilyen formában nem drága kopó alkatrész.
Kérdező, két-három okból szokták:
- elhiszik, hogy ettől jobb lesz a motornak (kevesebb korom megy vissza, kevésbé koptat)
- elhiszik, hogy érdemi teljesítménynövekedés lesz tőle (nem kerül be az elhasznált levegő/korom kombó, ami nem tud elégni, csak "foglalja a helyet" a hengerben a friss levegő elől
- csórók
Semmi értelme vesződni a falazással
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!