Melyik autót érdemes megvenni BMW E46-ból?
Kinéztem magamnak pár motor típust, melyik lenne a legjobb választás?
Benzinesekből: 320i (6 hengeres), 323i, 325i, 330i (ez nem biztos mert felment az ára rendesen)
Dízelből: 320d, 330d
Tudtok esetleg tapasztalatokat mondani vele? Hogy kinek melyik lenne és melyik miért miben jobb?
Autóvásárlás előtt lennék, néha rövid néha hosszabb távokra, de kb 10-15-20 ezer km/év de inkább 20 ezer alatt, szóval olyan sokat se lenne használva, munkába, hétvégén kiruccanni stb.
M-es motorkódút néztem, az N-el van valami probléma (olvastam hogy valamivel problémásabb elvileg?)
Fogyasztást esetleg tudtok mondani, akinek ilyen lenne akár dízel akár benzin?
Hang miatt inkább benzint vennék, de dízeltől se állok távol, persze ha ilyen távokra alkalmas lenne, vagy ez az évi 10-20 ezer km megtérülne-e stb.
Mindenkinek köszönöm a segítségét
323i,325i,328i
Ellentmondásos, de egy 325i ugyanamnyit vagy kevesebbet fogyaszt, mint egy 320i.
Dízelből is 6 hengereset vennék, de a világ összes km-je bennük van.
Rozsdára figyelj oda, olajfolyásokra difinél is.
Olajfogyasztás jellemző ezekre a motorokra, nem kell megijedni.
Nekem 330ci volt, 9-11 közt fogyasztott.
1: Köszi szépen az információkat, igén a dízelt néztem én is ott azért nem kevés a kilométerszám. Persze nem kilométert veszek hanem állapotot de azért még se mennék egy 500 ezret futott autóval annyit :D
A 330ci-d milyen volt?
A 23i és a 25i között mi lenne a különbség? Összkerék az megéri, vagy inkább csak hátsó bőven elég?
330ci hobbi/élményautó volt, nem használtam minden nap.Jó autó, jó vezetni, de igényli az odafigyelést.
Habár lehet maximalista vagyok :)
23i és 25i köbcentire egyforma, 2.5 motor. A 23i le van butítva kevesebb lóerőre. Én a 325i-t venném, mert ha kisebbet veszel, hiányozni fog a lóerö (tudat).
A 320i 2.2-es.
Volt összkerekes BMWm is, de télen azt a 10 napot leszámítva nincs értelme.
Rövidebb difi áttétel, magas fordulaton van utazósebességnél, többet fogyaszt, több hibalehetőség.
Alkatrész ellátás bontottban nagyon jó, kivéve az extrákat (rolók, M-paket elemek).
320d-ből rengeteg van, sok a lelakott.
Ismeretségi körben a fogyasztások:
330cd 7
320ci 9-10
320d 6-7
Ez is igaz az összkerék sokak szerint + hibalehetőség meg többet is eszik.
Ezért is bőven elég szerintem a hàtsókerék nekem.
A dízelek se annyira rosszak akkor ha mondjuk gyakran van rövid távra használni, nem lenne probléma azzal?
Mert így most akkor inkább 325i vagy a 320/330d lenne ideális persze nem lelakottban.
A 323i mivel írtad hogy butított nem lehet valahogy megoldani hogy ugyan olyan erőben lehessen mint egy 25i?
Alapvetően mind az M52TU (2 literes 320i, 323i, 328i) és M54 (2,2 literes 320i, 325i, 330i) sorhatos benzinmotorok megbízható technikák, szép hangjuk van. Olajfogyasztásra hajlamosak, ez legtöbb esetben szelepszár szimering cserével megoldható (ez viszont kicsit zsebbenyúlós műtét lehet, és érdemes hozzáértőnél elvégeztetni), illetve a hűtésre érdemes figyelni, a műanyaglapátos vízpumpa például egy erős gyenge pont, érdemes ezt, ha előző tulaj még nem tette meg, egyből fémlapátosra cserélni, és a hűtőradiátor állapotát is nézd meg, mert ezek a motorok ha gáz van a hűtéssel, olyan gyorsan képesek túlmelegedni, hogy ha kicsit nem figyelsz már megvan a baj. Nekem volt 2db E36-om sorhatos benzines, és egy E46 325i-m, mindegyiknél első dolog volt a hűtés rendbetétele, így sosem volt velük bajom.
A 320i mindig kicsit kevés volt ehhez a kasztnihoz, különösképp a facelift előtti 2 literes 150 lovas variáns. Nem mondom hogy nem megy vele, lehet vele haladni, de a tényleg jó BMW-s sportos élményhez ennél feljebb érdemes menni, ráadásul a 320i is fogyaszt majdnem annyit, mint a nagyobbak - a 325i például, ami nekem volt, már egész szépen vette a lapot, de a 330i-t is próbáltam, az már szinte "budget M3" ahogy sokan mondják.
Az E46-nak még az utolsó facelift előtt főleg nagy betegsége a hátsó híd lemezvastagsága... vagyis annak hiánya. Nagy teljesítményű változatoknál amik sokat kapták az ívet, képes kitörni. Erre vannak bevált javítási módszerek (extra lemez ráhegesztése) amit BMW-s szakműhelyek már ismernek, érdemes erre is gondolni, főleg ha erősen motorizált példányt veszel.
Egyébiránt az E46 elég rondán képes rohadni, ennyi idősen már bármikor, de szerencsére kevésbé alattomosan mint az E36 - ennél legalább észreveszed, míg az E36-nál sokszor ránézésre meg sem mondanád hogy alig van küszöb belülről.
Azok N-es motorok amikkel "több a gond" bizonyos emberek szerint, azok ebben az autóban nem találhatóak meg. Itt csak a faceliftes 316i, 318i négyhengeres N-es benzinmotorok voltak, amik viszont teljesen rendben vannak, persze mint minden BMW modellre, úgy ezekre a kisebbekre is érvényes hogy a karbantartást nem szabad elhanyagolni akkor sem, ha hibátlan az autó.
Én próbáltam már BMW-t dízelmotorral, nekem sosem jött át. Egyébként a 320d és a 330d is jó konstrukciók, a 330d megy is E46-ból mint a huzat (persze csatacsipsszel koromgéppé alakítva a 320d is tud, de azt hagyjuk inkább), de nekem valahogy sosem állt össze - van egy élvezetesen vezethető, kifejezetten sportosan vezethető autód, amiben munkagép motor van. A sorhatos benzinesek dalolnak, szerintem azokkal az igazi.
Hogy milyen autót érdemes megvenni?
- Olyat amelyik nem rohad, vagy ha már javítva volt, akkor szakértővel átnézeted hogy hogyan volt javítva
- Olyat amelyiknek gondos tulaja volt, nem kanalas armandó árulja aki a tizenharmadik tulaja az autónak mióta bejött németbő' 6 évvel ezelőtt. Sok BMW fanatikus van, akik tényleg nagyon vigyáznak az autóikra és hozzáértéssel tartják karban - na, tőlük érdemes vásárolni. Csak persze az nem 800 ezer meg nem is 1,5 millió manapság, inkább 2+, de érdemes inkább az elején többet kicsengetni, mert ha problémásat veszel, hamar visszajön az árkülönbség és még a fejed is fájni fog.
Szóval ársáv tetejéről válassz, ha rám hallgatsz, de legalábbis a jobbik feléről, mert ahogy E36-ból, úgy E46-ból is már régen nagyon-nagyon sok mostohasorsú lerúgott csapatós-villantós vidékijani példány van, néhányról meg sem mondod mert mondjuk a legutóbbi tulaj leszedte a "send nudes" meg "bckyrd" meg "dapper" matricákat, esetleg a kínai angel eyes utánzatokat, de a lemezek alatt továbbra is ott van évek rugdosásának nyoma. Nagyon kell figyelni. Van egy alak aki elég gyakran felbukkan ha E46-ot keresel, valami Erhárd aki szereti kiemelni hogy ő "doktor". Őt kerüld. Ismeretlen történetű németből behozott E46-okat szokott árulni egész jó áron, de nem egy emberrel beszéltem már talikon aki vett tőle és megbánta hogy nem költött inkább kicsit többet ismertebb előéletű autóra.
5: Uhh köszi szépen ezt a hosszú információt. Természetesen ha megveszem az autót akkor egyből költök az alapvető dolgokra és amiket felsoroltál hogy érdemes cserélni.
Milyen ársávban érdemes nézegetni akkor ha egy megfelelő autót akarok vásárolni 1.5m + fölötte?
E60 azt esetleg nem tudod, hogy mennyire lenne problémás/problémásabb?
A tapasztalatom az, hogy amennyiben hozzáértő módon és időt-pénzt nem sajnálva tartasz karban egy adott, a köznyelv szerint "problémás" autót, akkor az nem lesz problémás. Maximum költségesebb bizonyos egyszerűbb típusoknál.
Az E60-as egy magasabb fennartási költségű, és több probléma lehetőséget magában hordozó típus, mint az E46, egyrészt azért mert modernebb (bár az 525i, 530i 2005-is abban is még az M54-es motort kapta, csak utána jött az odafigyelősebb N-es generáció), a belső anyagok is kevésbé tartósak (pl a bőrülések ebben és a korszak többi BMW modelljében elég undormányul tudnak kopni a régiekkel ellentétben, és a Bangle-féle ezüst díszekkel tarkított belső is rondábban öregszik, sok a soft touch ami ennyi idősen már rondán kopik, mállik az alu hatású műanyag elemekről a felső réteg stb).
Másrészt meg azért mert egy magasabb kategóriájú típus, ebben már több extra volt elérhető, itt már van iDrive, stb.
Én személy szerint nem annyira szeretem az E60-at, kinézetre igen - külsőre szerintem nagyon időtálló a dizájn -, vezetési élményre is jó, de egyszerűen nem annyira jó autó mint amennyit foglalkozni kell vele hogy ízléses és megbízható maradjon. Az E46 tartósabb konstrukció, ahogy az E39 is, ami az E60 elődje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!