1.8 benzines Passat, vagy 1.8 benzines Mazda 6 a megbízhatóbb? 2003-2004 ből?
mazdát nevegyé.
ahogy 1 írja, pudvásodik rendesen.
+1, mert három a magyar igazság: az a Mazda úgy rohad, mintha muszáj lenne, nem véletlenül olyan olcsó amilyen (nézd meg a hasonló korú Honda Accordot, ami amúgy hasonló pozitívumokat sorol mint a Mazda 6 - megbízható technika, jó menetdinamika), csakhogy nem hajlamos a rohadásra annyira. Mindjárt kb 2x annyiba is kerül. Persze, nagy szerencsével és sok lyukrafutással (szó szerint) ki lehet fogni abból a Mazdából is olyat ami még nem rohad - én nem gondoltam de nemrég láttam a saját szememmel ilyet, egész életét garázsban töltötte és Olaszországban élt 2 évvel ezelőttig -, a technika amúgy jó ezen kívül, de én nem venném. Amúgy is egyre inkább a báttyák szeretik, mert olcsó és relatíve nagy.
Mondjuk utóbbi kijelentés a Passatra is igaz, ez a generáció valamiért abból is vidéki fenegyerek autó lett, mondjuk főleg a TDI változatok, mer' arra megy a csatacsipsz aztán 300+++++ kormos seggű kúposztó lesz belőle.
Komolyabbra véve a hangnemet, nem tudom melyik 1.8-as benzinesre gondolsz (volt szívó és turbó is), de motortól függetlenül az a Passat egy lusta és nem kifejezetten jó autó ennyi idősen. Az akkori Volkswagen konszern minden "védjegye" igaz rá: olyan puha, gumiszerű az egész vezetési élmény, kényelmes, de a sportosság legapróbb ismérveiről sem hallott még. A soft touch anyagok ebben is erősen benne vannak, amik újkorukban szépek és jók voltak, csak azóta eltelt 18-20 év, és olyan undorítóan tudnak kopni, hogy konkrétan hányinger tud elfogni tőle, nekem volt hasonló korú Volkswagenem (Golf IV) amiben benne voltak ezek az anyagok, részben azért is utáltam meg, mert egyre undormányabbul nézett ki belül. És ez volt már 6 éve, nem is futott sokat az az autó, ezek egyszerűen ilyenek.
A sima 1.8-as szívó esetében maga a motor is lusta, eszik is rendesen (városi használatban a 9-10 lityót simán lenyeli ha nem nyomod nagyon), de legalább olajfogyasztáson kívül nem szokott velük nagy baj lenni.
Az 1.8T egy igényesebb motor, nyilván önmagában azért is mert turbós, cserébe az már elfogadható dinamikával viszi ezt a kasztnit. Azzal jó tud lenni, de ha megbízhatóságra törekszel, a szívó jobb választás.
Igazából egyiket sem nagyon ajánlanám, de ha mindenképp a kettő közül kell választani, akkor Passat. Az is tud rohadni, tipikus Volkswagenesen (küszöbök elejétől kezdi), de közel sem annyira mint a Mazda.
Persze nem könnyű bármit is ajánlani ebben az ársávban ilyen szedánok közül, a Ford Mondeonak az ezekkel összehasonlítható generációja például kifejezetten problémás, Peugeot 406 amúgy nem rossz (szarfrancia, tudom tudom - a 406 azért pont nem egy rossz darab), de elektronikai gondok ott is elég gyakran előfordulnak...
Talán Toyota Avensis? Igen, talán még annyi "presztízse" sem volt újkorában sem mint egy B5.5-ös Passatnak, de az 1.6-os benzinmotorral nagyjából megy úgy mint egy szívó 1.8 Passat, cserébe szokásos régi Toyota, alapvető karbantartással kimegy a világból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!