Egy adagolós dízel motornak van porlasztója?
Konrétan egy 2001-es Focus 1.8 tddi-re gondolok.
Azt olvastam, hogy ennek a motornak az adagoló a gyengéje. Az erősebb szintén 1.8 tdci változatnak pedig minden más. Többek között a porlasztója. Ez kicsit megzavart.
Van porlasztója, a másiknak meg injektorja.
De majdnem ugyan az mindegyik, legalábbis a feladata ugyanaz.
Van neki, de ha egyszerűbb így elképzelned akkor nevezheted fúvókának is.
Az adagolós dízelnek a porlasztója teljes mértékben mechanikus működésű (még régebben az adagoló is lehetett elektronika mentes, de a Ford TDDI-je már nem az volt). Van bennük egy rugó mely feszítőerejét ha leküzdi az adagolóból érkező gázolaj akkor kinyit és megtörténik a befecskendezés.
Az újabb motorok (na jó a 2000-es években gyártottaktól napjainkig) már CR dízelek. Fordnál maradva TDCI. A magasnyomású szivattyú által megtermelt 350-2000bár (üzemállapottól függően) mindig rajta van a porlasztókon. Ezeket piezzo, régebbiekben elektromágnes vezérli. A motorvezérlő adja neki a parancsot befecskendezésre. Legnagyobb újítása a rendszernek az volt az adagolós, de még a PD elemekkel szerelt motorokhoz képest, hogy több elő illetve utóbefecskendezést tudott. Ennek köszönhetően csökkent a károsanyag kibocsátás és a motorok zajszintje is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!