Yamaha xtz 660, hány bár-ra kell felfújni a gumikat, mivel mindenhol másképp írja? Egy személy alatt
A kézikönyve szerint offroadra 2-2 bar, nagy sebességre/max 90kg terhelésig (ez te vagy meg a csomagjaid) első/hátsó 2.1/2.3 bar, nagyobb terhelés esetén 2.3/2.5. Azt tudni kell, hogy a Honda pl. 125-ösnél nagyobb motorra már csak egyetlen értéket ad a két kerékre, ami a max nyomás a motorra. Azt is tudni kell, hogy a gyártók mindig a hidegen mért nyomást specifikálják, ez menet közben, főleg nyáron pár tizeddel még meg is fog emelkedni.
A youtube-on Dodor pl. arra esküszik, hogy ezeket bőven lejjebb kell állítani, melegen mérjük és jegyezzük fel, nekünk mi a jó, illetve az első kerékben legyen nagyobb nyomás. Nagymenő motorosok, akár tényleg értenek, akár nem, képesek 1.6 barra nyomni. Hideg nyomás = 2-3 kilométert mentél vele, meleg nyomás = legalább 20-at.
Amit személy szerint javasolnék, és kezdőként is alkalmazok: indulj ki a gyári, hideg mérésből (de vegyél egy nyomásmérőt, vagy térj be gumishoz, mert a benzinkúton levők simán csalnak 1-2 tizedet). Eressz le 1-2 tizedet, de tényleg egyszerre max két tizedet, és motorozz vele 1-2 hetet, pár száz kilométert, nézd meg, miben más az érzete, jobb-e, ha igen, megint lejjebb lehet venni, tapasztald ki. Általánosságban a magasabb nyomás csökkentett tapadást jelent, kicsit keményebbnek fogod érezni ugyanazzal a futóműbeállítással, de agilisebben kormányozható-dönthető cserébe a túl alacsony nyomás csökkenti némiképp irányíthatóságot (de jobban tapad egy nagyobb döntésnél) és extrém esetben a gumi is felmelegedhet, ami defektet okozhat, de ez tényleg extrém eset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!