Motorkerékpár fékfolyadékot szabad utántölteni?
Részletek lentebb.
Figyelt kérdés
Tegnap felforrt a fékfolyadékom, egyszerűen elment a hátsó fék. Leállítás után pár perccel már fogott, azonban a folyadékszint csak kicsit van a minimumszint fölött, és eléggé sötétbarna a folyadék, pedig idén nyáron cserélte a szerviz. Szivárgást nem tapasztaltam, a probléma előtti órában 3 helyen is megálltam, sehol nem láttam folyadékot az aszfalton megálláskor. Kérdésem: szabad-e utántölteni, esetleg valamennyit pipettával felszívni, hogy több legyen a friss a tartályban? (Tudom, a folyadék java nem a tartályban van, hanem a rendszerben, a kérdés az, lehet-e keverni az egyhónapos és a friss folyadékot.) Illetve azt tudom, hogy fékbetétcserekor mindenképp le kell majd ereszteni belőle (mondjuk akkor már cseréltetem is), a fő kérdés tényleg csak annyi, szabad-e utántölteni, kell-e egyáltalán, vagy amíg a minimumszint felett van a tartály, nem életveszélyes így sem?
Lehet utántölteni, de felesleges. A csövekben lévő nem nagyon fog elkeveredni a frissel, azaz a probléma nem oldódik meg. Teljes csere kell. Amit valóban el is végeznek, nem pedig csak kiszámlázzák.
2022. júl. 25. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
itt valami nagyon nincs rendben; ha most cserélték, nem szabadna barnás színe legyen és fellforrnia sem. Nem cserélték le, vagy valahol esővíz jut bele, vagy más baja van. Vigyed szervizbe, mert ez így életveszélyes.
Amíg minimum fölött van, nem kell utántölteni, de, ha akarod megteheted, csak vigyázz, hogy ugyanolyan DOT jelzésű menjen bele. A benne lévőt leszívhatod, vagy akár ronggyal felszívathatod, ettől nem lesz levegős a rendszer
2022. júl. 25. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 A kérdező kommentje:
Cserélve volt az, mert láttam az állagát mindkét fék folyadékának előtte és utána. Azt mondod, a probléma nem fog megoldódni, úgyhogy átfogalmazom, mi lehet a konkrét probléma? Beletettem egy hónap alatt 2000 km-t a motorba, főleg Budapest, autóút, egy kis Pilis. Most először történt ilyen. Konkrétan egy 200km-es út után tankoltam, letettem 15 percre, aztán elmentem vele három helyre, legutolsónál 15-20 percig állt a motor, onnan haza a 10km-es út utolsó 300 méterén ment el a hátsó fék. Pár óra állás után mentem vele pár kört a parkolóban, pedálreakció alapján nem levegős a rendszer, működik, ahogy szokott. Az tény, hogy bőven több hátsó féket használok, mint elsőt, erről próbálom leszoktatni magam. A fékbetét még bőven nem kopott el. Lehet, hogy ez egy kánikula miatti anomália volt, miután órákon át gyűrtem a gépet intenzív gyorsításokkal, intenzív motor+hátsófékezésekkel? Csak azon paráztam be, mert szombaton hegyi úton kell mennem egy órát, és nagyon nem lenne vicces, ha ott szállna el a hátsó fékem.
2022. júl. 25. 14:10
4/11 anonim válasza:
A friss fékfolyadék forráspontja 250C fölött van. Amit mi itt most "melegnek" hívunk, az a fékfolyadékot nem hatja meg.
Ha biztosan ki volt cserélve, akkor ahogy #2 írta, valahol víz juthatott bele.
2022. júl. 25. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 A kérdező kommentje:
Köszi!
2022. júl. 25. 14:15
6/11 A kérdező kommentje:
Eső az juthatott bele, igaz, mostanság nem sok eső esett, de sajnos többnyire nem tudom fedett helyen tárolni. (Mondjuk azt hinném, a fékrendszer ennél zártabb.) Ha olyan rövid zápor van, ami 10 percig esik, reggelre fel is szárad, simán nem tudok róla, amx az ülés és a tank cseppfoltjai árulkodhatnak. Lehet, ez lesz a gond.
2022. júl. 25. 14:17
7/11 anonim válasza:
De azt megtanulhatnád hogy együtt kell használni a két féket és az első féknek sokall nagyobb a fékhatása is.
2022. júl. 25. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Tudom, azért mondtam, hogy igyekszem erről leszoktatni magam. Vészfékezésnél, meg ha nem a sor elején vagyok, piros lámpánál használom is az elsőt, csak valahogy berögzült a hátsó+motorfék. Rutintalan vagyok, felismertem ezt a problémát.
2022. júl. 25. 14:48
9/11 anonim válasza:
Én nem vagyok motoros, de anno robogón én is a hátsót használtam. Gyerekkori biciklis berögződés, hogy első fék = taknyolás. :D Nem egyszerű leszokni róla. Konkrétan először el sem hittem, mikor motorosoktól hallottam, hogy első fék mekkora szerepet kap. Gondolom ezt oktatáson elmondják, de nekem B-s jogsival nem volt motoros oktatás.
2022. júl. 25. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 A kérdező kommentje:
Én vezetéstechnikai tréningekre jártam jogsi előtt/vele párhuzamosan, tisztában vagyok vele, hogy a motor fékerejének 70-80%-a az első fék. De többnyire lassú manőverek stb. voltak terítéken, így berögzült, hogy hátsó fék, azt is hogyan. Azért persze jól jött, hogy vészfékezést is gyakoroltunk csak hátsó, csak első, mindkét fékkel, tehát nem pánikoltam be, amikor elment a hátsó fék, teljesen nyugodtan haza tudtam menni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!