Többsávos körforgalom használata?
Spanyolországba fogunk utazni és sok helyen láttam olyan dupla sávos körforgalmat, ahol végig szaggatott festés van, Magyarországon ilyent még nem láttam.
Tegyük fel, 4 kijárat van, és a kresz azt mondja, (ennek utána néztem) hogy a külső sávból csak az első és a második kijáraton hajthatunk ki, a belsőből pedig mindegyiken, viszont a körforgalom elhagyása előtt ki kell sorolni a külső sávba. A belsőből nem lehet elhagyni a körforgalmat, különben összemehetünk egy másik autóval, mint ezen a képen:
Na de itt a képen mindegyik autó a nyugati irányból érkezik, mi van akkor ha a zöld autó pl déli irányból hajt be a külső sávból és észak fele szeretne kimenni, a sárga pedig ugyanúgy, mint a képen, nyugatról keletre a belső sávból.
Akkor mindketten szabályosak, és mégis összemennének, pontosan mint a képen.
Ti értitek ezt? Aki használt már ilyesmi körforgalmat segítene?
A sávváltó autónak kell figyelnie, mint egy alap sávváltásnál. Az, hogy kihajthat a belsőből, nem jelenti azt, hogy nem kell elsőbbséget adnia.
Érdemes még kihajtás előtt sávot váltani.
Marha egyszerű: kihajtani mindig a külsőből kell (van, ahol ez megengedett a belsőből is, de ha nincs benne gyakorlatod, ne tedd!), a körforgalomban maradni pedig mindig a belsőben (így nem fognak előtted keresztben kihajtani mások).
Tehát: bent maradsz - belső, kihajtasz - külső.
És nyilvàn be kell tartani a sávváltás szabályait amikor belsőből külsőbe sorolsz, figyelve arra, hogy az újonnan a körforgalomba behajtók szabálytalanul, de eled kerülhetnek miközben kisorolnál.
a baj ott kezdődik, hogy általában a versenyző szégyennek veszi, ha még egy kört kell tennie, mire rájön, hol is kell kimenni..
Ha próbálni akarsz, menj el Érdre, és a régi 7-es becsatlakozásánál találkozhatsz három sávossal....annyira egyszerű, hogy hihetetlen...minden táblázva, felfestve...
#4: Érden nem ilyen ilyenek vannak, ott elfogynak a sávok. Turbó körforgalomnak szokták hívni.
Egyébként a 2 sávos körforgalomban úgy kell közlekedni, mint egy két sávos úton. Külsőből hagyod el. Ha bizonytalan vagy, maradj a külsőben és kész. (turbó körforgalomnál egy nem biztos hogy jó lenne, sima két sávosnál igen)
Sok országban eltérőek a körforgalommal kapcsolatos szabályok. A legtöbb helyen a belső sávban lévőnek elsőbbsége van. De van ahol a külső sávból muszáj elhagyni a körforgalmat.
Nézd át a spanyol szabályokat.
Magyarországon már jó pár éve nem építenek ilyen (koncentrikus) körforgalmakat, de pár db megmaradt még. Pl. Budaörsön a mömaxnál van egy ilyen.
"Sok országban eltérőek a körforgalommal kapcsolatos szabályok. A legtöbb helyen a belső sávban lévőnek elsőbbsége van."
Nem így van. Minden országban, ahol van valamiféle szabály a közlekedésre, a sávváltónak nincs elsőbbsége.
A körforgalom szabáyla is egy egyszerű, egyirányú forgalomú út, amit túlmisztifikálnak sokan.
A kérdező által linkelt fotón sávváltásokkal kell közlekedni a körforgalomban. Ez kissé balesetveszélyes a holttért figyelmen kívül hagyók miatt.
Ezért is találhatták ki a turbó körforgalmat, ami még nagyobb bonyodalmat okoz az átlag idióták között.
A spanyol szabályok egyébként ugyanazok, mint itthon, az irányjelzéssel egyetemben: csak akkor kell jelezni, amikor kihajtasz.
Az angoloknál érdekesebb a szitu, mert "balra forog a kör", és behajtáskor, bentmaradáskor, és kihajtáskor is jelezni kell. De ott is tök egyszerű az egész.
Behajtáskor csak 1 iránynak kell elsőbbséget adnod a 3-4-5-6-7 helyett, kihajtáskor meg mint minden normál esetben, figyelsz a sávváltásra.
A cikkben a videót külön belinkelem:
https://www.youtube.com/watch?v=2P_ntBAQPds
Nem értek spanyolul, de nagyon jól vizualizálja, hogy ugyanaz a helyzet, mint itthon egy többsávos úton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!