Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4 1.8T GTI vs 1.9 (PD)...

Golf 4 1.8T GTI vs 1.9 (PD) TDI, melyik a megérősebb?

Figyelt kérdés
Sziasztok, szeretnék egy Golf 4-et venni, nagyon max 1,5-1,7 millióig. 1.9 (PD) TDI-ben és 1.8T GTI-ben gondolkodtam. A GTI nyilván erősebb, több lóerő, biztonságosabban lehet vele előzni, mint egy 100 lóerővel, és azért nekem is jobban tetszik, mert a TDI-hez képest "jobb hangja van", de nem, nem hülyegyerek autót akarok, de azért mégis na. Az lenne a kérdésem, hogy megéri ez a +500-600,000 forint különbség a GTI-re nézve, vagy ennyivel azért nem jobb mint a TDI?

2022. júl. 18. 11:06
 1/5 anonim ***** válasza:
29%
Több millió légy nem tévedhet, mondád gondolatban és tevéd ennek nyomán fel kérdésed?
2022. júl. 18. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Hát most ezt annyira nem értettem, de mindegy :D
2022. júl. 18. 11:48
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Hosszú távon, hogyha jó állapotban tartod, akkor a GTI többet fog érni.
2022. júl. 18. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Egyes úgy értette, hogy ez a kérdés már többször lett itt is, meg mindenhol is feltéve, mint ahány napot éltél már, annyi biztos.


Mindenesetre a válasz, hogy az egyik ló, a másik meg szamár. Nem érdemes összehasonlítani. Az 1.9 PD egy jó motor, de egy dízel, ami nyomatékos, de közel sem megy akkorát, mint azt sok Smoke&Sármos vidéki Jani állítja. Elég szemléltető példa volt, megmaradt bennem 1-2 évvel ezelőttről, mikor este Balatonnál az M7-esen mentem a céges Kiámmal (kemény szívó 1.6 135 lóval egy velem és a csomagokkal együtt 1.5 tonnás kocsiban), és pont utolértem egy gyorsulásra készülő 4-es Golf TDI-t meg egy Audi 80-at szintén TDI-vel, akik épp 70-nel haladtak egymás mellett a két sávban. Elrúgták neki a pöttyöst, mindkettő nagy tuning volt, huhogtak meg okádták a kormot, én meg ideges lettem amiért lekormolták a fehér Kiát amit frissen mostam aznap úgyhogy 140 körül levillogtam a francba az egyiket mert kb 110-től kezdve végig a fenekében loholtam háromnegyedes gázpedálállással. Ennyit a 300+++++-ról. Az 1.9 PD egy nagyon jó és megbízható motor, de egy percig se gondold hogy hú de nagyon erős, 100-ra relatíve gyorsan felkúszik mert nyomatékos, mint minden turbódízel, de autópályán már nem tud sokkal többet egy hasonló lökettérfogatú szívóbenzinnél.


Az 1.8T pedig amúgy egy tényleg jó (és jól tuningolható) motor, ami tisztességesen viszi a Golfot, de karbantartásra sokkal inkább igényes, mint a szívó benzines motorok ezekben a Golfokban. Viszont megérheti, mert mégiscsak egy GTI, ha szép állapotban tartod, az értéke lejjebb már nem megy, talán még egy idő után feljebb is kúszik többel mint amennyi az infláció.


Nekem személy szerint a 2.8 VR6 volt régen még nagy vágyam a Golfból, meg kicsit a 2.3 V5 is, de egyiket sem merem ajánlani mert a gatyádat is lefogyasztják-leszervizköltségelik rólad. Akkor meg már vehetsz jobb autót is hasonló fenntartási költségekkel.


1.9 TDI-m (nem PD) volt egyébként Golf IV ferdehátúból, második kocsim volt egy Escort után. Az elején szerettem mert az elődjéhez képest majdhogynem luxusautó fíling volt, de elég hamar megutáltam, mert bár egy kellemes állapotú autó volt 240 ezer km futással ami tök valós is volt és teljesen gyári állapotban, először elektronikai problémáim voltak vele amikkel sajnos én magam nem tudtam mit kezdeni, aztán turbó bajok voltak, majd ezután még el is kezdett rohadni, és közben a beltérben azok az átkozott soft touch gombok amiket a VW akkoriban előszeretettel alkalmazott kezdtek el úgy kinézni hogy inkább eladtam mielőtt valamelyik reggel beokádtam volna ahogy ránézek.


Na de hogy ne csak fikázzak. A Golf IV-et sokan szinte vallásosan imádják és vágyják, nekem sem véletlen az lett a második kocsim, én is nagyon akartam akkor 19 évesen, de nem értem mai fejjel már hogy mi olyan jó benne. Nagyon tud rohadni, nagyon öregszik a beltere, a TDI-ket lehet húzni persze, tényleg vannak komoly teljesítményű építések, de nem ez a jellemző, leginkább csak valamennyire jól menő problémahalmazokká vannak átalakítva. Az autó maga meg egy Golf, érted, egy átlag autó átlag embereknek, hiszen ez a Golf vonzereje a mai napig: semmi izgalom, mindent megfelelően tud, se jobban, se rosszabbul. A futómű, a kormányzás, a váltó, minden tipikus akkori VW: kicsit olyan gumiszerű, elég puha, a sportosságot messzemenően kerüli. A GTI persze kicsit más, legalábbis GTI tulajoktól azt hallottam, hogy az kicsit keményebb, de az sem üti meg mondjuk egy Focus szintjét ezen a téren - ezt is egy GTI tulaj mondta nekem. A dizájn szerintem remekmű, azt belátom, egy szép állapotú (és nem kormos seggű) példány szerintem kifejezetten elegáns, de ez az összes Golfra igaz volt a maga korában, csak a 4-es valahogy nagyon jól öregedett.

2022. júl. 18. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Szia! Köszi a hosszú, tartalmas választ!


Igazából azért érdekelt ez az egész, mert a TDI-t akár Szeptemberbe is megtudnám venni, viszont ha a GTI-re esik a választásom, akkor legalább Január-Februárig kell várnom (Nem életbevágóan fontos, hogy legyen autóm).


Azért gondolkodtam ebbe, mert maximum 2 milliót szeretnék rászánni egy autóra, és szeretném, ha kicsit "sportos" lenne, de azért nem egy Honda Civic hétvégi hobbi autóra gondolok, hanem egy alapjáraton praktikus autóra is, ami a hétköznapi használatra is jó.


Igazából elég kevés 1.8T GTI van fent hahun, de videókat elnézve valószínű arra fog esni a választásom, szerintem meg fogja érni a több hónap + várakozást.

2022. júl. 18. 17:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!