Hogy tud egy motor ennyire kikönyökölni?
Most estem haza, havert kellett hazavontatni, meg utat szórtunk fel homokkal biztos ami biztos alapon, nehogy baj legyen.
Szóval adott egy Alfa 156, 2 literes, benzines.
Haver hívott, hogy be kéne vontatni, meg vigyek valamit amivel olajat fel tudjuk itatni. Itt már nem is értettem, aztán mondta, hogy szerinte kikönyökölt a motor, de sötétbe nem sokat lát motortérben, de olajat hagyott maga mögött, szóval szinte biztos.
Amennyire lehet zseblámpával körülnéztünk, úton ne maradjon semmi, nem is nagyon találtunk más pár apró törmeléket, meg ugye az olaj.
Aztán még mielőtt eljöttem nála garázsba betoltuk már kézzel az autót, azért gyorsan ránéztünk, és itt jött a meglepetés. Egy dugattyú konkrétan a tűzfalba volt beékelődbe hajtókarral együtt, tehát nem csak a motor oldalát kiütötte, hanem azon keresztül és még a szívósor lehajló részein is átszállt, végül a tűzfalban állt meg meg ugye körbeölelve a szívósor részeivel.
Képeken láttam már kikönyökölt motort, ugye általában blokkon egy lyuk és lóg benn a hajtókar, esetleg dugó rajta. De ilyenről még nem hallottam hogy lényegében kilőtte magából a motor a dugattyút, hajtókarral együtt.
Akinek már volt hasonlóban része vagy hallott mástól, ilyesmit, szóval ez mennyire megszokott, hogy szó szerint kirepül a motorból a dugattyú?
Az a baj hogy ennek volt előjele vagy rendellenes hangja.
Csak hát a haverod botfűlű és nem hallja, vagy olajnyomás probléma.
Szó se róla, nem egy "átlagos jelenség", de a legöregebb ex-szocialista autótól, a legújabb/legdrágább sportkocsiig bármelyik jármű képes ilyet produkálni.
Viszont ok nélkül, és előjelek nélkül, soha nem szokott ilyen történni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!