Opel 1.7 dízelből volt 16 szelepes/két vezérműtengelyes verzió?
Sosem láttam még olyat, de ma egy ürge váltig állította, hogy az övé olyan. Vezérléscserére kért árajánlatot, kolléga kérdezte, hogy úgy kell-e rögzíteni a veztengelyeket, mint a benzineseknél. Mondom nem, mert az 1.7 dízelek azok 8 szelepesek, egy veztengely van csak, stiftelni kell. Erre közbeszól a tulaj, hogy az övé 16 szelepes. 2012-es H Astra, az ő állítása szerint ebben már az "új" 1.7 dízel van, amit a J Astrához terveztek, de bekerült a kései H Astrákba is.
Ezzel csak az a gond, hogy sehol sem találni semmi információt 16 szelepes 1.7 dízelről. A motorkódra nem emlékszem pontosan, de A-s motorkód volt, amik 2008 környékén váltották a Z-s motorokat a H Astrákban, nem pedig a széria végén, a J Astra megjelenése előtt közvetlenül.
Átpörgettem Autodatában a J Astra motorjait is, ott sem találtam 16 szelepeset. Szóval persze rá is hagytuk végül, mondván tipikus "okos" tulaj össze-vissza beszél és kiajánlottuk a rendes 8 szelepeshez valót, de azért fúrja az oldalamat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ami még eszembe jutott és megtéveszthet téged: a vezérműszíj egy bordáskereket hajt, nem kettőt mint a benzineseknél: [link]
De ettől ez még két vezérműtengelyes, 16 szelepes motor. Pl ez egy 17 éves Z17DTH motor hengerfeje. A szelepfedél alatt egy fogaskerék viszi át a másik tengelyre a hajtást: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kitől kért árajánlatot vezérléscserére??
A 8 szelepes Isuzu motor lett továbbfejlesztve 16 szelepesre, y17dtl volt a motorkódja anno, G astrától kezdődött, dupla motorvezérlős, elektromos adagolós.
Utána jöttek a cdti-k.
Ez kb 1998-as történet...
A még régebbi német dízel a himbás 8 szelepes, az véget is ért a G astrával.
Az egy kb 1979-es 1.6-os dízel továbbfejlesztése.
#2 Jaa hogy így van megoldva. Gondoltam egyébként ilyenre is, Volkswagennek is volt hasonló megoldása, csak ott egy külön szíjjal van összekötve a két veztengely, ezért az Autodata rajza is mutatja, meg a készletben is benne van az a szíj is, de itt sehol semmi, ezért rögtön arra gondoltam, hogy csak 8 szelepesek. Eszembe sem jutott, hogy fogaskerekes.
Köszi az infót. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!