97'-es swiftből hogy tudom kiolvasni a hibakódot?
Ha van is OBD csatlakozó 97-es Switfben, akkoriban még nem álltak át a gyártók teljesen a szabványra. Nagy a lehetőség, hogy fals adatokat kapsz.
Esetleg próbálkozz ilyen kivillogtatással:
#1 97-től kötelező volt az EOBD/OBD2.
Az ilyen olcsó hulladék olvasóktól ne is várj ennél sokkal többet, normális gép és szoftver kell hozzá, amire neked nincs pénzed.
Kedves kettes. Örülök, hogy minden információ nélkül el határozottan el tudod dönteni, hogy egy olcsó és hulladék olvasóról van szó, ez igazán nagy szakértelemre utal a részedről. Az pedig végképp nem értem, hogy mi alapján ítéled meg az anyagi helyzetemet, de biztosan egy látóval van dolgunk.
Mindenesetre köszönöm ezt az igazán értékes, és szorosan a kérdéshez kapcsolódó választ.
#3 Én úgy gondolom, hogy a válaszom igenis hasznos volt, csak ahelyett, hogy értelmeznéd, inkább felkapod magad rajta ok nélkül.
"határozottan el tudod dönteni, hogy egy olcsó és hulladék olvasóról van szó"
El bizony, határozottan. Leírtál minden információt, ami ennek eldöntéséhez szükséges. Bluetooth eszköz = valami ebayről/aliexpressről vásárolt, maximum 20 ezer forintos eszköz. Torque app = $5-os licensz nélküli global program. Nincs miről beszélni. Ilyen felszereléssel sok autó gyárilag nem is kommunikál, amelyik pedig igen, az sem mutat meg mindent, mert NINCS LICENSZELVE.
"Az pedig végképp nem értem, hogy mi alapján ítéled meg az anyagi helyzetemet"
Nem az anyagi helyzetedet ítéltem meg, hanem azt, hogy ha egy ilyen autót ki akarsz olvasni, akkor ahhoz professzionális eszköz és szoftver szükséges. Bosch KTS eszköz + ESItronic szoftver, aminek az ÉVES díja másfél millió körül van. Nem, nem az anyagi helyzetedről van szó, hanem arról, hogy akinek bluetooth olvasója van, az nem nyilvánvalóan hobbi szerelő, egy hobbi szerelő pedig nem fizet másfél millió forintot évente Bosch-ért. Ja és mellesleg még ha fizetnél is ennyit, a Bosch csak bejelentett, legális szervizekkel áll szóba, hobbiszerelőként esélyed sincsen még akkor sem, ha ki tudod fizetni.
"ez igazán nagy szakértelemre utal a részedről"
Pontosan szakértelem, mert én nem hobbi szerelő vagyok. Ismerem a járást, ismerem a dolgok működését.
Nekem az első autóm egy 1997-es F Astra volt, akkoriban még nekünk sem volt Bosch műszerünk, csak Delphi. A Delphi sem hobbi cucc, az is olyan 800 ezer forint körül van évente és még az sem tudott kommunikálni vele, ezért villogtatnom kellett a hibakódokat. Mikor Bosch műszerre váltottunk, akkor azzal kitudtam olvasni.
De azt is szeretném kiemelni, hogy még a Bosch műszer SEM képes mindenre, mert a Bosch ugyan megvásárol minden elérhető licenszet, ezért is kerül olyan sokba, viszont néhány gyártó (elsősorban a franciák, illetve a német prémiumok) nem árul mindenhez hozzáférést. Hiába akarná a Bosch megvásárolni, ha a gyártó nem adja ki a kezei közül. Volt bent pl. egy 1-es BMW tavaly, aminél a VANOS-t kellett volna feltanítani és még a Bosch-sal sem tudtuk. Kizárólag a gyári BMW gép képes rá.
Volt olyan is Renault Megane-nál, hogy letiltotta a teljesítményt az ECU, bejött a tulaj hibakódolvasásra és azt írta a Bosch szoftver, hogy 0 hibakód. Mert akármi is volt vele a baj, a Renault licensz nem terjedt ki rá. Elvitték márkaszervizbe, a gyári műszer 5 hibát kidobott.
Én ezeknek a tudatában szaroztam le a te olvasódat. Ne érts félre, hobbi célra többnyire megfelelő, hobbiszerelőként én is olyat vennék, arra jó. De tudnod kell, hogy nem ér túl sokat. Az ezernyi 20 ezer forintos olvasó közül BÁRMELYIKET választod, az mind ilyen. Nem kell tudnom pontosan milyened van, mert az összes ilyen. Azért olcsó, mert szar és a legalapvetőbb dolgokon kívül másra nem képes. Kereshetsz másik szoftvert, azzal sem fogod tudni kiolvasni. Vehetsz másik eszközt, azzal sem fogod tudni kiolvasni. Ha azt te ki akarod olvasni, akkor az másfél millió forint + kell hogy legyen egy legális szervized. Az meg neked nincs.
Szakértelem. Örülök, hogy segíthettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!