Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezen a váltón mit jelentenek...

Ezen a váltón mit jelentenek a számok?

Figyelt kérdés

Láttam egy videón is, hogy 2esből indult majd áthúzta D-be.

Erre mi szükség van? Illetve miért van 3 váltható sebesség (Ha egyáltalán az)? Elvégre akkor 2-3-4be manuálisan is lehet kapcsolni ezt az automatát?


2022. jún. 27. 16:41
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
2es max addig kapcsol fel
2022. jún. 27. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Amikor D fokozatban van az előválasztó kar, akkor az összes fokozatig felvàlt, amennyi csak van.


Amikor a 4-hez húzod, vagy a 3-hoz, akkor maximum addig a fokozatig vált csak fel, lejtmenetkor van ennek jelentősége, máskülönben nincs motorfék.

Ha D-ben jönnél le, ahogy gyorsul a kocsi, úgy vàltogatna is fel.

Így, meg csak addig, amelyiket választottad.

2022. jún. 27. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
94%

Lényegében igen, de nem úgy használatos, mint egy manuális váltó, azaz nem arra való, hogy pakolgasd végig a fokozatokat 1-től fölfelé, ahogy gyorsítasz.


Leginkább a régi automatáknál volt divat, amiknél az elektronika még butább volt. Amerikában a mai napig létezik, de csak megszokásból, sok értelme nincs. Továbbá munkagépeknél létezik még, például terepjáró (valódi terepjáró, nem ilyen crossover hulladékok), kamionok, stb.


A lényege az, hogy bizonyos helyzetekben a váltó elektronikája nem azt a fokozatot választja ki, ami ideális az adott helyzetben és ilyenkor te manuálisan tudsz választani fokozatot. Például ha nagyon csúszós az út és 1-ben elkapar, akkor kiválasztod a 2-t. Vagy hegyről jössz lefelé, kiválasztod a 3-mat vagy 4-et, hogy motorfékkel gurulhass lefelé. Vagy ha felfelé mész, akkor berakod 3-ba, hogy megtartsd a nyomatékot és a váltó ne váltson feljebb.


De mint mondtam, ezek manapság többnyire értelmetlenek. A kerekek nem fognak kipörögni, mert van kipörgésgátló. Meredek lejtőt vagy emelkedőt érzékeli a giroszkóp és eszerint megtartja az alacsonyabb fokozatot a motorfék/nyomaték kedvéért. Szóval manapság nagyon ritka az ilyen a személyautókban, legalábbis az európaiakban. 10-ből 9-nél csak egy D van, bár az kiemelendő, hogy az egyszerű fokozatválasztást felváltotta a szekvenciális váltó, aminek a funkciója ugyanaz, mint az imént leírtak, de működését és használatát tekintve lényegében megegyezik a manuális váltóéval, a különbség csak annyi, hogy a fokozatokat egyesével tudod léptetni, nem lehet pl. 5-ből 3-ba tenni a 4-es kihagyásával.

2022. jún. 27. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ezek határoló számok, tehát ha mondjuk 3-ba teszed, akkor vált 1-2-3 között, de feljebb nem.


A legtöbb automata váltós autónak van teljesen, vagy legalább félig manuális (tehát ez a határolós) funkciója. Az enyém DSG-s, azt pl. teljesen manuális módba is lehet tenni, ha kibillentem oldalra a váltót - onnantól lehet fel-le pilinckézni vele -, viszont az tény, hogy ha nagyon elrontom (pl. nem váltok vissza, mert elfelejtem, és megállok), akkor visszaveszi az irányítást. A lényeg, hogy se tönkretenni (túlpörgetni), sem pedig lefulladni nem engedi magát, de egyébként tudod te irányítani a váltást, ha manuális módba teszed.


A D pedig a teljes automata, akkor ahány fokozatos (a DSG pl. 7), azt mind a saját programozása szerint használja. Ezen kívül sok autón van még S, azaz sportmód, amikor szintén teljesen automata, de a D-hez képest dinamikusabban, kicsit magasabb fordulaton jár, és jellemzően (DSG-nél legalábbis) erősebb a motorfék, nem használja a szabadonfutás és hengerlekapcsolás funkciókat.

2022. jún. 27. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
D, oszt jónapot! nem kell kapcsolgatni, a váltó gyárilag tudja, mi a teendője. a többi parasztvakítás..
2022. jún. 27. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"a váltó gyárilag tudja, mi a teendője"


Legtöbbször igen, de néha indokolt kézzel belenyúlni. Pl. van olyan emelkedő, amit ő még nem érez olyan durvának, és amúgy igaza is van, mert megmássza 5-ösben. Viszont érezni, hogy a határon van annak, ami már nem jó, nem gyorsul úgy, kényelmetlen nekem úgy menni. Olyankor fogom, és visszaváltok. (Egyébként, a tanuló-funkciónak köszönhetően kétszer-háromszor megcsinálom ezt, és utána már magától is vissza fog váltani ugyanilyen helyzetben.)


Illetve fentebb említették a fordítottját is, és nagyon igaz: ha lejtmenetben az ember nem akarja kvázi leégetni a féket, akkor jobb S-be tenni, vagy kézzel visszaváltani. Általában tény, hogy érzékeli a lejtőt is, de nem mindig értünk ebben egyet az autóval, és jó, ha tudja, hogy mégis csak én vagyok a főnök. :D

2022. jún. 27. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2022. jún. 27. 17:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!