Mi hűti a motorolajat?
a kisebb teljesítményű autokban semmi
A komolyabb nagyobb motorral szerelt autókban van olajhűtő
Ha a gyárilag előírt megfelelő minőségű olaj vana motorban és a csereintervalum is be van tartva akkor a motorolaj bírja a megterhelést
Kicsit gyengébb minőségű olajoknál alőfordul a túlmelegedés, főleg folyamatos autópályás autozáskor
Azt onnan veszed észre hogy jelentősen megnő az olajfogyasztás.
De amugy autópályázásnál minden motorolaj esetén megnő némileg a motorolaj hőmérséklete igy jobban fogy az olaj is, párolgási veszteség stb...
Ezért kelll betartania gyári előírásokat, és akkor nem lehet baj:)
Simán lehet az 1.4-esben is olajhűtő. Nekem pl a 98-as 1.4 Escortomban is volt, csak nem olyan látványos mint egy sportautóban hanem csak egy csőből hajtott S
De ugyanígy volt a 96-os 1.6 Ecotec Opelemben is
Közvetve a hűtővíz, amelyik típusban ez nem elég annak van külön olajhűtője is.
#5
Te ezt a sok hülyeséget egyedül találtad ki vagy segített valaki?
A hűtővíz a termosztát segítségével üzemi hőmérsékleten tartja a motorblokkot. A motorolaj ebben a motorblokkban kering, tehát ez folyamatosan hűti. Teljesen mindegy hogy gyengébb vagy jobb minőségű az olaj, az olajban nincs hűtő kapszula, a hőmérséklete mindegyiknek ugyanolyan lesz adott körülmények között, a különbség hogy az adott körülmények között melyiknek milyen a viszkozitása, kenőképessége.
Nem azért fogy a motorolaj hosszabb autópályás úton mert túlmelegszik a motorolaj (annyira melegszik fel amennyire a gyártó tervezte), hanem mert a sok hidegindítás, rövidtáv során némi üzemanyag kerül az olajba, ez tűnik el belőle.
#6
Az szervóolajhoz van papi, nem motorolajhoz.
7 eske: A motorolaj üzemi hőmérséklete magasabb mint a hűtővízé.
A motorolaj hőmérséklete a motoron belül is nagyon különbözik, van ahol csak 100 fokos de vannak a motorban olyan helyek ahol 2-300 fokra is fel tud melegedni.
És bizony a motorolajok hőtűrése illetve párolgása más és más.
Igy nem mindegy milyen olaj vana motorban
Folyamatos magas fordúlatszám mellett a motorolaj túlterhelése okozza a magasabb fogyasztást
Ha nem értesz hozzá ne szólj bele az okosok dolgába:D
#7 pedig jól írta az #5
A gyengébb olaj nem bírja a terhelést, elkezd nyíródni.
Nem azért hígul fel, mert üzemanyag kerül bele, hanem elkezdenek szakadni a hosszú szénláncok, és az eredetileg vastagabb olajból egy terhelést viselni képtelen szar varrógépolaj jellegű valami lesz.
Ezt jelenti az a sok kisbetűs krixkrax a nagy betűkkel kiírt viszkozitási index alatt. A terhelési indexet. Hiába jó a viszkozitás, ha a teszkógazdaságos tulajdonos által választott olaj nem bírja azt a hősokkot, amit a turbón történő áthaladás jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!