Opel astra G vélemény ?
milyen motorral lenne ideális autópályára?
fent tartási költség?
meg ilyesmik
Benzinessel semmiképpen, egyrészt pályára kevés az ezekben található benzines motorok, másrészt nem is volt erős a korai Ecotec felhozatal. Magas fogyasztás, olajzabálás, stb.
Az 1.7 dízel viszont szerintem minden idők legjobb dízele. Az alapját az Isuzu rakta le évtizedekkel ezelőtt és annyira bevált, hogy némi modernizációt, súlycsökkentést és károsanyag-csökkentést leszámítva alig változott a motor az évtizedek alatt. Ahogy mondani szokták, egyszerű de nagyszerű. Soha semmi gond nincs vele. Ha megkapja a minőségi olajat 10 ezrenként, akkor 400-500 ezret vígan dalolászva elfut és még utána is fene tudja, hogy mikor lesz baja.
#5 Hát attól függ, hogy hogyan nézzük. Az autó szemszögéből, vagy a sofőréből?
Nekem az első autóm egy 1.4-es, 60 lóerős F Astra volt. Pályára gondolkodás nélkül felmentem vele, 140-ig egész kényelmesen fel lehetett pörgetni, azaz mondhatni, hogy elég volt a pályára. Na de a 140-hez pörgött vagy 5500-at és a benzin ömlött a hengerekbe. Ez alapján most akkor tényleg jó volt az pályára? Annyira azért nem.
Jelenleg egy 1.6-os H Astrám van. Az előzőből kiindulva ez már biztosan jó autópályára, ugye? Hogyne. Dinamikus motor, ráadásul ez az erősebbik szelepvezérléses 1.6, szóval igen jól is húz magához képest. Néha kicsit elbambulok és bőven 130 fölött vagyok. Akkor autópályára megfelelő? Persze, csak sajnos ezekbe csak 5 sebességes váltót rakott az Opel, 130-nál 3500 fölött pörög és megeszik vagy 7.2-7.5 litert 100-on, ami elég sok ahhoz képest, hogy ennyi benzinből még épp hogy csak elérted a sebességhatárt a pályán.
A G Astra 1.8-asa ehhez képest nem igazán tud többet. Az erőfölénye minimális (120 lóerő körül van az enyém 115-éhez képest), szóval nem repül sokkal jobban, viszont a nagyobb űrtartalom miatt valószínűleg még több benzint eszik. Akkor? Való autópályára?
Tapasztalatom szerint ez a kategória országútra való. 90-es tempónál, tempomattal, alig 5.5 litert eszik, ami szerintem jó. De ahogy elhagyod a 90-et és elkezd pörögni a motor, nagyon elkezd hiányozni a 6. fokozat, mert a benzint nyeli, a motorzaj magas, stb. Szóval én tartom magam ahhoz, hogy nem való autópályára. Maga az autó gond nélkül elvan a pályán, csak a tulajnak nem olyan mókás.
"Jelenleg egy 1.6-os H Astrám van. Az előzőből kiindulva ez már biztosan jó autópályára, ugye? Hogyne. Dinamikus motor, ráadásul ez az erősebbik szelepvezérléses 1.6, szóval igen jól is húz magához képest."
Azért ez a jól húzás elég relatív dolog. Ilyen Z16XER H Astrát használtam cégesként. Elment A-ból B-be, de ennyi, nem volt egy erőmű. Akkoriban egy 1.7CDTI H Astra volt a saját autóm. Egy felüdülés volt átülni a 125Le-be és a 280Nm nyomatékába. Számomra kellemesebb volt, ahogy nyomatékból és nem fordulatból indult meg. De kinek mi...
Ha már a fordulatot és váltó fokozatokat szóba hoztad: egy szívó benzinesnél nem pusztán kicseszésből volt csak 5 fokozat és forgott a motor közel 4000-et 130-nál. Ilyen tempónál elég nagy a légellenállás amit le kell küzdeni. Ahhoz pedig teljesítmény kell. A szívó motor karakterisztikája pedig olyan, hogy a teljesítményt magas fordulaton adja, le, pörgetni kell. Tehetnél az alá az 1.6XER alá akármilyen hosszú váltót, nem csökkenne jelentősen a fogyasztás, cserébe meg gyök-2-vel gyorsulna ha lepadlóznád a gázpedált. A mérnökök sem hülyék, akik ezt az F17-es váltót betervezték hozzá. Próbálták minden szempontból megtalálni az optimumot.
A mai szívó benzinesek már jóval nyomatékosabbak, ezért bírja el a hosszabb áttételt, 6. fokozatot. Egyébként a mai napig maradtam az Opelnél és az Astránál. Most egy biturbós K Astrám van. Ez sem versenyautó, de 80-120 között 6. sebességi fokozatban is igen szépen meg tud indulni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!