Melyik alkatrésznek árt ha az autót járó motorral, üresben hagyva gurul az ember a lejtőn előre, és néha hátra is? Utóbbinál elkerülve hogy ne kelljen lükvercbe tenni a váltót.
Nem "lükverc", hanem rükverc. A német rückwärts (visszafelé) szó magyarosítása.
Ebben az esetben nincs motorfék. És mozgó autónál akkor sem lehet hátramenetbe rakni a váltót, ha a vezető motorféket szeretne, mert ez a fokozat nincs szinkronizálva.
Egyébként nem árt semminek.
Viszont kikapcsolt motornál árt valaminek?
Más. Az önindító tud hangot kiadni bizonyos meghibásodások esetén?
"Viszont kikapcsolt motornál árt valaminek?"
Akkor nincsen hidraulikus kormányszervo és egy-két fékezés után fékrásegítés sem.
"ha a kulcsot kicsit előre vagy hátra mozdítottam megszólalt valami nagyon hangos koszorálás. Ez lehet az önindító?"
Lehet. Egy jó állapotú zárnak a ráindítózást (másodszori indítózást) nem szabadna megengednie, de ha összevissza kopott, akkor előfordulhat.
"Azóta mutatkozik amióta megint folyamatosan világít a légzsák lámpa."
A légzsáknak ehhez nincs köze. Valahol kontakthiba van a biztonsági rendszerben. Ha az övfeszítők ülés alatti csatlakozójánál, akkor azt meg tudod járatni, kontaktsprézni. Lehet, hogy utána törölni kell a hibajelzést. Ha a kormányban szakadt meg a légzsák vezetéke, az bonyolultabb.
Múlt héten hoztam vissza a villamosságitól, kicserélte a átvezető szalagot, de újra világít. Sokat szenvedett vele.
Tehát a hang és a légzsák hiba nincs kapcsolatban.
Amikor jár a motor a kulcsot lehet egy picit előre illetve hátra is mozdítani, ekkor jött elő a hang, mindenki felfigyelt rá olyan hangos volt. Ha jól emlékszem minden esetben, bár ez nem bizti, a motor leállításával szűnt meg. Nem jelentkezik állandóan.
"Nem az önindító volt hanem a gyújtáskapcsoló."
Gondolom, ezt úgy érted, hogy az önindítő adta a hangot, de a gyujtáskapcsoló volt hibás.
Pont, ahogy írtam, de lehet, hogy ez nem jött át:
" "nagyon hangos KÖSZÖRÜLÉS Ez lehet az önindító?"
Lehet. Egy jó állapotú ZÁRnak a ráindítózást (másodszori indítózást) nem szabadna megengednie, de ha összevissza kopott, akkor előfordulhat."
A gyújtáskapcsoló műanyag perselye, hüvelye adja a hangot. Nemrég derült ki.
Mindenkit pipáltam.
#8
Nem minden típusban van reteszelve a gyújtáskapcsoló ráindítás ellen. Valamelyik simán hagyja, és nem azért mert hibás, új korától ilyen.
Mellesleg ez jobban tetszik. Lefulladásnál gyújtás le, vissza, indít... macera. Leállt, indítok, megy tovább. Nem kell járó motorra ráindítani, ennyire egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!