Modern Efficient Hybrid rendszerrel járó Indítógenerátor működése?
A városban ahol lakom, nem rég érkeztek vadonatúj buszok, és ezek fel vannak szerelve egy Efficient Hybrid rendszerrel. Több dolgot is magába foglal ez, de ami most engem érdekel, az a motor és a főtengely közé elhelyezett indítógenerátor.
Amiket hallottam róla, fékezéskor enegiát termel vissza és ezt az engergiát szuperkondenzátorokban tárolja. Ami nem világos, hogy indulásnál maga a busz elindulását is segíti a visszatermelt energiával mint egy elektromos motor, vagy csak egy önindítóként szolgál a beépített Start/Stop rendszerhez?
A válaszokat előre is köszönöm!
MAN?
Itt azt írja, hogy a start-stop-ot és a külső fogyasztókat táplálja a kondenzátorokban eltárolt energiával:
Aha, köszi! Akkor ha jól értem indulásnál valóban segíti egy elektromos motorként a busz lendületbe hozását, hogy a motorra kevesebb stressz menjen, igaz?
És ez a rendszer aktív mikor a Start/Stop felül van írva? Mert az összes buszsofőr iktatja a Start/Stoppot a városban
"Aha, köszi! Akkor ha jól értem indulásnál valóban segíti egy elektromos motorként a busz lendületbe hozását, hogy a motorra kevesebb stressz menjen, igaz?"
Én a linkelt leírásban ennek nem látom nyomát. Csak annyit írnak, hogy a motor indításához szolgáltat energiát. Vagyis üresben beindítja, de azt nem írják, hogy akkor is dolgozik, amikor az automata váltó már fokozatba kapcsolt.
"És ez a rendszer aktív mikor a Start/Stop felül van írva?"
Motorféknél akkor is termel áramot. A motort ugyan nem indítja ujra, mert a kikapcsolt Start/Stop azt nem állítja le. De a segédberendezéseknek ad energiát.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!