Bmw e91 320d 2008 177 loero?
Mik a tapasztalaitok ezekkel az N47es motorokkal? Tenyleg annyira rotty szar konstrukciok vagy csak kevesbe megbizhatoak mint a 163 lovas tarsaik? Ha belevagok egy ilyenbe megbanom?
Tudom, hogy szeretnek szakadni a lancok vagy nyulni, viszont ha cserelve volt akkor mennyire valoszinu hogy mas baja is lesz? Normalis valaszokat varok, nem trollokat. Tapasztalat/jotanacs erdekel
Ha volt cserélve vezérlés normális műhelyben, számla van róla, akkor nem kell aggódni.
Nézz szét BMW E90 csoportokban, vannak, akik azt hangoztatják, hogy 150ből megvan, és minden más lehúzás, na azokat kell kerülni.
Mivel ezek hátulvezérelt motorok, ki kell venni a cseréhez, ami nem kevés munkaóra+ a normális lánc sem 20ezer, szóval ötletem sincs miért is érné meg ez bármelyik szerviznek annyiért.
Az biztos, hogy ha már kint a motor, érdemes a csapágyazást is megcsinálni, meg még pár apróság, pl ékszíjtárcsa.
Én első magyar forgalomba helyezésű kocsit néznék, amin látszik hogy volt gazdája, amiket kintről hoznak, garantáltan tekernek.
Nekem a coupeban most 300ezer van, de patika a belseje, ha visszatekerném 80ra, simán hihető lenne.
AZt ne felejtsd el hogy ezek a híresen kigyulladó motorok.
Én kerülném az biztos.
Nekem N47 van. Ha szervizelve van akkor nagyon jó kis motor, erős de keveset fogyaszt.
Viszont ennek ára van, mégpedig a drága szervizek:
-Legkésőbb 200ezer km-nél vezérlést kell cserélni: felső lánc, alsó lánc, olajpumpa lánc, lánckerekek, láncfeszítők, főtengely szíjtárcsa, vízpumpa. Ehhez ki kell szedni a motort a kocsiból ami nagy munka, csak BMW szervizek vállalják.
-Vezérlés cserénél ajánlott csapágyazni is mert ha 200ezerig még nem kopott meg akkor 250ezerig meg fog, újra nagy munka lenne így érdemes csapágyakat is cserélni vezérléssel együtt: hajtókar csapágyak, főtengely csapágyak, balansztengelyek perselyeinek ellenőrzése.
-Vezérlés cserénél plusz érdemes az összes tömítést cserélni a motoron bele értve a szívosornál lévő pillangószelep sort is, némelyiknél egybe van építve a szívósorral az szivacs mert meg kell venni a drága szívósort.
-Nagynyomású pumpát érdemes ellenőrizni, hogy le ne darálja magát mert akkor az injektoroknak KO, az egész üzemanyagrendszert át kell mosni.
-Ezekkel a motorokkal szoktak kigyulladós problémák lenni, de nem kell betojni ezt is meg lehet előzni. Főként a 2011 március utáni példányoknál, azok már más (szarabb) EGR hűtőt kaptak de ettől függetlenül a korábbi daraboknál is el kell végezni ennek az ellenőrzését: EGR hűtőt, szívósort levenni és a kormot kimosni belőle hogy ne tudjon mi begyulladni. Víznyomásos próbával le kell tesztelni az EGR hűtőt hogy nem-e repedt, ha igen azonnal csere mert eresztheti a fagyállót és az miatt szoktak kigyulladni. Amúgy márkaszervizben ingyen bevizsgálják és ha kell cserélik az EGR hűtőt. Legkésőbb évente mosni mindkettőt (EGR hűtő, szívósor) és nem fog kigyulladni.
Amúgy a korai (2011. március előtti) 164/177 lovas példányoknál azért is rizikós a lánc, mert a főtengely gyártási hibája miatt szaggatja a láncot, ezeket garanciába cserélték anno a kocsikon, már aki vissza vitte ezért érdemes ezeknél óvatosabbnak lenni és inkább már 150ezrenként cserélni a fent felsoroltakat, illetve ha az eladó számlával nem tudja igazolni hogy ez a nagyszerviz el volt végezve vásárlás után azonnal el kell végezni és akkor nem lesz vele gond egy jó darabig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!