Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A vezérlés mindig a blokkon...

A vezérlés mindig a blokkon kívül található?

Figyelt kérdés
szíjas és láncos vezérlésnél is? illetve az elve ugyan az, ugyan olyan alkatrészeket hajt meg (pl. vízpumpa)? vagy mi a különbség köztük, miért jobb/rosszabb egyik a másiknál?
2022. máj. 13. 13:07
 1/9 anonim ***** válasza:
28%

Igen, mindig blokkon kívül van.


Meghajtani alapvetően nem hajt meg semmit, sok autónál nem hajt semmit. Vízpumpát hajthatja esetleg, de nem mindig, típusfüggő.


Az elvük ugyanaz. Szíjas vezérlés előnye, hogy olcsóbb, halkabb, könnyebb cserélni, viszont hátránya, hogy általában kevesebb ideig bírja, sűrűbben kell cserélni. A láncos ennek az ellentéte. De megjegyzem itt is, hogy ÁLTALÁBAN, mert pl. a VW híres első generációs TSI motorjain a lánc annyit sem bírt, mint egy szíj. De az csak tervezési hiba volt.

2022. máj. 13. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
28%
A lánc olajban fut. Hogy lenne már a blokkon kívül? Egy fedél alatt van, és az már a blokk része. A szíjas vezérlés szokott kívül lenni.
2022. máj. 13. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Nekem az előző autóm szíjas vezérlésű volt. 100ekm/10 évente ajánlotta a gyártó a cserét. Halkabb volt. Gond sosem volt vele. Az olajszivattyút és a nagynyomású üzemanyagpumpát hajtotta meg a vezérműtengelyen kívül.

A mostani autóm láncos vezérlésű. Komplikáltabb cserélni Ráadásul betették a vezérlést a motor és a váltó közé. Nagyon sok minden kell bontani a cseréjéhez. Zajos. Nagyon hülye vonyító hangja van, amit főleg akkor hallani ha esik a fordulat. 1,5 éves autón 27.000 km-nél már garanciában cserélni kellett. Csak reménykedek benne, hogy amit beraktak az többet fog bírni. Gyári ajánlott csereperiódusa nincs. Igény szerint cserélendő. Az olajszivattyú és a vezérműtengely kivételével semmi mást nem hajt meg.

Ezek csak példák. Nem törvényszer minden autónál ez a megoldás. Nekem személy szerint a szíjas megoldás szimpatikusabb volt.

2022. máj. 13. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A láncos vezérlés fut a motor belsejében.

vezérműszíj az én autóm esetében a magasnyomású szivattyút hajtja a vezérlésen kívül.

2022. máj. 13. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
33%

#2 Te nem vagy tisztában azzal, hogy mi a "blokk" fogalma. Itt egy kép egy blokkról. Ez a blokk és csak ez a blokk. Minden más nem része a blokknak. [link] Amire te gondolsz, az a "motor". A "motor" és a "blokk" nem ugyanazt jelenti.


#4 már jól mondja: "a motor belsejében". Jó megfogalmazás. Nem a blokkban, hanem a motorban. A blokkon kívül, de a motoron belül.

2022. máj. 13. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Alapvetően igen de most valami beteg mérnökök kitalálták hogy a vezérlés a váltó felöli oldalon legyen kvázi a lendkerékkel majdnem egy síkban, asszem német autóknál már van ilyen is, kéne a francnak!
2022. máj. 13. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
0%

#6 Nem akkora hülyeség az. Ez legjobb tudomásom szerint a nagy dög V8 motoroknál van, pl. Audiban. Amik amúgyis annyira zsúfoltak és beépítettek, hogy ha vezérlést akarsz cserélni, akkor ígyis-úgyis ki kell kapni belőle a motort. Ha meg már kint van a motor, akkor onnantól 10 perc levenni a váltót, szóval nem oszt, nem szoroz, tök mindegy. Viszont helyet spóroltak vele, ami jó.


Ez kb. olyan, mint az a neten terjedő kép, hogy a váltóharangon belülre tette az önindítót. Nem tudom milyen motor lehet az, vagy milyen gyártmány. És kommentben mindig ott a sok megmondóember, hogy hú ez mennyire szar, meg mekkora g*cik a tervezőmérnökök. Tényleg? Mert őszintén, milyen sűrűn kell az önindítóhoz hozzányúlni? Az autók jelentős többségénél az élettartamot kiszolgálja az önindító, nem kell hozzányúlni. A tönkremenő önindítók nagy százaléka pedig azért megy tönkre, mert ki van téve a környezetnek, szétrohad, berohad, stb. Váltóharangon belül védve van, szóval garantálom, hogy azokkal az önindítókkal nagyon ritkán lesz baj és csak nagyon ritkán fordul majd elő olyan, hogy az önindító miatt kelljen levenni az egész váltót. Ellenben viszont az önindító nagyon sokszor útban van más munkákhoz, ami miatt azt is bontani kell, csak hogy máshoz hozzáférj. Szóval mindent összevetve egyáltalán nem akkora hülyeség az, sőt, kifejezetten hasznos ötlet.

2022. máj. 13. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
54%
hát akkor szereld barátom, ezen ne múljon!
2022. máj. 13. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Igen, mindig a blokkon kívül.

Egyik sem jobb a másiknál, a láncos nál a feszítők szoktak elfáradni, hiába nem kell még láncot cserélni.

De pl. a kétütemű motor vezérlése a blokkon belül van :)

2022. máj. 14. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!