Hogyan kell kezelni a Tiptronic sebességváltót?
A bal oldali egyenes mentén mozgatva a váltó hagyományos, hidrodinamikus automata váltóként működik, nincs benne semmi meglepő. Behúzod D-be, oszt' nyomod a gázt.
Jobb oldalon van a fokozatválasztó, ide D-ből tudod áthúzni a kart. Ebben az állásban kézi működtetésű szekvenciális váltóként működik: a kart a + irányába mozgatva felfelé, a - irányába mozgatva lefelé kapcsolsz egy fokozatot. Általában a műszerfalon van egy kijelző, az mutatja, milyen fokozatban van a váltó, mert a kar állásából ezt nem tudod eldönteni. Vagyis kéz kapcsolás esetén D-ből áthúzod a kart jobbra, ekkor megáll középen, megnézed, melyik fokozatban van (álló autónál 1-esben), majd gázt adsz és ha "elfogy" a fokozat, egyet felkapcsolsz a karral vagy a kormány mögötti fülekkel. Ezt ismétled, amíg el nem éred a megfelelő fokozatot. Visszakapcsolásnál a másik irányba mozdítod a kart (vagy a másik fület húzod meg), ekkor a váltó egy fokozatot visszakapcsol és ha jó a szoftvere, még gázt is ad hozzá, nehogy keresztbeállj.
Na, én ezzel a váltóval sosem tudtam váltani. :)
Bennem van vagy 10 éves normál vezetési rutin, és a mozdulat, hogy kuplungolok, meg váltok, úgyhogy én inkább D-ben hagyom mindig.
P - Parkoló állás, logikusan ha parkolsz akkor ebbe hagyd
R - Rückwärts, vagyis ebben tolathatsz
N - Netural, üres, ebben túráztatod egy helyben
D - Drive, ebben mész előre
S - Sport, ha azt akarod, hogy gyorsabb legyen az autó ebbe rakod. Ekkor tovább kiforgatja a motor, és talán gyorsabban is vált (utóbbi nem biztos, annyira nem ismerem a VW konszern autóit)
És ha D-ben vagy és jobbra teszed ki a váltót akkor előre tolva felkapcsol (például 4-ből 5-be)
Ha hátrafele tolod akkor visszavált (például 5-ből 4-be)
Remélem érthető, ha még van kérdésed szólj.
És a többi az mire való?(n,p,s...)
amugy köszi a válaszokat!
11:40
Köszi a választ mostmár majdnem minden világoss,még arra vok kiváncsi,hogy s ből is át lehet e tenni jobra a+-os részbe hogy én váltsak?
és mégegyszer kösz mindenkinek!
"És a többi az mire való?(n,p,s...) "
Leírtam:
"P - Parkoló állás, logikusan ha parkolsz akkor ebbe hagyd
N - Netural, üres, ebben túráztatod egy helyben
S - Sport, ha azt akarod, hogy gyorsabb legyen az autó ebbe rakod. Ekkor tovább kiforgatja a motor, és talán gyorsabban is vált (utóbbi nem biztos, annyira nem ismerem a VW konszern autóit) "
És gőzöm sincs, de talán nem. Ezt ki kell próbálni élőben. Szerintem ugyanis a kulisszába beleakadna a váltó. De ha S-ből nem lehet áthúzni akkor sincs semmi baj, mert akkor csak visszarakod D-be és onnan rakod oldalra.
Ez nem igényel gépészeti ismereteket: S-ből nem tudod áthúzni, elakad a kulisszában. Jól látszik, hogy csak D-ből tudod áthúzni (elég ide a térlátás is :-)
Egyébként pedig a Tiptronic jellegzetessége, hogy a kézi üzemmód csak D-ből kapcsolható, mert csak így van értelme (az automata váltók működésébe nem megyek bele, fogadjuk el, hogy így van).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!