Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell kezelni a Tiptroni...

Hogyan kell kezelni a Tiptronic sebességváltót?

Figyelt kérdés

ugyértemhogy vannak a sebességek(1. 2. 3....)

[link]

erre a váltóra gondolok...


2010. szept. 17. 11:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

A bal oldali egyenes mentén mozgatva a váltó hagyományos, hidrodinamikus automata váltóként működik, nincs benne semmi meglepő. Behúzod D-be, oszt' nyomod a gázt.

Jobb oldalon van a fokozatválasztó, ide D-ből tudod áthúzni a kart. Ebben az állásban kézi működtetésű szekvenciális váltóként működik: a kart a + irányába mozgatva felfelé, a - irányába mozgatva lefelé kapcsolsz egy fokozatot. Általában a műszerfalon van egy kijelző, az mutatja, milyen fokozatban van a váltó, mert a kar állásából ezt nem tudod eldönteni. Vagyis kéz kapcsolás esetén D-ből áthúzod a kart jobbra, ekkor megáll középen, megnézed, melyik fokozatban van (álló autónál 1-esben), majd gázt adsz és ha "elfogy" a fokozat, egyet felkapcsolsz a karral vagy a kormány mögötti fülekkel. Ezt ismétled, amíg el nem éred a megfelelő fokozatot. Visszakapcsolásnál a másik irányba mozdítod a kart (vagy a másik fület húzod meg), ekkor a váltó egy fokozatot visszakapcsol és ha jó a szoftvere, még gázt is ad hozzá, nehogy keresztbeállj.

2010. szept. 17. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Na, én ezzel a váltóval sosem tudtam váltani. :)

Bennem van vagy 10 éves normál vezetési rutin, és a mozdulat, hogy kuplungolok, meg váltok, úgyhogy én inkább D-ben hagyom mindig.

2010. szept. 17. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

P - Parkoló állás, logikusan ha parkolsz akkor ebbe hagyd

R - Rückwärts, vagyis ebben tolathatsz

N - Netural, üres, ebben túráztatod egy helyben

D - Drive, ebben mész előre

S - Sport, ha azt akarod, hogy gyorsabb legyen az autó ebbe rakod. Ekkor tovább kiforgatja a motor, és talán gyorsabban is vált (utóbbi nem biztos, annyira nem ismerem a VW konszern autóit)

És ha D-ben vagy és jobbra teszed ki a váltót akkor előre tolva felkapcsol (például 4-ből 5-be)

Ha hátrafele tolod akkor visszavált (például 5-ből 4-be)

Remélem érthető, ha még van kérdésed szólj.

2010. szept. 17. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

És a többi az mire való?(n,p,s...)

amugy köszi a válaszokat!

2010. szept. 17. 11:41
 5/11 anonim ***** válasza:
A többi - ahogy előttem is írták - a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltó állásainak felel meg. P-ben a kimenőtengely reteszelt, az autó úgy működik, mintha sebességben hagytad volna parkolásnál. R-ben hátrafelé megy, N az üres, D az előremenet, az S pedig vagy a sportprogram, vagy a lassúmenet, ezt most fejből nem tudom. Ha sportfokozat, akkor tovább engedi pörögni, ha lassúmenet, akkor csak az első 1-2 fokozatot engedi használni (lejtmenetvezérlő nélküli automata váltóknál életet ment, illetve enyhe terepen is jól jön).
2010. szept. 17. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

11:40

Köszi a választ mostmár majdnem minden világoss,még arra vok kiváncsi,hogy s ből is át lehet e tenni jobra a+-os részbe hogy én váltsak?

és mégegyszer kösz mindenkinek!

2010. szept. 17. 11:51
 7/11 anonim ***** válasza:

"És a többi az mire való?(n,p,s...) "

Leírtam:

"P - Parkoló állás, logikusan ha parkolsz akkor ebbe hagyd

N - Netural, üres, ebben túráztatod egy helyben

S - Sport, ha azt akarod, hogy gyorsabb legyen az autó ebbe rakod. Ekkor tovább kiforgatja a motor, és talán gyorsabban is vált (utóbbi nem biztos, annyira nem ismerem a VW konszern autóit) "

És gőzöm sincs, de talán nem. Ezt ki kell próbálni élőben. Szerintem ugyanis a kulisszába beleakadna a váltó. De ha S-ből nem lehet áthúzni akkor sincs semmi baj, mert akkor csak visszarakod D-be és onnan rakod oldalra.

2010. szept. 17. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Ez nem igényel gépészeti ismereteket: S-ből nem tudod áthúzni, elakad a kulisszában. Jól látszik, hogy csak D-ből tudod áthúzni (elég ide a térlátás is :-)

Egyébként pedig a Tiptronic jellegzetessége, hogy a kézi üzemmód csak D-ből kapcsolható, mert csak így van értelme (az automata váltók működésébe nem megyek bele, fogadjuk el, hogy így van).

2010. szept. 17. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
És ki kell engedni a gázt amikor váltok?
2010. szept. 19. 17:17
 10/11 anonim ***** válasza:
Nem.
2010. szept. 20. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!