Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hidegindítás után azonnal...

Hidegindítás után azonnal autópálya?

Figyelt kérdés

Van nekem egy olyan napi rutin, hogy kb 6 sarokra az autópályától beindítom az autót, jár egyhelybe talán 1 percet amíg elindulok, majd kigurulok a főúton 70-el utána egyből rá a pályára.

Indulás után 3-4 perccel már a pályán is vagyok.


Nem pörgetem 2500-3000 felé viszont nem is ez a lényeg, hanem minnél nagyobb a sebesség és az ellenállások annál több benzin kerül az égéstérbe, annál nagyobb a henger töltése, annál erősebben nyomja lefele a dugattyút vissza úgy hogy még hideg a motor.


Ezzel ártok az autó motorjának? Annyit szoktam, hogy azért egy olyan 10km-ert csak 80km/h-val megyek, de azért az a minimum, így 2ezer körül pörög közben a motor és a gázt se kell annyira nyomnom.


A jó oldala persze, hogy hamar bemelegszik a motor a pályán viszont az első pár perc/km az a kérdéses nálam, hogy még viszonylag hidegen már egyből 80-al nyomom neki.



2022. ápr. 30. 19:35
 1/10 anonim ***** válasza:
91%
dehogy árt. a fordulat a lényeg, tartsd félgázon egy ideig és kész.
2022. ápr. 30. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
44%
Nem lesz semmi baja, nem kell padlózni, 100-al is mehetsz nyugodtan, ahogy a legtöbb autót használják országúton.
2022. ápr. 30. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

amikor a motort konstruálták a mérnökök, több tucat kész blokkot terheltek lehetetlen körülmények között. Ha ezeken a motorok megfeleltek(szétszerelik, mikroszkóppal is megvizsgálják), akkor beépítik a nullszériába(30-50 autó) melyeket szintén mérnökök hónapokon keresztül padlógázon nyúznak...akár hóban, fagyban, afrikai hőségben, sivatagban, hegyre fel, völgybe le, kegyetlenül széthajtják...nos az eredmények alapján engedi a cég vezetése gyártásba. Amik a szalonokban kaphatók, azok a típusok mind átestek a két-három éves teszteken, hogy aztán a részvényesek nagy örömére hozza a profitot a jól

tervezett/gyártott autó..


Nos bátran taposhatod, ha a leírtak alapján jutsz fel a pályára..

2022. ápr. 30. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Én úgy tudom amíg hideg a motor és nem melegszik fel a fém és tágul addig a dugattyú oldala illetve a gyűrük hozzányomódnak a henger belső falához és ha ezt túl nagy erővel teszik akkor a kelleténél jobban megkopik.


A fordulatszámmal nincs gond, ha 3500-4000-ig pörgetném még azzal sem lenne semmi csak a fölé nem illik már nagyon hidegen, viszont a henger töltése az a befecskendezett keveréktől függ, ezért is mondják, hogy azzal többet ártasz ha 1500-as fordulaton kínzod a motort, mert nyomod neki a gázt jobban mert nem megy mert nem hagyod lendületbe jönni a szerencsétlen főtengelyt viszont közben meg rengeteg benzint pacsmagolsz az égéstérbe és így próbálod kiegyenlíteni a fordulatszám hiányát, hogy nagyobb erővel nyomod vissza a dugattyút mert több benzint nyomsz bele az adott munkaütemben.


A gázt pedig ahhoz csak, hogy tartsam a 80-as tempot is jobban kell nyomni mintha csak 40-50-el mennék ergo szerintem nagyobb a motor terhelése.

Főleg amiatt mert nem csak a megnövelt sebesség miatti gördülési ellenállás van jelen hanem a légellenállás is, de mindezek nélkül is csak önmagában az autó súlyát 80-al mozgatni értelemszerűen nagyobb megterhelés a motornak mint 50-el és minnél gyorsabban mész annál több levegőt tolsz el minden másodpercben ami még tovább növeli ezt a terhelést.


Tudom, hogy a váltó erre van kitalálva, hogy az autót nagyobb sebességen is azonos terhelés és fordulatszám mellett lehessen hajtani de ugye tök más a terhelés akkor ha mondjuk üresben pörgetem folyamatosan a motort 4000-es fordulaton, vagy ha 100-nál vagy 200-nál, nem mindegy azonos fordulatszám mellett mennyi benzint kell befecskendezni.


De ez csak szerintem, nem vagyok szaki szóval javítsatok ki ha tévedek.

2022. ápr. 30. 19:54
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Semmi gond, 3000 fölé ne vidd a fordulatot és maximum félgázzal gyorsíts fel. Én is így vagyok, 1 km-re lakom az autópályától, 50-nel megyek addig ugye városon belül. Maximum félgázzal gyorsítok, 3000-nél mindig elváltom és 120-ig gyorsítok csak, mert ott forog 3000-et 6.-ban. Ennyi, ez igazából a legjobb módszer a motor bemelegítésére. A sportautókat is ám így melegítik, 2000 és 3000 fordulat között, kis gázzal. Úgyhogy csinálhatod bátrabban is, 3000-ig mehet nyugodtan.
2022. ápr. 30. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Okés köszi, bennem csak az volt, hogy hidegen NEM terheljük a motort csak ezt én úgy vettem, hogy abszolút nem tehát a lehető legminimálisabb terhelés, max 2500-3000 fordulat és csak lagymatag gázadás.

Később melegszik be a motor viszont elméletileg így a legkíméletesebb.


Mert az egyhelyben járatás közben ha 2000-2500-ös fordulaton járatom az se jó, mert nincs terhelés abszolút, nem kell bele sok üzemanyag, kisebb energia jön létre egy-egy ütemben, ez kevesebb hőenergia is tehát lassabban melegszik habár egyenletesen.


Ha meg egyből odalépsz neki akkor nagyon gyorsan bemelegszik csak az első pár percben viszonylag jelentős kárt csinálsz a gyűrűknek.


Akkor mehet az autópálya tempó, igazából akkor az se lenne gond ha tegyük fel reggel beindítom hidegen a motort télen -10fokban és egyből elindulok 80-al, az se ártana neki ha nem nyomom nagyon a gázt és nem pörgetem túl.

2022. ápr. 30. 20:04
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Így van, beindítás után MAXIMUM fél perc és go. Aztán annyi, hogy 3000 fölé ne vidd és maximum félgázzal. 👌 Ne aggódj, ki vannak ezek találva, jó ez így. Tökéletesen pedig nem lehet csinálni, ami mozog, az kopik, ez ilyen. De ez a legjobb módszer a hideg motor bemelegítésére.
2022. ápr. 30. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen felesleges az egy helyben járatás.

Elindítod, és nem parkettán hajtva mész és kész.

2022. ápr. 30. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
0%

Én azért várnék nyáron 3-4 percet, télen 5-6 ot is mire megindulok

Dizel?!

2022. máj. 1. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 qkker1 ***** válasza:

"A fordulatszámmal nincs gond, ha 3500-4000-ig pörgetném még azzal sem lenne semmi csak a fölé nem illik már nagyon hidegen,"


2800-3000-en már 130-al megyek hetedikben.

2022. máj. 1. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!