Hidegindítás után azonnal autópálya?
Van nekem egy olyan napi rutin, hogy kb 6 sarokra az autópályától beindítom az autót, jár egyhelybe talán 1 percet amíg elindulok, majd kigurulok a főúton 70-el utána egyből rá a pályára.
Indulás után 3-4 perccel már a pályán is vagyok.
Nem pörgetem 2500-3000 felé viszont nem is ez a lényeg, hanem minnél nagyobb a sebesség és az ellenállások annál több benzin kerül az égéstérbe, annál nagyobb a henger töltése, annál erősebben nyomja lefele a dugattyút vissza úgy hogy még hideg a motor.
Ezzel ártok az autó motorjának? Annyit szoktam, hogy azért egy olyan 10km-ert csak 80km/h-val megyek, de azért az a minimum, így 2ezer körül pörög közben a motor és a gázt se kell annyira nyomnom.
A jó oldala persze, hogy hamar bemelegszik a motor a pályán viszont az első pár perc/km az a kérdéses nálam, hogy még viszonylag hidegen már egyből 80-al nyomom neki.
amikor a motort konstruálták a mérnökök, több tucat kész blokkot terheltek lehetetlen körülmények között. Ha ezeken a motorok megfeleltek(szétszerelik, mikroszkóppal is megvizsgálják), akkor beépítik a nullszériába(30-50 autó) melyeket szintén mérnökök hónapokon keresztül padlógázon nyúznak...akár hóban, fagyban, afrikai hőségben, sivatagban, hegyre fel, völgybe le, kegyetlenül széthajtják...nos az eredmények alapján engedi a cég vezetése gyártásba. Amik a szalonokban kaphatók, azok a típusok mind átestek a két-három éves teszteken, hogy aztán a részvényesek nagy örömére hozza a profitot a jól
tervezett/gyártott autó..
Nos bátran taposhatod, ha a leírtak alapján jutsz fel a pályára..
Én úgy tudom amíg hideg a motor és nem melegszik fel a fém és tágul addig a dugattyú oldala illetve a gyűrük hozzányomódnak a henger belső falához és ha ezt túl nagy erővel teszik akkor a kelleténél jobban megkopik.
A fordulatszámmal nincs gond, ha 3500-4000-ig pörgetném még azzal sem lenne semmi csak a fölé nem illik már nagyon hidegen, viszont a henger töltése az a befecskendezett keveréktől függ, ezért is mondják, hogy azzal többet ártasz ha 1500-as fordulaton kínzod a motort, mert nyomod neki a gázt jobban mert nem megy mert nem hagyod lendületbe jönni a szerencsétlen főtengelyt viszont közben meg rengeteg benzint pacsmagolsz az égéstérbe és így próbálod kiegyenlíteni a fordulatszám hiányát, hogy nagyobb erővel nyomod vissza a dugattyút mert több benzint nyomsz bele az adott munkaütemben.
A gázt pedig ahhoz csak, hogy tartsam a 80-as tempot is jobban kell nyomni mintha csak 40-50-el mennék ergo szerintem nagyobb a motor terhelése.
Főleg amiatt mert nem csak a megnövelt sebesség miatti gördülési ellenállás van jelen hanem a légellenállás is, de mindezek nélkül is csak önmagában az autó súlyát 80-al mozgatni értelemszerűen nagyobb megterhelés a motornak mint 50-el és minnél gyorsabban mész annál több levegőt tolsz el minden másodpercben ami még tovább növeli ezt a terhelést.
Tudom, hogy a váltó erre van kitalálva, hogy az autót nagyobb sebességen is azonos terhelés és fordulatszám mellett lehessen hajtani de ugye tök más a terhelés akkor ha mondjuk üresben pörgetem folyamatosan a motort 4000-es fordulaton, vagy ha 100-nál vagy 200-nál, nem mindegy azonos fordulatszám mellett mennyi benzint kell befecskendezni.
De ez csak szerintem, nem vagyok szaki szóval javítsatok ki ha tévedek.
Okés köszi, bennem csak az volt, hogy hidegen NEM terheljük a motort csak ezt én úgy vettem, hogy abszolút nem tehát a lehető legminimálisabb terhelés, max 2500-3000 fordulat és csak lagymatag gázadás.
Később melegszik be a motor viszont elméletileg így a legkíméletesebb.
Mert az egyhelyben járatás közben ha 2000-2500-ös fordulaton járatom az se jó, mert nincs terhelés abszolút, nem kell bele sok üzemanyag, kisebb energia jön létre egy-egy ütemben, ez kevesebb hőenergia is tehát lassabban melegszik habár egyenletesen.
Ha meg egyből odalépsz neki akkor nagyon gyorsan bemelegszik csak az első pár percben viszonylag jelentős kárt csinálsz a gyűrűknek.
Akkor mehet az autópálya tempó, igazából akkor az se lenne gond ha tegyük fel reggel beindítom hidegen a motort télen -10fokban és egyből elindulok 80-al, az se ártana neki ha nem nyomom nagyon a gázt és nem pörgetem túl.
Teljesen felesleges az egy helyben járatás.
Elindítod, és nem parkettán hajtva mész és kész.
Én azért várnék nyáron 3-4 percet, télen 5-6 ot is mire megindulok
Dizel?!
"A fordulatszámmal nincs gond, ha 3500-4000-ig pörgetném még azzal sem lenne semmi csak a fölé nem illik már nagyon hidegen,"
2800-3000-en már 130-al megyek hetedikben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!