Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Suzuki Swiftnek kik voltak...

A Suzuki Swiftnek kik voltak a célcsoportjai a '90-es években és az ezredforduló körül? Kik vették leginkább?

Figyelt kérdés
A régi Swiftre gondolok. Aki abban az időben élt, esetleg tudja, hogy mely társadalmi réteg, korosztály, stb. vásárolta a Swiftet? Milyen volt akkoriban a típus megítélése? Mennyi időre vették őket jellemzően az első tulajok?

2022. ápr. 28. 08:07
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Akik ma is.
2022. ápr. 28. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

A swiftet akkoriban mindenki vásárolta. Fiatalok, középkorúak, idősek egyaránt.

Akkoruban, rengetegen váltottak a szocialista autókról, nekik megváltás volt a swift, egy Trabant, vagy Dacia vagy Wartburg után.


Alapvetően a kisebb pénzűek vasárolták, azok akiknek fontos volt egy új autó, de nem tudtak Golf 3-mat vagy F Astrát venni.

2022. ápr. 28. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
A nagy előnye az volt, hogy szinte nullás befizetéssel elhozható volt. Nálunk így került a családba második autónak, előtte csak egy autónk volt. Már akkor is fapadosnak számított, de arra tökéletes volt, hogy anyám a városban furikázzon vele. A mai napig megvan, komoly baja nem volt.
2022. ápr. 28. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Akkoriban kb mindenki, a Wartburg, Trabant után a Swift is rakétának tűnt.
2022. ápr. 28. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Akik új autók szerettek volna, nem volt rá sok pénzük (hogy komolyabbat vegyenek) és nem kellettek nekik a szocialista autók (teljesen érthető). Szóval úgy az akkori Magyarország 90%-a, hiszen nyilván mindneki modern autót szeretett volna. Márpedig egy Suzuki Swift a 90-es években igazi megváltás volt MINDEN szempontból.
2022. ápr. 28. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Rendszerváltás előtt kb. mindenkinek szocialista autója volt, ha volt egyáltalán.


Rendszerváltás után a kocsik több, mint fele a néhány féle kgst autó volt, a maradéknál ott volt néhány márka (újakat és használtakat is beleértve)


Újak közül megengedhető az egyik, amit ráadásul itt is gyártottak, a Suzuki Swift volt. KGST autót akkor már nem igazán akartak venni újonnan (max. némelyek Niva-t, Samara-t)


Vagy valaki vett használtan (esetleg újonnan többért) később Citroen BX/MX-et, Golf-ot, Astra-t vagy más Opelt, Seat-ot, Renault 19-et, ősmercit, netán ősbmw-t, vagy ősvolvo-t. Ennyi.


És kb. le volt fedve a hazai autóállomány 99%-a ezekkel. Nem ment annyiféle autó az utakon akkor, mint most, ráadásul könnyebben lehetett rendszerváltás után hirtelen autót venni (már akinek lett/maradt munkája és van/volt megtakarítása) és újonnan vagy használtan akár nyugatit is. Azon nyugati kocsikat, amiknek (akár újonnan, akár használtan) akkor nyílt meg egy óriási piac.

2022. ápr. 29. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

előző, 15-17-es vagyok


Tehát az emberek vettek használt kocsikat, mint ma is, kisebb választékból.


Aki újat akart, ott se volt sok alternatíva. Nem volt ennyi féle szalon, ennyi féle lehetőség, mint ma, pénzügyileg főleg nem. Nem is volt akkora szakadék még a keresetek között, mint ma.

2022. ápr. 29. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

utóbbi két hozzászóló én vagyok, még kiegészítem ezzel:


https://www.youtube.com/watch?v=hiru_re7qCA

2022. máj. 1. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!