Simson henger fúrás?
Van egy simson starom, meg szeretném furatni a hengert, szeretném ha picit mozgekonyabb lenne, egy 100km/h örülnék, nem kellene több, 60/4 vagy 70/4en gondolkozok, ugye a 70/4 hez a blokkot is kéne maratni?
Gyári kipufogó lenne rajta kezdeskeppen, ha a 70/4 et választom akkor erősített fotengelyre kell lecserelnem a gyárit?
Szóval..
Henger fúrásról lépjünk vissza egyet, mert egy M53-as blokkról van szó, ami 63cm³-ig bővíthető.
Kelleni fog egy M541-es vagy 31-es blokk mindegy, mert váltót úgyis cserélni kell.
Célod eléréséhez:
70/4 henger
Blokkmaratás
5 sebességes váltó (rövid is elég elvileg)
70-es kuplung, lehet könnyített, 5 lamellás (primer áttétel módosulni fog)
70-es sport főtengely
VAPE gyújtás vagy Ducati Energy
Szekunder áttétel módosítása ha szükséges
Erősebb lánc
Karburátor minimum 19mm-es, ehhez való legyen majd a henger 19-es beömlővel
Gyertya az igazából BH9S-es NGK legyen, ennek el kell vinnie a rendszert
Gyári kipufogót felejtsd el, magas fordulatra tervezett rezó kell.
Lehet kihagytam valamit, ez fog menni 100-at, de lehet a kereket is kiszaggatja alólad.
Egyebkent akkor ez a 77ccm motor nem is létezik mi [link]
Minden megoldhato csak pénz kérdése és hogy még e éri vagy sem, nem egy rakétát gondoltam csinálni ami pörög százezreket, csak egy olyat ami szépen tud menni 80-100 meg is elegednek
Létezik igen, de ahogy nèzem ez M54-es, ami az sr4-3 sr4-4 motorokban volt gyárilag, és ebből létezett 70 köbcentis is. Ezek 4 sebességesek és kegyetlen ritkák, főleg a blokk. Egy ilyen blokkos Sperber (70cm³) képes volt a 80km/h sebességre gyárilag.
A baj az, hogy egy ilyen blokk 180-200 ezer forintokról indul, gyári állapotában.
Egyébként nem éri meg a régebbi konstrukcióval szívózni. Amit pedig leírtam az nem egy veszélyes tuninggép, hanem a 70-es átalakítás szükséges elemei. Van egy ismerősöm, a váltón kívűl kb ugyanezek vannak neki a simsonba és tudja a 100-at lazán 9-10 ezres fordulaton.
Még mindig egy kismotorról beszélünk, nem egy ETZ-ről, ide szükséges az ilyen mértékű átalakítás. Bár láttam már olyan komplett blokkokat is, amiket ezek a tuning műhelyek készítenek egyedileg, hogy 50-60 asok és utazóban megvan a 90km/h.
Nem akarlak tőle elrettenteni, de ez rengeteg pénz és idő, ami nem nagyon térül meg itthon, viszont ha szereted csinálni megéri. (Tudom tapasztalom mostanáig, csak 60-as félig gyári szerkezetű motorral)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!