A "régi autók megbízhatóbbak" elv mára megdőlt?
Szerintem ez a mondás addig volt igaz, míg a 15-20 éves használtautó piacon a szívóbenzines és adagolós dízelek voltak minimális OBD rendszerrel illetve max egy rádióval. De a mai használt autók többsége turbós CR dízel illetve jönnek be a kisköbcentis benzinesek. Oké hogy a legtöbben nincs komoly multimédia de az elektronikai rendszerük viszonylag fejlett.
Egyik ismerősöm mondta erre egyszer, hogy ma már tökmindegy hogy a kábelköteg végén egy fizikai óracsoport van (utalva a 15 éves kocsikra) vagy egy modern LED kijelző (utalva a mai autókra).
Ez a mondás valóban megdőlt hogy a régi autók jobbak vagy nem?
Tény, hogy voltak olyan autók, amikhez az olajcserén kivül nem kellett hozzányúlni.
Mára már a Mercedes is rájött, hogy nem tartható üzletmodell a hibamentesen közlekedö autó 1 millió km-ig.
A Mercedes az új S, E, C Klasseban tùltolta a digitalizációt. Egészen egyszerüen minden az infotainment rendszerbe beledobtak. Noha, nem olyan rossz a Merci rendszere, de ha pl tönkremegy az alaplap (korai Teslákban elöfordul), akkor klimát sem fogsz tudni állitani, max a telefonodról… vagy azt sem. Ledes fényszórók jol néznek ki, bàr irdatlanul drága a cseréjük.
Az, hogy a motort sok elektromos kütyü felügyeli, alapvetöen nem rossz, hiszen könnyebben kideritheted, hol a hiba.
Hogy a sok menetstabilizáló jó dolog-e, azbeállitottság kérdése.
Ha idiótán közlekedsz vele, a sok elektromos menetstabilizáló ilyeneket fog megakadályozni:
(Itt a BMW-ben ki lehetett kapcsolva az összes menetstabilizátor…)
Nekem egy 9 éves a kecskeméti csillagom van. Hiba nem volt idáig, olyan, hogy nem tud az autó tovább menni, nem volt. Ennek az a titka, hogy szervizbe hordom és megkap mindent, amit csak szeretne.
Szerelés szempontjából még mindig ezerszer jobb egy régi autó mint egy új.
Mint ahogy előttem is írták: régen is voltak nagyon megbízható autók és voltak nagyon gyászkeret autók.
Ugyan ez van manapság is...
Mai mercik jók azért, csak ott ha valamit cserélni kell az nagyon zsebbenyúlós lesz :D
Míg az én öreg 190-esembe fillérekbe kerül az alkatrész, és azt sem a motorra költöm pedig elvileg 1,4 millió körül van benne km.
Szerencsére ebben nincs ECU meg OBD meg ilyen xarságok :D
"A "régi autók megbízhatóbbak" elv mára megdőlt?"
Nem, nem dőlt meg , kb 2010-ig gyártottak rendes, jó, megbízható autókat, de mostmár 2 dolog miatt csak 4-5 évig használható fostalicskákat gyártanak
1. a környezetvédelmi baromságok, hogy 3 hengeres 1 literes turbó ottó motor kell a 2 tonnás suvba ami 100 000 nél ki is fingik.
2. a generációk debilizációja, a mai fiatalok egetrengetően hülyék ezért telepakolják sávtartó, holttérfigyelő, tolatókamera, radar, kutyafüle minden baromsággal mert vezetni nem fognak tudni megtanulni még autómata váltóva sem. Szóval igen ezek meg 2 évente elromlanak, akkor megy a hiszti hogy zsebbe kell nyúlni. Quid pro qui én maradok az öreg suzukimnál köszönöm.
Az elv nem dőlt meg, sőt nem egyszer hallottam mostanság a következőt: "minnél újabb, annál sz(a)rabb".
Mondhat bárki bármit, de van benne valami.
Csak néhány példa:
Még a mechanikai elemek is nagyon ki vannak optimalizálva. Régi kocsiknál simán felfúrhatóak a hengerek felújításkor, újabbaknál úgy ki van centizve, olyan vékony a hengerek közti falvastagság, hogy nehogymár lehessen átmérőt bővíteni.
Aztán mindenhol súlycsökkentés a cél az utolsó milliméterig, nehogymár egy kis biztonsági tartalék legyen benne merthogy így ezer km-ként két decivel kevesebbet eszik... , aztán jön egyszer csak a reccs: egyre többet hallani dugattyútörésről, hajtókartörésről, kettőstömegű lendkerék bajairól.
Aki kézbe vesz egy 30éves dugattyút, meg egy mai "modernet" tapasztalhatja, hogy a modern bizony még súlyra sincs meg...
További probléma a súlycsökkentéssel:
A kisebb tömegű alkatrészek hamarabb és jobban melegednek, valamint nagyobb hőingadozások alakulhatnak ki, ez plusz igénybevétel a mechanikai terhelés mellett, csökken az élettartam.
És még mennyi mindent lehetne felhozni: kis köbcentihez akarnak sok lóerőt, ezért növelik a kompressziós arányt meg még turbót is raknak rá miközben a motor alapszükségletet a negyedik dugattyút kihagyják. Borzasztó amilyen irányba megyünk, aki ismeri a négyütemű Otto motor működését, alap dolog hogy a motornak egyenlőtlen járása van, ha kivesz egy dugattyút meg csökkenti a lendkeréktömeget, hát persze hogy mégegyenlőtlenebb a járás. Jah, de ezt valamilyen "okos elektronikával" pótolják, na meg még mit nem...
Srácok, tiszta őszintén.
Mit vegyek?
A lényeg:
-olcsó fentartás
-dinamikus motor
-mindenképpen dízel
-2 millióba férjen bele
Megyek évi 30-40.000km-t és fogalmam sincs, hogy egy “új” autóval járnék jobban (maximum egy 1.0-1.2 TSI vagy valamilyen Dacia/Clio jönne ki az erre szánt keretből) vagy egy 15 év körülivel (csak mert a 2 millióba kb a 15 éves autók férnek bele)
11-es vagyok.
Egy tanárom mesélte még középsuliban, hogy régen a 70-es években Trabanttal ment el Kelet-Berlinbe és a csomagtartóban ott volt a Trabi (tartalék)blokkja. Útközben ha szétment a motor, akkor 1 óra alatt az út szélén kicserélte a motort.
Ma ilyen nincsen. Én a B Mercimen izzót sem tudok cserélni (Amatör is vagyok), olajat meg végképp nem.
Ez sajnos ilyen 🤷🏻♂️
A virus elött vettem új laptopot, mert a 9 éves Lenovo ThinkPadem öreg rozoga volt már (6 éve volt meg, használtan vettem). A 2 éves Thinkpadem 2 napja fosta el magát.
Pedig az üzleti laptopoknál a Lenovo hiresen jó volt (mint a régi kocka Mercik) , màra csak önmsga árnyéka és a név. Recseg-ropog-nyekereg az új aluházas gép is…
Fogyasztói társadalom. 🤷🏻♂️
A kijelzö körüli müanyagkeret leesett, az aksi gyenge volt, 2 usb nem müködött már, 2 billentyü gyenge volt már.
Az újnak meg a töltöjénél tulmelegedett és nem kapcsolt be. Csak fekete képernyö.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!