P0420 hibakód ?
Mindíg az olcsóbbtól, és egyszerűbbtől kell kezdeni a diagnosztizálást. Lehet vezeték-> szonda -> katalizátor.
Leegyszerűsítve.
Az OBDII eszközzel és megfelelő szoftverrel a lambdaszondák feszültségváltozását is ki lehet olvasni. Az első szondának legalább 0,2-0,8V között kell ingadozni, a katalizátor utáninak kevésbé. Ebből megtudhatod, hogy a szondák rendben vannak-e, illetve működik-e a szegény/dús keverék váltakozó szabályozása.
Pl. itt van az én 1,3-as Fiestám grafikonja:
Azért van két lambdaszonda, mert az első (ami a katalizátor előtt van) a motorvezérlőbe van visszacsatolva és a benzin-levegő keverék van belőle kiszámolva. A második lambda szonda (ami a katalizátor után van) a katalizátor hatásfokát hivatott mérni az alapján hogy a jele az első szonda jelével van összehasonlítva.
A P0420 egész pontosan katalizátor hatásfok csökkenést jelent. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor más hibakódot jelezne. Könnyen meglehet, hogy ettől függetlenül a károsanyag kibocsájtás még bőven a megengedett határérték alatt van.
Első körben érdemes jól kihuzatni a kocsit, ezáltal tisztulhat valamelyest a katalizátor, majd kiütni a hibakódot, és figyelni hogy kidobja -e ismét.
Hát az lenne jó ha nem írná ki újból. Ettől függetlenül ez mindenképp katalizátor hiba. Lehet ugyan próbálkozni a lambda szonda cseréjével mert ugye az is kormozódhat, bár benzineseknél nem jellemző.
Mikor volt műszakin a kocsi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!