Mikor lesz olyan szinten a tehnológia, hogy egy átlagos hétköznapi (szívó) benzin motor is el tud indulni csak kuplung felengedéssel, emelkedőn, illetve sík úton?
Hétköznapi felhasználású motor 55kW-tól 90kW-ig..
Valahogy az elektronikával nem tudják megoldani a mérnökök, hogy ő fecskendeze be az üzemanyagot az égéstérbe/hengerbe?
Soha. Ezt úgy lehetne megoldani, hogy minden elindulásnál 3-4000-re felpörgetné a motort, hogy amikor leugrik a kuplungról a falábú sofőr, akkor se fulladjon le a motor.
Ennél egyszerűbb kivenni a megbízhatatlan emberi tényezőt: ez az automata váltó. Kb. 80 éve létezik.
Egyrészt megfelelő kuplungkezeléssel egy alapmotoros autó is el tud indulni gázadás nélkül. Ahogy 14-es is írta "alapjárati motor"
vagy "alapjárati szabályozás" a kulcs.
Másrészt ez nem rendeltésszerű használat. Azért adják az autóhoz a gázpedál nevű extrát, hogy a sofőr azzal jelezze, hogy mennyire akar gyorsulni.
A "semennyire" nem egy reális közlekedésbeli igény. Egyetlen esetet tudok, amikor így használtam az autót. Télen, 15 centis hóban, farral, lendületből beálltam egy parkolóba. Indulásnál csak a kuplungot engedtem fel, semmi gáz. És elengedtam a kormányt. Így az autó magától követte a kialakult nyomot és jobban is tudtam koncentrálni a kuplungra. Csak mint érdekesség és nem mostanában volt. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!