Miért van ez a jelenség ?
Amikor egy nem túl erős de nem is feltetlen gyenge kocsit , példáúl egy 1.9es pdtdi 131 lovas audit ha 70 ről 4. Ben lepadlózok nem megy olyan dinamikusan, mondhatni szenved egy kicsikét es aztan jon meg az az erzes h huz. Ha kissé gyorsabban, ám nem hirtelen hanem inkább fokozatosan nyomom le a lemezig a gázt akkor meg nincs meg ez a “szenvedés” hanem tényleg megy is ahogy kell.
Ez létező jelenseg vagy csak én érzem így ?
Nyilván egy 500+ le kocsinál nincs ilyen, ezt is elhiszem de jelenesetben ez a 131 lovas audi erdekelne. Köszönöm a választ!
Ha netan baromsag amit leirtam itt akkor elnezest kerek előre is!
Szerintem ez a turbólyuk nevezetű jelenség.
Alacsonyabb fordulaton kis mennyiségű kipufogógáz keletkezik és emiatt a turbó kevéssé pörög. Kicsi a sűrítés, kicsi a nyomaték.
Amikor a hirtelen gázadással kinyitod a pillangószelepet, ugyan több levegő áramlik be, több lesz a kipufogógáz, de a turbónak kell egy másodperc, hogy felpörögjön. Ennyit késik a nagyobb nyomaték.
Ha lassabban nyomod be a gázpedált, akkor ez a késlekedés időben eloszlik és nem észrevehető.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!