A kerék kiegyensúlyozatlanságát milyen hatások okozzák?
Én kettőt tudok:
1. A gumi felnire való le -és felszereléséből adódó kiegyensúlyozatlanság.
2. A futófelület egyenletlen kopásából adódó kiegyensúlyozatlanság.
Ezeken kívül milyen hatást tudtok még?
#10 A felni elmászást hogy érted? A felni rögzítése központosított (pl. a rögzítőanya kúpos kialakítású). Ha a csavarok maradandóan meghajlanak az pedig már régen rossz.
A gumikopást úgy értettem, hogy sugárirányban a kerület mentén nem egyenlő mértékben kopik a gumi. Egy szélsőséges eset az általad említett, amikor ABS nélküli járműveknél a kerék megcsúszik nagyobb fékezéseknél, így gyakorlatilak a futófelületben lelapolás keletkezik.
De úgy vélem, a sugárirányú eltérő kopásnak a kerület mentén okozója lehet a rossz utminőség is. Ugyanis ilyenkor az utburkolat állapota nemkívánatos "mértékű" és "mennyiségű" rezgést gerjeszt, ami miatt a kerék gördülése során a kerék és az útburkolat közötti nyomóerő valamint a gumi kúszásából adódó súrlódási erő igen széles tartományban ingadozik. Mivel a kopás mértéke döntően ezektől az erőktől függ, ezért a lekoptatott anyag mennyisége is jelentősen ingadozhat. Azaz a kerék különböző szöghelyzeteihez eltérő kopás tartozhat és "szögletesedik" a gumiabroncs.
Ami még bonyolíthatja a jelenséget, hogy elég egy kis helyen kialakulnia egy nagyobb kopásnak, onnantól a kerék alakja már nem kör, hanem egy torzult alak, amely a további futás során a talaj egyenetlensége mellett további rezgéseket gerjeszt (a szakirodalomban ezt öngerjesztett rezgéseknek nevezik).
Dehogy mászik el a felni, ilyen baromságot is csak itt talál ki valaki.
Leesik és elhagyja a súlyt akkor újra kell egyensúlyozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!