Van olyan ok, ami miatt egy 5 éves, sérülésmentes, megkímélt, 50000 km-t futott autónál vezérlést kell cserélni?
Nem. Vezérlést akkor cserélünk ha már hangja van (lánc), illetve láthatóan csúnya a szíj, illetve szintén hallani.
Az hogy most 50 ezer alatt máris megette magát a vezérlés, betudható ennek a csodálatos fogyasztói társadalomra beállított és gyártott épp-hogy egy darabig működő alkatrészeknek...
Illetve, hajtották a kocsit mint az ökröt, ütötték vágták, gondolom céges dízel volt.
#2 Mert mégis mikor kéne? Nagy általánosságba 100 ezrenként ajánlott a vezérműszíj. Láncot meg ha csörögni KEZD... A kérdező ÖTVENEZERRŐL beszélt, akkor mégis mi a francnak kéne vezérlést cserélni?
Értelme meg nincs visszatekerni 50 ezerre a kocsit, teszem azt 120-130 ezerről, főleg ha itthoni.
De akkor várom a kiokítást, szívesen veszem. Mikor kell akkor szíjat cserélni?
Elvileg van a szíjaknak szavatossága, rajta van a lejárati ideje a dobozon. Autósboltok szeretik ezeket is eladni...
Elég szigorúan veszik, ennek a többszörösét kibírják, de az ördög ugye nem alszik.
Láncosnál is lehetnek érdekességek, nem is a láncnál, hanem a gagyi műanyag vezetők/feszítőknél.
Egyszerűen a hőterheléstől elérik a műanyag.
A szíj csereperiódusa futott km ÉS eltelt év. Amelyiket előbb eléri.
Az 5 év alatt a gumi sokat öregszik, a motortérben kapja a hőt is gazdagon.
Az előző kocsimra azt hiszem 6 év/60ekm volt a csereperiódus, mindkétszer az eltelt idő miatt cseréltem, nem futott 60e km-t.
szíjjas 100 000 km és vagy 10-15 év
láncos 200 000 km és vagy 20-25 év
Igen, van!
Nálam 1,5 éves 28.000 km-t futott autónál kellett garanciában vezérműlánc-készletet cserélni. Nem lennék meglepve ha ugyanarról a típusról lenne szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!