Mennyibe kerül egy autót fentartani?
Mondjuk 1 évbe mennyit kell rákölteni? Adó, biztosítás stb
..
Én azt sem értem, hogy sokan a vétálárat miért nem számolják havi költségnek?
Ha veszel egy full alap, városi kismotoros faék egyszerű autót 800.000-ért, akkor az egy év alatt kapásból havi 66k Ft, és akkor még nem használtad. Nyilván ezért megéri minél tovább használni egy autót, hogy arányosan csökkentsd ezt a költséget.
(Ha 3 évig használsz egy 800 ezres autót akkor fixen havi 22k Ft-ról indul a költséged)
Az autó vételárán felül:
- Adó
- Biztosítás
- Műszaki
- Parkolójegy
- Útdíj
- Tankolás, ez nyilván teljesen egyénfüggő
- Igény esetén folyadékok utántöltése
- Autómosás
- Illatosító, jégoldó spray, ablakmosó folyadék
-Éves szervíz: olajcsere, szűrők.
-Kétévente műszakira való felkészítés, ahol fixen találnak valami apróságot
- 4/5 évente téli + nyári gumigarnitúra, akksi
- 7/8 évente vezérlés
Ezen felül bármi ami közben kopik/elromlik
Ha egy faék egyszerű autód van, átlagos futással átlagos biztosítási díj mellett, akkor alsó hangon havi 50 ezret költesz minden egyes hónapban az autódra (lebontva).
Innen csak feljebb mehetsz.
Aki azt írja, hogy ő 20at meg 30at az azt sem tudja mire költ valószínűleg.
Kis megjegyzés: Jelenleg kb 3 millió HÁZTARTÁS tart fenn LEGALÁBB EGY autót erőn felül.
Ugye milyen vicces amikor a tanárok kocsival járnak be 160 nettó mellett?
12es vagyok
Az értékvesztést kifelejtettem. Illetve azt a lehetőséget is, ha valaki hitelre veszi akkor mennyi csak a plusz kamat
Ha átlagos futast veszel (évi 10-15e km) és egy értékén jól tartó autót,
akkor üzemanyagon felül évi 3-500 ezerrel lehet számolni.
Ekkora futásnál méga az üzemanyag is 500e körüli tétel.
Dízelnél kocsot kevesebb az üzemanyag, de drágább a szerviz és nagyobb az értékvesztés.
Mondjuk az üzemanyagárak év végére kb duplázódni fognak, ezt is vedd figyelembe.
Ez az egész egy hülyeség, de ha már foglalkozunk vele, akkor az értékvesztést eddig senki nem számolta helyesen, mert senki nem vette figyelembe az inflációt. Tudom, hogy nagyon csábító, ha az jön ki, hogy szinte ingyen használtuk az autót, de ez nem valóságos.
1.
Ha a vételár valami biztonságos befektetésben kamatozott volna, akkor most mennyi pénzünk lenne? Ebből le kell vonni az eladási árat és osztani az évekkel. Ennyiért használtuk az autót az eladás időpontjának megfelelő értékű forintban számolva.
2.
Mennyiért tudnánk az eladás időpontjában egy olyan korú és kb. olyan minőségű autót venni, mint az autónk volt a vételkor. Ebből levonjuk az eladáskor kapott pénzt és osztunk. Ez ugyanolyan eladáskori forintban számolt költség, mint az 1. És annyiban életszerűbb, hogy ugyebár kell nekünk egy másik autó, hogy zárt legyen a ciklus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!