Milyen robogót vegyek pizza futári célra?
Üdv! Szeretnék nyárra egy új robogót venni, Budapesten pizza futári feladatokra, doboznak nem baj ha nincs hely rajta.
Motowell Magnet 4t-t néztem ki. Ez Euro 5-ös, injektoros blokkal van szerelve. Ahogy nézem, van hozzá alkatrész és az új ára se vészes, az alkatrészek is olcsók hozzá. Nem tudom, megbízható típus e. Persze ha van más ajánlat, meghallgatom azt is. De mindenképp olyan legyen, amelyik a napi 80-100km-ert bírja. Esetleg más típusban vagy márkában gondolkodjak? Tudom lehetne olasz is, csak épp nincs 1 millióm és az is sajnos elromlik előbb utóbb ilyen használat mellett.
Mindenképp 50ccm-s legyen.
+1 szavazat a Zip-re most újítgatom fel a sajátomat 25e km után kb csak a szilentek vannak ki, motorikusan egyben van.
Szerintem ebben a kérdésben döntsön az, hogy mennyi ideig akarsz futár lenni? Évekig tolnád, vagy egyetemi éveid alatt/előtt pár hónapon keresztül vagy teljes állásban? Ha előbbi akkor vegyél benzinest, 150e környékén akár egy Zip-et vagy más 4t Olasz/Japán vagy nagyon megkímélt Kymcot. Annak kitermeled pár nap alatt az árát utána meg mehet a megtakarításba a kereseted. Ha évekig szeretnéd csinálni, tetszik az életforma, szimpatikus a városban cikázni éjjel-nappal akkor viszont megfontolnék én is egy elektromosat. Kb napi 1200Ft megtakarításod lenne az elektromos robogón. Ami azt jelenti, hogy két év alatt kereken fél milliót spórolsz az elektromossal üzemanyagon. 50.000km-t teszel meg két év alatt, ha munkanaponként 100km-el számolunk. Kétezer kilométerenként illik olajat cserélni az ötvenesekben. Ez legyen egy baráti 3e ft és akkor olcsó olajat tettél bele és magadnak csináltad a parkolóban. Legyen 80eFt és akkor a végáttételben is cseréltél olajat 5 alkalommal. Légszűrőt is cserélgetsz, tisztítgatsz. Szerintem az akksi felcipelése nem akkora probléma (bár egy robogónak garázsban a helye), gondolj bele kétnaponta úgyis mennél a benzinkútra ami valszeg egy kis kitére, oda is utaznod kell, megy az időd, pénzed.
Ha jó márkát választasz annál nem aggódnék az akksi miatt, négy éves telefonomban is a mai napig 90 feletti az akksi kondíciója, pedig robogóztam vele sokat fagyban, most meg az autó szellőzőrácsán fagy szét a klímától / olvad le a fűtéstől. Korábban foglalkoztam akkupakkok felújításával, illetve magamnak mostanában is csinálgatok ilyesmit. Cellacserével olcsóbban lesz egy új kapacitású akkud, mintha vennél egy újat. Pl. egy NIU NQI LITE 12" robesz 1740Wh akkumulátorán fullos cellacserét 250e anyagköltséggel lehet eszközölni ráadásul egy olyan webshopból szedtem az árakat ahonnan bárki rendelhet. 18650-es tokozású Li-ion cellák vannak bennük ami abból a szempontból jó hír, hogy most éli aranykorát. Mindenben IS ez a méret található legyen az szerszámgép, laptop akksi, hordozható töltő, elektromos járművek az autók kivételével. Ott már más irányba kezdenek menni, más tokozás fele, a technológia ugyan az. Biztos, hogy jelen formájában nem ez lesz a jövő, hiszen ennyi lítium nincs a földön ,mint amennyi kellene csak az autók lecseréléséhez és az autók azok csak a globális kibocsátás 10%-át teszik ki, na de ez egy más téma.
Abba gondolj bele, hogy ha kifogsz egy szopóroller benzinest arra mennyit fogsz költeni és mennyi időt fogsz otthon ücsörögni. Főleg ha nem magadnak szerelsz otthon. Ha szerencsés vagy akkor is, 50.000km-t nagyobb hiba nélkül teljesítő 50-es robogót úgy hívunk új motor... Az pedig árban alig kevesebb még kínaiból is, mint egy fapad, de megbízható elektromos. Vonzó lehet a kisebb kiadás, de mindig utána kell számolni a dolgoknak, főleg ha az az ember megélhetésével függ össze.
Szóval dönts ahogy jónak látod, ha rám hallgatsz azt csinálod ami akarsz. :D
Bár most este az is elgondolkodtatott, mennyien álltak sorban a benzinkúton. Megint valami pánikroham van vagy nem tudom…
Amúgy nem zavaró a 45km/h korlát elektromos robesznél? Mert azért fojtás nélkül egy 4t is elmegy 60-ig, ami azért tartja a város tempóját. Elektromosnál nincs fojtás, amit ki lehetne venni így picit félő, hogy túl lassú lesz és veszélyes lesz vele közlekedni Pesten. Mi a véleményed? Jó lenne ha legalább 50-ig elmennének azért
Biztos, hogy 2-300 ezer? :)
Most felraktak egy (elvileg) effektíve új, 2011-es Geart 460 ezer forintért. Ha Esetleg benzines mellett döntesz. Ha sikerül 400 ezer alá alkudnod, még akár jó vétel is lehet.
Kymco Agility :)
Az igazi futár robogó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!