Hyundai Ioniq vélemények?





20. Lehet okoskodni, de még véletlenül se gondold, hogy igazad van.
1. Az akku kapacitása csökken, hiába van feltöltve teljesen, nem ugyan azt a hatótávot fogja tudni, egy 8 éves akku, mint az új.
2. Az üzemanyag szivattyú kezd elfáradni, 99%, hogy hazatudsz vele menni úgy, hogy nem kell tréler. (Meg szokás kocogtatni, gondolom erről még nem hallottál). Önindító, ha kezd elfáradni, azzal is ugyan ez a történet.
3. Ha 10% lemegy az akku és nincs a környéken töltőállomás, mert mondjuk vidéki faluban vagy, akkor mit csinálsz?
Egyszer lehet majd jobb lesz ez, ha majd akku kibír min 15-20 évet és a legutolsó kis faluban is lesz elég töltő. (amit kétlek)





Igazad van, a múltkor is reggel elindultam új akkuval, és délután mire haza kellett volna érnem, hirtelen 8 éves lett és mindenféle előjel nélkül tönkrement.
Örülök hogy ilyen profi vagy a témában. Maradj is ilyen. 🤣🤣🤣










Kérdező igazad van.
Több ezren villanyautóznak már vidéken is nagy megelégedéssel. De a gyk huszárok profin megmondják mennyire szar az egész.










1. Az akku kapacitása csökken, hiába van feltöltve teljesen, nem ugyan azt a hatótávot fogja tudni, egy 8 éves akku, mint az új.
- Egy nyolc éves elektromos autó akku kapacitása az újnak kb 80 százaléka. Szóval mondjuk 200 km helyett már csak 160-at tud menni. Na és? Ha te napi 100 km-t mész semmi különbség. Este úgyis töltöd.
2. Az üzemanyag szivattyú kezd elfáradni, 99%, hogy hazatudsz vele menni úgy, hogy nem kell tréler. (Meg szokás kocogtatni, gondolom erről még nem hallottál). Önindító, ha kezd elfáradni, azzal is ugyan ez a történet.
- Ha a kuplung adja fel, ha a váltó, ha az ékszíj, ha a lambda-szonda, ha a kipufogó, ha az olajszint... elektromos autóban egyik sincs. Az elektromos autó sokkal megbízhatóbb. Nem kell trélerezni.
3. Ha 10% lemegy az akku és nincs a környéken töltőállomás, mert mondjuk vidéki faluban vagy, akkor mit csinálsz?
- Megállsz a legközelebbi háznál és bekopogsz. Mert minek van nagyobb esélye: hogy van egy kanna benzinük neked eladni - vagy hogy van egy konnektoruk ahonnan feltöltheted az autódat?





Szerintem az meddő vita, hogy meddig bírják az akksik... Nincs még 20 évnyi érdemi tapasztalat. Az első generációs, akku menedzsment nélküli Leaf-ek 12-14 éves akksijai kb. 50-60%-os állapotúak, ami azért már nyilván gáz, de azóta azért nagyon sokat fejlődött minden. Jó eséllyel viszont semmi máshoz nem kellett hozzányúlni a kocsin, mivel faék egyszerű a villanymotor.
Míg ennyi idő alatt egy benzinesen cserélsz 14* olajat (mert ugye évente illik...), ami önmagában sok-sok pénz... legalább 2x vezérlést, ami szintén nem olcsó....és bele tankoltál ~6-10 millió ft-ot (nyilván más volt a benzinár régen mint most, azért az intervallum) és még nem romlott el rajta semmi más...
Míg az elektromost otthon tudod tölteni fillérekből. Főleg, ha napelemed is van.
Nézz meg ioniq-ról készült videót. https://www.youtube.com/watch?v=zCShEuK-3fo&t=135s
55e és 270e-t futottat hasonlítanak össze. Minimális a különbség.
De senkit sem akarok meggyőzni, nekem is van ioniq meg egy benzines is mellette. Tudom mire vettem az ioinq-ot, tudom mire használható is mire használhatatlan. Én évi 15e-t megyek vele (a maradék 5e a benzinessel), sokat rövid távra. Nekem rettentő sokat spórol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!