Mi az a minimum napi KM,ami még nem árt a benzines autónak?
Arra gondolok, ha valaki csak rövid távokra, szinte hidegen, vagy alig bemelegedve használja az autót.
Pl.; településen belül a háztól a munkahelyig.
Mi az a minimum KM, aminél már bemelegszik annyira a motor, hogy ne kopjon el az állandó hideg használatban? Mi az ideális?
Én kereken 10 km-t járok oda reggel, majd 10-et vissza este, az autóm motorja 1.6 benzin.
Mit láttok még éppen elfogadható km-nek, illetve nektek mi a naponta bejárt távotok?
Köszi
#10 "Gondolj bele egy kicsit!"
Te gondolj bele egy kicsit.
Amíg hideg a motor, sokkal kevésbé hatékony a kenés, ergo számottevően jobban kopik minden, mint mikor már üzemmeleg. Egyrészt. Másrészt, ha rendszeresen keveset mész az autóval, akkor az olaj a lecsapódó párával keveredve egy trutyit képez, amit nyugodtan megtekinthetsz az olajsapkán, és aminek a kenési hatékonysága jelentősen alacsonyabb mint a tiszta olajé - ergo ha nem hagyod, hogy a nedvesség a blokkból elpárologjon, durván csökken a motor kenése és években mérhetően csökken a motor élettartama.
"Amíg hideg a motor, sokkal kevésbé hatékony a kenés, ergo számottevően jobban kopik minden."
Aham. És ha 100 km-t mész, ez a hideg motoros fázis nincs, egyből kiesik, ugye?
Én se azt írtam, hogy mindenki járjon 2 km-re belsőégésű motoros autóval, mert semmi hátránya nem lenne. De ha sokat mész, akkor sem fog kevesebbet kopni a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!