Miért folyik meg benzinnel, melegindítás után nem sokkal egy karburátoros autó?
Hidegen pöccre indul, időben leveszi ez a bimetálos cucc a szívatót és szépen kiég őzbarnára a gyertya.
Tök mindegy hogy mennyit megyek vele, ha leállítottam és nem indítom újra 5 percen belül, akkor később, indítás után kb fél perccel, el kezd fulladni a motor és megáll.
Ezután csak ha kiveszem a gyertyákat és kiköpetem vele a sok benzint a mi befolyt a motorba, csak akkor indul el újra. Ha meleg a motor, akkor az egész elölről kezdődik. Hideg motornál nem csinálja. Mitől lehet?
Akkor folyik túl, ha átereszt a tűszelep. Innentől mindegy, hogy melegen vagy hidegen csinálja, akkor is hibás az alkatrész.
Csere, fészkestől mindenestől.
De menet közben nincs vele semmi gond, nem dadog meg semmi. Ha közvetlen leállítás után kiveszem a gyertyákat, akkor szép őzbarna mind, de ha megpróbálom újra beindítani meleg motorral, akkor kis idó múlva megáll, mert ömlik befelé a motorba a benzin🤷♂️
Utánna ha kiveszem a gyertyákat, mind úszik a benzinben és meg kell hajtatni a motort önindítóval hogy kiköpje a benzint. Ha ezt meg csinálom, akkor a beindul és megy szépen.
Én lennék legboldogabb ha csak a tűszelepet kellene kicserélni, egyébként már rég kicseréltem, de nem segített.
Mondjuk ezen a karburátoron van 2 mágnesszelep, egyik elvileg az alapjáratárt felelős, a másik meg motorféknél veszi el az üzemanyagot. Ezeket is megnéztem, a 2 mikrokapcsolóval együtt, de mind működik rendesen, de nem hinném hogy ez tudna amúgx ilyen gondot okozni.
#2 vagyok
Leírom megint, lassan érthetően. Átereszt a tűszelep. Nincs erről mit írni többet. Írtad: "egyébként már rég kicseréltem, de nem segített." <- Erre a válaszom: Cseréld ki, ne csak írd. Tűszelep és annak a fészke. Úszót is nézd meg, nem -e lyukas.
Menet közben amennyit "átereszt" azt el is dolgozza.
És remélem, hogy nem a Ladás nem normális gyerek a kérdés kiírója.
#5 és mi volt az oka? Egyébként ez egy Daihatsu cuore 1992-ből.🤷♂️
A 4-es nek meg leírom lassan és érthetően, hogy a perselyt is cseréltem, a tűszelepet is újra, próbáltam használt, de jól működővel is.
Úgy vásároltam az autót, hogx lyukas volt az úszó, így azt cseréltem ki legelőször, természetesen újra. A benzin szint is rendben, a főfúvóka alatt lévő 3 pici lyukon keresztül ömlik a benzin, csak és kizárólag melegindítás után fél-egy perccel.
#2 vagyok
Lehet velem vitatkozni, de akkor is azon a furaton tud egyedül "túlfolyni" a benzin. Ha az zár rendesen, akkor nem tud megtelni a hengertér.
NE HIDD EL AMIT MONDOK, menj be egy normális szervizbe és kérdezd meg! Ezer éve ilyen sz@rokat javítok, egyszerű mint a faék.
Ha a fészek ki van verődve, és nem tömít az O gyűrű, akkor a fészek és a tok között is átszivárog az üzemanyag.
Attól, hogy új van, még lehet hibás! Vegyél bele normálisat (már ha kapható).
MINDEN NAP ilyen problémákkal szembesülök, és vitatkozok a tulajdonosokkal. Mindegyiknek elmondom, hogy: VIDD EL SZAKSZERVIZBE, HA MÁR ÉRTETLEN VAGY.
Lehet hogy az AC-pumpa túlnyomja a karburátort, ha túl nagy nyomással tolja be a benzint képes az úszó ellenében kinyitni a tűszelepet, ilyenkor túlfolyik a karbi, ezt menet közben nem veszed észre mert megeszi a többlet üzemanyagot.
Ellenőrizni ezt úgy tudod hogy az AC helyett sima ejtőtartályos módon legalább 30cm magasságból folyatva a benzint befelé kipróbálod, ha az AC a ludas akkor nem folyik túl a benzin.
Esetleg a tankba visszavezető cső,vagy a karbiban lévő járat részleges vagy teljes eltömődése, esetén is történhet ilyen.
Még ami lehet hogy az úszó nem jó, egyszerűen nem ott zár ahol kéne neki, után gyártott úszóknál előfordul.
A tűszelep/szelepfészek az jó szokott lenni, gond akkor szokott lenni ha kiszeded és a gyűrűt nem teszed vissza, meg ha a gyűrű már szét van esve.
És a 7-es jól írja ne hidd el neki amit mond, nemigazán ért hozzá,max kókányolni tud. Vitázni meg ne állj le vele,az ilyen nem ér annyit.
#2 vagyok
Magasról teszek a véleményedre, nem előtted kell megfelelnem.
Nah, azóta levettem róla azt a xart, behajítottam a sarokba, oszt tettem rá egy normális weber karburátort. Azóta faxa.
Egyébként ennek az autónak, amiket eddig hallottam meg láttam, azok alapján kb 80 ezer km-nél mindnek bexarik a karburátor és túlfolyik. Utánna már a motorolajba is benzin kerülhet, oszt az is tönkremegy.
Van itthon 4 gyári karburátorom hozzá és különös módon, mindegyikkel túlfolyik.
Annyira nem vagyok jártas a témában, de van rajta 2 mágnesszelep. Az egyik motorféküzemben zárja el az üzemanyag útját, a másik meg az alapjáratért felel tudtommal. Az utóbbinak van egy külön elektronikája és gondolom ezért is van lambdaszonda, meg szívottlevegő hőmérséklet jeladó is benne, attól függetlenül hogy karburátoros autóról van szó.
Nekem gyanús, hogy mivel elektronikát is cseréltem, vagy a lambdaszonda vagy ez a hőmérséklet jeladó volt xar, vagyis még mindig az, de már nincs rá szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!