Az nagyon nagy baj ha álló helyzetbe tekerem a kormányt?
Párom utálja álló helyzetbe tekergetni a kormányt (a holt játékot leszámítva).
Engem az oktatóm úgy tanít, hogy parkoláskor csak álló helyzetbe tekerjem a kormányt.
Kinek van igaza? :D
Az a kib*szott hejessírás...
álló helyzetbe = betekerni a kívánt helyzetbe
álló helyzetben = álló helyzetben tekerni...
Az, hogy álló helyzetben nem szabad tekerni a kormányt, egy a régi autók korából megmaradt tanács. A kormányoszlop és a kormánymű között szögben eltéríthető csatlakozás kell, aminek egyik megvalósítása a Hardy-tárcsa. Ez egy gumiból, sőt a régi-régi autóknál bőrből készült lap. Az álló, kormányzott autónál a megnövelt erőt ez az alkatrész adta tovább, ami túlzott terhelést jelentett, sőt megviselt állapotában el is szakadhatott.
De a mai autóknál a kormányoszlop törésénél levő csatlakozás csak annyi erőt ad át, amennyi a szervo üzemeltetéséhez kell. A szervo hidraulikus vagy elektromotoros elemei nem kopnak attól, ha a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteniük.
Ami a gumikopást illeti: Mennyit mozdul el a gumi egy kormánytekerés közben? A legszéle kb 10 centit. Miközben egy ABS-es fékezés 10 métereken keresztül tart 15%-os slippel. És attól sem lesz semmi baja a guminak. Látott már valaki kopásnyomot egyhelyben történő tekerés után a gumin? Kétlem.
Egyszóval a mai autóknál szabad álló helyzetben is tekerni a kormányt, ha jár a motor és a szük helyekre való parkoláshoz szükséges.
"ma reggel valami fura hangot adott ki a kormány. valami baj lehet esetleg valamivel? Ilyenkor mik azok amik elromolhatnak?"
Szíjhajtású hidraulikus szervod van? Megcsúszhatott a szíj, vagy levegős lehet a szervorendszer, mert valahol ereszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!