Opel Astra H autónál mire figyeljek vásárláskor, mik a típus hibák?
Ezek az a baj hogy eszik az olajat.Nekem 120 ezer után kezdődött,és nagyon jellemző volt erre típusra.Nagyon kell figyelni erre,egyébként más nagy baja nem volt.A vízpumpa szokta még 200 ezer körül megadni magát,ezt kell talán
kicserélni ennél a km számnál.
Motorikus szemmel jó hogy a PSA átvette az OPELT,mert a francia motorok nem eszik abszolút az olajat.Ideje volt ezt a problémát a típusnak orvosolni.
Két H Astrám is volt, egyik sem ette az olajat. Mi a titok? 10-15 ezer km-ént olajcsere.
Amire figyelj:
- toronycsapágy ennél az évjáratnál hajlamos a rohadásra
- CIM modul hiba, ez nekem mindkét kocsinál előjött. Nem szól a duda vagy ha multikormány, akkor a gombok nem azt csinálják, amit kellene.
- teleszkópok, főleg a hátsó csomagtartó ajtó. Hideg időben nem mindig tartja meg az ajtót, ami tud kellemetlen és fájdalmas pillanatokat okozni.
Amúgy én szerettem őket, jó kis kocsik, bár a váltó (manuális) lehetett volna precízebb, illetve nekem hiányzott a műszerfalról a vízhőfok jelző.
Vízhőfok digitálisan kiíratható a menüben a kijelzőre. Nekem így tökéletesen megfelel. A másik, hogy ugyanígy a rendszerfeszültséget is kijelzi, nem kell szivargyújtóba dugható kütyükkel bohóckodni, ha néha menet közben szeretnéd ellenőrizni a töltést. Sok újabb autó, még márkán belül sem tudja ezt.
Toronysziletek kupakjait pattintsd fel! Ott szokott rozsda jelentkezni. Van hogy a lengéscsillapító vége is úgy berohad, hogy le kell vágni, mert nem oldható a csavarja. 2005-ös tehát facelift előtti: ha az előző tulajok nem tették meg, érdemes a kemény műanyag kupakot a jobban záró facelift utáni gumira cserélni.
CIM modul kontakhiba, ahogy írták. Bár a 2005-ösöknél jellemzően még nem spóroltak a forrasztásokon, kisebb eséllyel jön elő. Az is lehet hogy már orvosolták.
A szellőzőrendszer külső-belső levegőkeringető zsalujának tengelytörése. Hiába cseréled ki gyári újra, konstrukciós hiba miatt újra el fog törni. Egy kis utánajárással lehet korlátozó elektronikát beépíteni és többet sosem lesz vele baj.
Bal hátsó ajtó átvezetésben kábelszakadás. Jelenség: nem szól a bal hátsó hangszóró, rosszabb esetben nem megy a bal hátsó ajtóban az elektromos ablakemelő. Meg lehet forrasztani, érdemes egy toldást berakni.
Csomagtartó-, motorháztető teleszkópokkal nekem sosem volt bajom, pedig az enyémben is van már 348.000 km és lassan 17 év. Sok céges H Astra is megfordult nálam, azoknál se jelentkezett ilyen gond.
A vízpumpa az enyémben még gyári, sosem volt vele gond, igaz az enyémben nem ez a motor van.
Ez a Z16XEP, twinportos motor. A lamellákat állító műanyag rudazattal szokott idővel gond lenni. Más komoly gondok nem nagyon szoktak lenni. Az olajfogyasztás erősen előélet függő.
Ha rákeresel a neten a témára dugig van cikkekkel, régi fórumokat is vissza tudsz olvasni, facebook csoportból is nem egy van a típusról. Ott ezek mind ki lettek vesézve az évtizedek alatt.
Ja, még egy, ami eszembe jutott! Vizsgáld meg az első sárvédők hátsó/alsó részét, ahol a küszöbhöz van illesztve. Itt folyik le elvileg a csapadékvíz a szélvédőről. Azaz itt folyna, ha az előző tulajok takarították volna. Pár évente érdemes levenni a dobbetétet és kipucolni. Itt meg tudnak állni a falevelek, belegyógyul a por és az egész évek alatt gyakorlatilag földdé rohad össze. A folyamatosan nedves sós sár miatt itt fog legelőször korrodálni a kaszni.
Egyébként ha rendbe volt tartva és nincs rajta utólagos szakszerűtlen javítás, nem nagyon jellemző a rozsda. Már full galvanizált karosszériával készült.
Hát nekem céges kocsim volt és rohadtul nem szerettem...
Formára semmilyen, vezetési élmény nulla.
Ette az olajat szépen és a fogyasztása is sok volt.
Nekem is ez a típus volt korábban a cégnél.Tette a dolgát nem mondom,de nem szerettem,mert nem volt kényelmes,és idősebb (7 évesen) korára azért már voltak vele gondok.Nekem is kellett olajat utána tölteni,ahogy fentebb is írták,azért fogyasztott olajat.A szervízben azt mondták,hogy ennyi még belefér,majd akkor szóljak ha 1000 km-en fogyaszt el 6 decit/??/
Ez azért sokat elárul a típust illetően,és azért a váltója sem volt maga
a tökély,mert nem szépen simán mozgott.Engem zavart ez is,hangsúlyozom
ott nem hagyott sehol de olyan semmilyen kocsi volt.
Na igen... a kényelmet nem is írtam...
vagyis a "kényelmet" :D
mert az nem volt benne, inkább vallatószék volt amikor napi 500km-ert kellett vele menni.
Ezt nem igazán értem... én napi napi 250 km-t rendszeresen, de olykor 500 km-t is utaztam vele minden gond nélkül. Az akkori céges fapados autóknál ezerszer kényelmesebb volt.
Félbőr sport ülés, nagyon jó oldaltartással, állítható combtámasszal gerinctámasszal, ülésfűtéssel, digit klímával. Szerintem semmi baj ezzel. Ma van egy 2018-as autóm, ezer féle módban elektromosan állíthat, elvileg orvosok által fejlesztett "gerincbarát" ülés. Hát én visszasírom a H Astrámat, mert ezerszer kényelmesebb volt.
Jó, volt ott is fapad, alap szövetülés. Az nem a legjobb, de ezért messze nem kényelmetlen.
Vezetni is sokkal jobban szerettem a H-t, mint a mostani autómat. Fék-kuplung sokkal jobban fogott és jobban adagolható is volt. A mostaninak a kuplungpedáljának olyan erős a rugója, hogy ha sokat kell dugóban araszolni, megfájdul a térdem. A H-nál sosem volt ilyen. A kormány nem volt túlszervoza és sebességfüggő(!) volt a rásegítés. Ezt nagyon hiányolom most. A mostani autók lötyögős, minden visszajelzés nélküli túlszervózot kormánya nekem annyira nem jön be.
Az ablakok még nem lőrésszerűek voltak, rendesen ki lehetett látni. Az IDS+ futóműről meg ne is beszéljünk! Öröm volt vele kanyarogni, ahogy a terhelt oldalt betámasztotta, mintha sínen húzták volna az autót, soha be nem billent. Jó, ez sem alap, feláraz extra volt hozzá.
Én azt látom, hogy H Astra és H Astra között is óriási különbségek vannak. Sokféle motor, sokféle kiegészítő, extra, ülés, kárpit, kényelmi extra volt hozzá kérhető. A két szélsőség a full fapad, és a rogyásig extrázott, esteleg OPC között nem kicsi a különbség.
Céges autóként gondolhatod mennyi extra volt benne :D
alap szövet ülés volt és nekem brutálisan kényelmetlen volt....
igaz ehhez hozzá jön az is, hogy a saját autóm meg nagyon kényelmes, szóval már csak amiatt is kényelmetlennek éreztem a H astrát.
Több céges Astrám volt,a benzinesek kivétel nélkül ették az olajat,a szervízben hiába szóltam,mert nem igazán foglalkoztak ezzel.Azt mondták,hogy tűréshatáron belül van,és fogadjam ezt el(!),ez a típus ezzel jár.A legjobban nálam talán az 1,7 CDTI típus szerepelt,ami egy sokkal jobban összerakott szerkezet volt már.
Nekem privátban mindíg japán autóm volt,de azoknál ezek a "töltsünk utána olajat" elképzelhetetlen volt,mert egyszerüen motorikusan azok jobban össze vannak rakva.Ott az olcsóbb típusok sem híresek az olajfogyasztásról,míg a német autóknál ez legfeljebb a felső kategóriásokról mondható el,mármint a gondos összerakás,és az odafigyelés
a részletekre.Sajnos úgy tűnik,hogy német precízítás végérvényesen keletre költözött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!